جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فرستاده سازمان ملل خواستار توقف فوری و بی‌قید و شرط جنگ در یمن شد

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 721129
فرستاده سازمان ملل در امور یمن خواستار توقف بی‌قید و شرط و هر‌چه سریعتر جنگ در یمن شد و از سویی دیگر، خواست یک فرایند سیاسی جدید و همه‌جانبه در این کشور آغاز شود.
فرستاده سازمان ملل خواستار توقف فوری و بی‌قید و شرط جنگ در یمن شد
به گزارش جهان نيوز، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن که به «مأرب» (شرق صنعاء پایتخت یمن) سفر کرده است،‌ امروز (شنبه)، خواستار توقف هر چه سریعتر و بی‌قید و شرط جنگ در یمن و همچنین آغاز یک فرایند سیاسی فراگیر و جدید شد که امکان بازخواست و بازجویی را فراهم می‌آورد.

وبگاه خبری شبکه «الجزیره» در چند رشته توییت به نقل از فرستاده سازمان ملل در امور یمن گزارش کرد: «جایگاه "مأرب" باید به عنوان پناهگاه آوارگان تضمین شود. این شهر نباید به کانون درگیری‌ها تبدیل شود».

مارتین گریفیتس در ادامه هشدار دارد که یا باید جنگ و درگیری‌ها در یمن پایان یابد و فرایند سیاسی جدیدی آغاز شود یا باری دیگر یمن به گودال جنگ و رنج فرو رود.

روز پنجشنبه هفته گذشته،‌ وبگاه خبری شبکه «المسیره» به نقل از منابعی مطلع خبر داده بود که همزمان با نزدیک شدن نیروهای یمنی به شهر «مأرب»،  آزادسازی این شهر برای گروههای مختلف یمنی مسجل شده و اخیرا نشستی میان فرماندهان سعودی و احزاب و قبائل همسو با دولت مستعفی منصور هادی تشکیل شده است تا شاید مانع آزادسازی شهر شوند

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *