کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد ویژه محمد بنا برای اتحادیه جهانی کشتی

20 اسفند 1398 ساعت 10:36

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در هیچ مقطع تاریخی، ما این قدر بچه‌های بالیاقت و منظم نداشتیم.


به گزارش جهان نیوز، محمد بنا در مورد غیبتش در جلسه اخیر فدراسیون کشتی با مدیران وزارت ورزش اظهار داشت: حسن رنگرز آنجا بود و لزومی نداشت من هم بروم. هیچ ناراحتی هم وجود نداشت. اتفاقا بعد از جلسه با مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی صحبت کردم و گفت چه صحبت‌هایی مطرح شده است. به هرحال تا زمان و مکان برگزاری مسابقات گزینشی المپیک را مشخص نکنند همه چیز بلاتکلیف است. اولین و مهم ترین مسئله، مشخص شدن جایی است که باید در آنجا کسب سهمیه کنیم. طبیعتا این موضوع هم نامشخص نمی‌ماند و ما باید اردو برگزار کنیم. البته شرایط اردو باید در حالت قرنطینه باشد.
 

*لالوویچ باید زودتر فکری به حال مسابقات 3 قاره کند
وی که پیش از این از مسئولان ورزش خواسته بود در آکادمی ملی المپیک شرایط قرنطینهای برای برپایی اردوی تیم‌های ملی کشتی ایجاد کنند، ادامه داد: گفته می‌شود خانه کشتی و آکادمی ملی المپیک شرایط برگزاری اردو در حالت قرنطینه را ندارند چون رفت و آمد به آنها وجود دارد. کار در آکادمی دست پیمانکار است. فعلا کیش یکی از گزینه‌هاست که باید دید شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت.

باید آنجا را بررسی کنند ببینند شرایط لازم برای اعزام تعدادی از کشتی گیران آزاد و فرنگی را در خود دارد؟ هر چه زودتر باید این مسئله روشن شود. ضمن اینکه نناد لالوویچ هم باید فکری اساسی برای مسابقات گزینشی المپیک کند. من فکر می‌کنم با توجه به برگزاری مسابقات بوکس گزینشی المپیک در اردن، این کشور در کشتی شانس بیشتری برای میزبانی از رقابت‌ها داشته باشد.

*فدراسیون ما می‌تواند شیوه تقسیم سهمیه‌های المپیک را به اتحادیه پیشنهاد دهد
بنا ادامه داد: زمان و مکان گزینشی که اعلام شد، باید زودتر فدراسیون با اتحادیه جهانی مکاتبه کند تا یا از طریق کشور ثالث به محل برگزاری مسابقه برویم و یا طرح دیگری با نظر اتحادیه وجود داشته باشد. به هرشکل اکنون برگزاری مسابقات گزینشی اروپاییها هم با ابهام مواجه شده و گزینشی آفریقایی‌ها هم که لغو شد. اینطور که پیداست دوره اپیدمی ویروس هم طولانی است. فدراسیون ما می‌تواند به اتحادیه جهانی پیشنهاد دهد که مسابقات گزینشی سه قاره باقی مانده همزمان برگزار شود. یعنی مثلا مسابقات قاره‌ای را با جهانی تجمیع کنند و طوری برنامه ریزی شود که اگر قرار بود در قاره‌ای نفرات اول و دوم فقط سهمیه بگیرند، اینجا رنکینگ کشتی گیران بعدی نشان دهد چه کسانی سهمیه المپیک می‌گیرند.

*کفران نعمت کردیم، مگر آمار فوتی تصادفات‌مان کم بود؟
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: به نظرم این شیوه در رشتههای دیگری هم اجرا می‌شود. اینکه سه مسابقه را در یک زمان برگزار کنند. البته به این شکل امکان دارد بحث شانس و قرعه هم به میان بیاید، اما مگر در مسابقات جهانی شانس و قرعه تاثیرگذار نیست؟ هم ما و هم اتحادیه جهانی باید هر ریسکی را انجام دهیم تا این رقابت‌ها برگزار شود. اگر می‌خواهند المپیک را برگزار کنند چاره‌ای نیست که همه این شرایط را بپذیرند.

فعلا که می‌گویند المپیک سر موقع برگزار می‌شود. من اصلا متوجه نمی شوم در دنیا چه خبر است. درست است که کرونا یک بیماری ویروسی است و باید یک سری مسائل بهداشتی را خیلی زیاد رعایت کرد، ولی اگر تعداد افراد مبتلا را در مقیاس با جمعیت دنیا، محاسبه کنیم، آنقدر هم وحشتناک نیست. من فکر می‌کنم فکر کردن به این مریضی هم مریضی می‌آورد. در کشورمان مگر آمار فوتی تصادفات کم است؟ به نظر من یک سری تبلیغات در دنیا می‌شود و عده‌ای از آن نفع می‌برند. نه اینکه این ویروس خطرناک نباشد که به خاطر میزان انتشارش، نگران کننده است، اما بیشتر برای آنهایی که مستقیما درگیر مسئله هستند و یا آنهایی که دیر برای درمان اقدام می‌کنند و یا سیستم دفاعی‌شان خیلی ضعیف است.

بنا افزود: ما کلا کفران نعمت می‌کنیم. قبلا به چشم مان نمی‌آمد که می‌توانیم همدیگر را ببینیم، با هم دست بدهیم، روبوسی کنیم و همدیگر را در آغوش بگیریم. راحت از عابربانک‌ها و آسانسورها استفاده می‌کردیم، اما حالا همه اینها را از دست داده‌ایم.

*بچه‌ها برنامه روزانه شان را از کادرفنی می‌گیرند
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درخصوص اینکه «آیا از وضعیت این روزهای شاگردانش خبر دارد؟» گفت: با بچه‌ها مرتب در تماسیم. دیروز صبح با ساروی و نجاتی صحبت کردم. بچه‌ها مسائل تمرینی‌شان را مطرح می کنند و البته در ارتباط مستقیم با بهروز حضرتی پور هستند و برنامه روزانه شان را از او می‌گیرند. تا هفتم-هشتم عید، به آنها برنامه داده شده، برنامه بچه‌هایی که قرار است در گزینشی کشتی بگیرند با آنهایی که سهمیه دارند، متفاوت است. خودم هم از طریق واتس آپ به آنها پیغام می‌دهم.

*هدف مان المپیک 2024 است، در توکیو آبروداری می‌کنیم
محمد بنا البته از این وضعیت نگران نیست: من فکر میکنم در این چند ماه خیلی از به ریختن برنامه‌های مان لطمه خوردیم اما در هیچ مقطع تاریخی، ما اینقدر بچه‌های بالیاقت و منظمی نداشتیم. قدیمی‌ها هم خوب بودند ولی خیلی زمان برد که شرایط را بفهمند، آنها نمی‌توانستند از الگوهای قدیمی استفاده کنند و قبل از خودشان کشتی فرنگی قهرمان المپیک نداشت اما نسل امروز برایش وضعیت خیلی قابل هضم تر است، چون نسلی که سه طلای المپیک گرفته را نزدیک به خود می‌بینند و الگوی قدیمی دارند. من از این وضعیت نگران نیستم. نهایت کار ما برای المپیک 2024 است و می‌خواهیم در المپیک 2020 آبروداری کنیم. بعد از آن باید خودمان را برای انجام کارهای بزرگ آماده کنیم.

*با 5 سهمیه هم در المپیک شرکت کنیم، خوب است
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به مصدومان شانس‌های مدال المپیک، خاطرنشان کرد: من نگران کشتی آزادم، اینکه حسن یزدانی که شانس مدال طلای المپیک بود، آسیب دید و حالا هم برگشته و با این وضعیت مواجه شده‌ایم. همه باز هم خوشبین هستیم که او مدال المپیک بگیرد. خانم حمیده عباسعلی هم عمل کرده، خیلی راحت می‌گویند به المپیک می‌رسد، یا سهراب مرادی هم به همین شکل. خیلی چیزها هست که راحت در موردش صحبت می‌کنند، درحالیکه رسیدن این قهرمانان به المپیک، بعد از انجام عمل جراحی کار دشواری است.

باید زمان داد.
محمد بنا صحبت‌هایش را اینگونه خاتمه داد: من در رابطه با بچه‌های خودم امیدوارم. اینکه سریعا شرایط به گونه‌ای شود که بتوانیم اردوها را آغاز کنیم. حتی اگر تا اردیبهشت هم کشور به لحاظ شیوع کرونا، به شرایط نرمال برسد و ما به وضعیت عادی اردوها برگردیم، امید به خدا در گزینشی آسیایی‌ها وضعیت مان بد نخواهد بود. نمی‌خواهم بگویم در 67 کیلوگرم سهمیه نمی‌گیریم، اما اگر در 87 و 97 کیلوگرم هم سهمیه بگیریم خوب است که با 5 کشتی گیر در المپیک شرکت کنیم. در عین حال رضا گرایی هم در 67 کیلوگرم اگر سرحال باشد، می‌تواند بهترین کشتی‌ها را بگیرد.
 
منبع: تسنیم


کد مطلب: 721358

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/721358/پیشنهاد-ویژه-محمد-بنا-اتحادیه-جهانی-کشتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com