کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس ستادکل ارتش ایتالیا به کرونا مبتلا شد

19 اسفند 1398 ساعت 9:13

رئیس ستادکل ارتش ایتالیا در سخنرانی بعدازظهر یکشنبه در رم اعلام کرد که به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده است و اکنون در قرنطینه به‌سر می‌برد.


به گزارش جهان نیوز، ژنرال سالواتوره فارینا رئیس ستاد کل ارتش ایتالیا گفت: امروز آزمایش ویروس کرونا دادم و نتیجه آن مثبت شد، حالم خوب است و بر اساس دستورالعمل‌های مقام‌های دولتی و بهداشتی، در آپارتمانم در قرنطینه هستم.

وی افزود که حالش خوب است و همچنان به وظایف خود عمل خواهد کرد، همچنین بخشی از وظایف فارینا تا زمان بهبودی او و برای فعالیتهایی که نمی‌تواند در آن شرکت کند، به معاونش بوناتو سپرده شده است.

ایتالیا بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را در اروپا به خود اختصاص داده است و دولت چندین شهر در مناطق شمالی را که جمعاً نزدیک به 16 میلیون جمعیت دارد در لیست قرنطینه قرار خواهد داد. «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا با امضای حکمی برای جلوگیری از انتشار وسیع‌تر کرونا دستور داد بخش‌هایی از این شهرها که یک‌سوم کل جمعیت ایتالیا را در بر می‌گیرد، قرنطینه شود، بنا بر این دستور، ورود و خروج در شهرهای مهمی مانند میلان و ونیز به‌شدت محدود می‌شود.

علاوه بر این، تمام مدارس و دانشگاه‌ها تا سوم آوریل (15 فروردین) تعطیل شدند. دولت ایتالیا پیشتر مدارس و دانشگاه‌ها را تا 15 مارس (25 اسفند) تعطیل کرده بود. کافه‌ها و رستوران‌ها در دوره قرنطینه باز خواهد بود، به‌شرط آنکه مشتریان فاصله یک‌متری از یکدیگر را رعایت کنند. پیشتر فقط 11 روستا که با عنوان «نواحی قرمز» شناخته می‌شوند، قرنطینه شده‌ بودند.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه از ایتالیا خواسته بود تا بر اتخاذ تدابیر لازم برای مهار کرونا به‌شدت متمرکز شود. دولت ایتالیا وعده داده است که 7.5 میلیارد یورو برای مقابله با تبعات کرونا هزینه کند.

بر اساس آمار رسمی، تاکنون 5883 نفر در ایتالیا به ویروس کووید19 مبتلا شده‌اند و از این میان 233 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 721216

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/721216/رئیس-ستادکل-ارتش-ایتالیا-کرونا-مبتلا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com