جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳۹

سعودی: ایران مسئول شیوع کرونا است!

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 720998
حکومت سعودی که همچون سال ۲۰۱۲ در خصوص شیوع ویروس«مِرس» پنهانکاری می‌کرد، این بار با با طرح ادعای عجیب و مضحک علیه جمهوری اسلامی ایران به پنهان‌کاری در خصوص ویروس کرونا روی آورده است.
سعودی: ایران مسئول شیوع کرونا است!
به گزارش جهان نيوز، حکومت سعودی از لحظه شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها، همانند سال 2012 میلادی و شیوع ویروس «مِرس» در عربستان به پنهانکاری روی آورده و از همه بدتر به اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته و کشورمان را مسئول شیوع کرونا معرفی کرده است.
 
خبرگزاری رسمی سعودی بیانیه ای فوری در شامگاه پنجشنبه منتشر کرد که طی آن در یک موضع غافلگیرکننده برای همه، جمهوری اسلامی ایران را مسئول شیوع ویروس کرونا در جهان معرفی کرد.

این بیانیه را یک منبع مسئول سعودی قرائت کرده و مدعی شده است که ایران مسئول شیوع ویروس کرونا در جهان است.

این منبع سعودی که نامش را فاش نکرده در توجیه این ادعای واهی و مضحک خود گفته است در سایه اطلاعات صادره از وزارت بهداشت، پنج مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا برای شهروندانی که از ایران بازگشته و وارد بحرین و کویت شده اند، مشخص شده است که آنها هنگام بازگشت به پادشاهی سعودی، سفر خود به ایران را ابلاغ نکرده‌اند.

این منبع به اصطلاح مسئول مدعی شده است که رفتار ایران، مسئولانه نیست، زیرا آنها اجازه ورود شهروندان سعودی به خاک خود را بدون مهر زدن بر گذرنامه‌هایشان داده‌اند، این در حالی بوده که ویروس کرونا در ایران شیوع پیدا کرده است که این مسئله، ایران را مسئول مستقیم ابتلا به ویروس کرونا و شیوع آن در جهان معرفی می‌کند و خطری را تشکیل می دهد که سلامت بشریت را تهدید می‌کند و تلاشهای بین‌المللی برای مبارزه با ویروس کرونا را از بین می‌برد و خطری برای تمام جهان به شمار می رود.

این منبع سعودی از تمام شهروندان سعودی که به ایران سفر کرده و طی هفته های گذشته بازگشته‌اند، خواست فورا این مسئله را اعلام کرده و با وزارت بهداشت رژیم ارتباط برقرار کرده تا آنها توصیه‌های لازم و ضروری را ابلاغ کنند.

این منبع سعودی همچنین از شهروندان سعودی که در حال حاضر در ایران به سر می‌برند، خواست بلافاصله پس از بازگشت به عربستان، ورودشان را به طرف‌های مسئول اطلاع دهند.
منبع رسمی سعودی همچنین شهروندان عربستانی را تهدید کرد که به ایران سفر نکنند، در غیر این صورت با برخورد قانونی سختی روبرو خواهند شد.

این منبع سعودی مدعی شد مقامات ایرانی مسئول کامل هر فردی هستند که ویروس کرونا در مدت حضورشان در ایران به آنها منتقل شده بدون اینکه این مسئله را به مقامات کشورشان اطلاع دهند.

منبع سعودی مدعی شد که نظام ایران همچنان بر هویت شهروندان سعودی که به صورت محرمانه به ایران سفر می‌کنند، سرپوش می‌گذارد و به آنها اجازه می‌دهند به شیوه غیرقانونی سفر کنند که این مسئله نه تنها سلامت عمومی در عربستان بلکه در تمام جهان را تهدید می‌کند.

وزارت بهداشت سعودی روز پنجشنبه از ثبت سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داده بود.

وزارت خارجه عربستان روز چهارشنبه ورود عمره گزاران به این کشور برای ادای مناسک عمره و زیارت حرم مطهر نبوی(ص) را به صورت موقت ممنوع اعلام کرد، همچنین ورود مسافران از کشورهایی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستند با روادید توریستی هم موقتا ممنوع اعلام شده است.

همچنین بنا به توصیه کمیته مسئول پیگیری مسائل مربوط به ویروس کرونا در عربستان، عمره به طور موقت برای شهروندان و افراد مقیم این کشور تعطیل می شود.

اتهام زنی مقامات سعودی به جمهوری اسلامی ایران در حالی است که حکومت سعودی از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها تلاش کرده است با جلوگیری از درز اطلاعات در این باره پنهان‌کاری کند.

حکومت سعودی از مدت‌ها پیش مرکز سایبری بسیار مجهز به نام «مرکز اعتدال» و نیز با خرید سهام چندین رسانه‌ بین‌المللی به دروغ‌پراکنی و جنگ روانی علیه کشورهای دیگر به ویژه محور مقاومت روی آورده است.

ادعای مضحک رژیم سعودی علیه ایران مبنی بر اینکه مسئول شیوع کرونا است، طی روزهای گذشته به پنهان‌کاری در خصوص شیوع این ویروس روی آورده و تنها مدعی شده که چند موردی که مبتلا به ویروس کرونا بودند از ایران برگشته‌اند.

این در حالی است که خبرهایی از آماده‌باش ده‌ها بیمارستان بزرگ در سطح عربستان برای پذیرش مبتلایان به کرونا منتشر شده که نشان دهنده پنهانکاری رژیم سعودی همانند سال 2012 است که ویروس مِرس در این کشور شیوع شده بود.

از سوی دیگر اعلام تعطیلی موقت موسم عمره، جلوگیری از سفر شهروندان سعودی به خارج، منع ورود مسافران و گردشگران و محدودیت شدید ورود زائران به حرمین شریفین بر پنهان‌کاری مقامات سعودی طی روزهای اخیر مهر تایید می‌زند و اتهام واهی این رژیم به ایران صرفا در راستای فرافکنی و سرپوش گذاشتن بر این ضعف رژیم سعودی قابل ارزیابی است.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Romania
عکسی که جنایت آل سعود را به دنیا نشان داد
تصویر منتشرشده از آثار جنایات موشک باران عربستان بر سر مردم مظلوم یمن.
Iran, Islamic Republic of
سعودی‌های کافر رو چه به این غلط‌ها؟!!!!....
Romania
آمریکا و متحدانش به همراه دبیرکل بی ادب سازمان ملل، رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل و رئیس بی ادب رئیس حقوق سازمان ملل بخاطر قتل عام مسلمانان درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان باید دادگاه لاهه به عنوان جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت باید محاکمه شوند.
Romania
عربستان سعودی مسئول شیوع کرونا است به خاطر استفاده از سلاح های ممنوعه و بمب خوشه ای ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیلی در جنگ یمن است.!
Romania
انتقال محرمانه سلاح‌های آمریکایی در جنوب یمن
در حالی که قدرت در عدن واقع در جنوب یمن به موجب توافقی میان ریاض و ابوظبی تقسیم شده، آمریکا سلاح‌های سنگین به این منطقه فرستاد.
United Arab Emirates
عربستان سعودی با گسترش بیماری کرونا، هفته گذشته اعلام کرد که حج عمره و انجام زیارت در شهر‌های مکه و مدینه منوره برای زائران خارجی تعلیق شده است.
United Arab Emirates
این در حالی است که ریاض حرمین شریفین را به دلیل نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا، به روی شهروندان عربستانی هم بسته بود.
United Arab Emirates
مسجد الحرام در مکه مکرمه و مسجد نبوی در مدینه منوره پس از اقداماتی که درباره مقابله با کرونا در این دو مکان مقدس بسته شده بودند، بازگشایی شدند.
Iran, Islamic Republic of
کرونا یک کشتی تفریحی در سواحل کالیفرنیا را قرنطینه کرد
Iran, Islamic Republic of
شمار ابتلا به کرونا در آلمان به ۵۳۴ نفر رسید
Iran, Islamic Republic of
حمله مسلحانه با کمک مالی عربستان سعودی به یک مراسم در افغانستان با حضور مقامات سیاسی
Iran, Islamic Republic of
جرایم جنگی آمریکا در افغانستان در دادگاه لاهه بررسی می‌شود
Romania
....
Romania
رزمنده ایرانی: گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای عربی، ترکیه و اسرائیل در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه باید نابود شوند.
Romania
قیمت ماسک در عربستان سعودی به خاطر اجرای قانون جنگل ۱۷ برابر شد
Iran, Islamic Republic of
حضور ناوهای خارجی به سرکردگی آمریکا به امنیت تنگه هرمز کمک نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
حضور ناوهای خارجی به سرکردگی آمریکا به امنیت تنگه هرمز کمک نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
عربستان تروریست ها را تسلیح می کند
عربستان سعودی با سلاح های خرید اری شده از کشورهای اروپایی، تروریست ها را در مناطق مختلف خاورمیانه تسلیح و تجهیز می کند.
Iran, Islamic Republic of
عربستان از بمب های خوشه ای انگلیسی درحنگ یمن استفاده کرده است..
Iran, Islamic Republic of
این رژیم فاسد سعودی هم آدم شد!!/
Iran, Islamic Republic of
عربستان با کمک آمریکا به تروریست ها درسوریه گاز شیمیایی داده است!
Iran, Islamic Republic of
تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشتار مسلمانان در هند را شدیدا محکوم کرد/ ولی متاسفانه درمورد کشتار مردم افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، لبنان ویمن توسط توسط تروریست ها وحامیانش مانند آمریکا و متحدانش سکوت اختیار کرده است.
Iran, Islamic Republic of
با سعودی‌ها مذاکره نمی‌کنیم
با حامیان اصلی تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم
با جنکایتکاران مذاکره نمی‌کنیم
Iran, Islamic Republic of
مسئله یمن با نظامی‌گری حل نمی‌شود ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت عربستان جنایتکار شماره یک ازسال 2015 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
حضور نیروهای تروریست آمریکایی عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی در منطقه است.
حضور نیروهای تروریست آمریکایی عامل اصلی جنگ در منطقه است.
حضور نیروهای تروریست آمریکایی عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم در منطقه است.
Iran, Islamic Republic of
چرا کسی حمله موشکی به نفتکش ایرانی را در دریایی سرخ محکوم نکرد؟ واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکار شماره یک، کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک، کشورهای عربی جنایتکار شماره یک و سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
وزیرامور خارجه آمریکا و وزیر دفاع آمریکا خودشان آگاه هستند که حمله موشکی به نفتکش ایرانی در دریای سرخ کار عربستان سعودی بوده است با هماهنگی و همدستی آمریکا صورت گرفته است.
Iran, Islamic Republic of
عربستان غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا می کشد، ریاض در یمن از بمب های ساخت آمریکا برای کشتن غیر نظامیان استفاده می کند. عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه سعودی و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا دنبال محکوم کردن ایران هستند شرم آوراست.
Iran, Islamic Republic of
پای «لیبرمن» هم به پرونده‌های فساد مالی در اراضی اشغالی باز شد
Iran, Islamic Republic of
کاش اردوغان رئیس‌جمهور متوهم ترکیه دست از توهم احیاء خلیفه‌گری عثمانی بردارد و بی‌جهت مسلمانان ترکیه و منطقه را به کشتن ندهد.
Iran, Islamic Republic of
جناب اردوغان ! سرنوشت ادلب را دولت و ملت سوریه تعیین خواهند کرد نه جنابعالی! بیش از این با طناب پوسیده نیابت از شیطان بزرگ و اذنابش به چاه نرو که دیر یا زود در این چاه غرق خواهی شد. البته وزارت امور خارجه ما هم باید بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت وارد این مسئله شود و لشکرکشی متجاوزانه مزبور را محکوم کند.
Iran, Islamic Republic of
علت حضور آمریکا و انگلیس در منطقه، کمک، حمایت و پشتیانی ازتروریسم، القاعده، طالبان، گروهک تکفیری جیش اظلم، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری، ارتش آزاد سوریه، تکفیری ها، گروه های تروریستی، رژیم کودک کش سعودی و رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف متجاوز سعودی با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و اروپا درسایه سکوت سازمان های بین المللی ازسال 2015 تاکنون بیش از 270 هزارنفرغیرنظامی را دریمن کشته است.
ائتلاف متجاوزسعودی هزاران بار به یمن حمله کرده است.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ تحت فشار نمایندکان کنگره، بودجه مقابله با کرونا را امضا کرد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فقط تمرکز ما باید نابودی آل سعود ... باشه که بزرگترین گشایشها در نابودی آل سعوده برای مسلمانان جهان آل سعود یهود کثیف نابودیش باعث بزرگترین اتفاقات به نفع جهان اسلام خواهد بود مرگ بر آل سعود
مجید
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
سعودی حسود و نوکر