کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماز جمعه کربلا به دلیل شیوع کرونا لغو شد

15 اسفند 1398 ساعت 12:45

عتبه حسینی در کربلای معلی اعلام کرد که به دلیل رعایت جوانب احتیاط و نکات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، نماز جمعه این هفته (فردا) لغو شده است.


به گزارش جهان نیوز، «عتبه حسینی» در کربلا امروز پنجشنبه در صفحه رسمی توییتر خود، از لغو نماز جمعه فردا به دلیل رعایت مسائل بهداشتی در مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عتبه حسینی تصمیم گرفته است که این هفته نماز جمعه را به دلیل رعایت نکات بهداشتی لغو کند. همچنین سازمان بهداشت و درمان در کربلا پیشتر این درخواست را کرده بود. 

منابع غیررسمی در عراق نیز امروز در پی این خبر گزارش دادند که در پی این تصمیم، اقداماتی در خصوص نحوه زیارت ضریح مقدس (امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام) اتخاذ خواهد شد. 

علاوه بر این در خبرهای غیررسمی آمده است که پیاده‌روی (المشی) در سالروز شهادت امام موسی کاظم (اول فرودین - 25 رجب ) نیز لغو خواهد شد. همچنین جلسات تحصیلی در حوزه‌های علمیه نیز تا اطلاع‌ ثانوی تعطیل شده است. 

عراق روز گذشته از اولین جان باخته به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در شهر سلیمانیه خبر داد. افزایش شمار مبتلایان به کرونا در عراق و ثبت اولین فوتی در استان سلیمانیه، مقامات سیاسی و شخصیت‌های دینی این کشور را بر آن داشت، توصیه‌هایی به دولت جهت مقابله با شیوع بیشتر این ویروس داشته باشند. «عبدالمهدی الکربلایی»، نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی شیعیان عراق روز چهارشنبه (۱۴ اسفند) با «جعفر صادق العلاوی»، وزیر بهداشت عراق در بغداد دیدار کرد و گفت که آیت الله سیستانی خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با انتشار کرونا شده است.

مطابق آخرین آمار وزارت بهداشت عراق، ۳۲ نفر تا به امروز در این کشور مبتلا به کرونا شده اند و یک فرد مسن در سلیمانیه فوت کرده است

منبع: فارس


کد مطلب: 720938

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/720938/نماز-جمعه-کربلا-دلیل-شیوع-کرونا-لغو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com