پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بررسی وضعیت کرونا در روسیه در نشست پوتین با اعضای دولت

پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 720961
در شرایطی که در روسیه تنها شش مورد آلودگی به ویروس کرونا به ثبت رسیده، پوتین در نشستی با وزرای کابینه خواستار گزارشی مفصل و تشکیل ساختار مناسبی برای مقابله با گسترش این ویروس در این کشور شد.
بررسی وضعیت کرونا در روسیه
به گزارش جهان نيوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز گذشته، چهارشنبه در جلسه کابینه وزرای دولت، از «تاتیاناگلیکووا» معاون نخست‌وزیر خواست تا گزارشی دقیق از وضعیت ویروس‌ کرونا (SARS-CoV-2) در جهان و در داخل کشور ارائه دهد.
 
پوتین تاکید کرد که لازم است تا وضعیت بطور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و ساختار مناسب یا کمیسیون ویژه‌ای برای مقابله گسترده با این ویروس ایجاد شود.

رئیس جمهوری روسیه در این نشست همچنین یادآور شد که بیش از 93 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که بیشترین آلودگی در چین، ایتالیا ، کره جنوبی و ایران بوده است.

روز گذشته "دمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین در کنفرانس مطبوعاتی خود با خبرنگاران برخی اطلاعات منتشره در اینترنت را تکذیب کرد که وضعیت انتشار ویروس کرونا در مسکو پیچیده شده است.

پسکوف همچنین در پاسخ به سئوالی یادآور شد که برای حفظ سلامت ولادیمیر پوتین در مقابل ویروس کرونا، در کاخ کرملین تمامی اقدامات ضروری و  بهداشتی در نظر گرفته شده است. 

در اوایل ماه مارس، یک نوار صوتی جعلی در اینترنت پخش شد که در آن، دختری از حدود 20 هزار فرد مبتلا به ذات الریه COVID-19 در مسکو خبر داده و خواستار ارسال و گسترش این اطلاعات شده بود.

بر اساس اطلاعات سرویس خدمات فدرال تأمین حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه انسانی روسیه، تاکنون شش مورد از آلودگی به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است و ابتلا به این بیماری در چهار شهروند روسی و دو تبعه چینی شناسایی شده است. اتباع چینی دیگر درمان شده و مرخص شده‌اند.

سه شهروند روسیه نیز در کشتی تفریحی "الماس پرنسس" در سواحل ژاپن آلوده شدند ، و یکی از شهروندان مسکو نیز پس از سفر به ایتالیا آلوده شد که همگی آنها تحت درمان قرار گرفته و تحت نظر پزشکان هستند.  در امارات متحده عربی نیز شش نفر دیگر ، از جمله دو تبعه روس ، به ویروس کرونا آلودگی پیدا کرده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که وضعیت کنونی گستردگی آلودگی به ویروس کرونا در جهان ممکن است تنها "نوک کوه یخ" باشد و طبق پیش بینی‌های این سازمان ، تا 66 درصد از جمعیت جهان ممکن است به ویروس COVID-19آلوده شوند، تازه مشروط بر اینکه هر بیمار فقط یک یا دو نفر دیگر را مبتلا کند.

این سازمان همچنین یادآور شده که در حال حاضر اکثر بیمارانی که به خاطر این آلودگی بستری می‌شوند، نه با فرد بیمار تماس داشته و نه به کشور چین سفر کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، روزانه 2223 مورد جدید از عفونت کروناویروس در جهان ثبت می شود که 120 مورد آن در کشور چین است. بدین ترتیب ، این عفونت در 2103 نفر، در خارج از کشور چین مشاهده شده است.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *