سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

نعمت بزرگی به نام پدر

نورالدین قدیمی
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 720826
بعد از فرمایشات روز گذشته رهبر عزیزمان ، این آرامش به زیباترین شکل خود به جامعه تزریق شد که خود از نزدیک شاهد این امر مهم در خانواده و جامعه بودم چه نعمت بزگی است وجود پدر.
جهان نيوز - نورالدین قدیمی: هرکدام از ما ها به نوعی خانواده هایی که بنا بدلایلی از وجود حضور پدر محروم شده باشند را دیده و مشاهده کرده ایم که چگونه با کوچکترین بحرانی که در زندگی برایشان رخ می دهد به هم می ریزند و رشته کار از دستشان خارج می شود. دوهفته است که از اعلام ورود ویروس منحوس کرونا به کشور و گرفتار شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در دام این این ویروس ، می گذرد.

دو هفته است که همه مردم ایران ، چه آنهایی که خود یا عزیزی از بستگانشان در دام این ویروس گرفتار شده اند و چه افرادی که هنوز در ظاهر مشکلی برایشان پیش نیامده است، دچار نوعی سردرگمی و بحران در زندگی شده و دوران پراضطرابی را سپری می کردند. حال و روز ماها در این دوهفته، بسیار شبیه به حال و روز خانواده ای بود که چار بحران شده ولی از نعمت وجود پدر جهت راهنمایی برای برون رفت از بحران محروم بوده اند. حضور بی تکلف روز گذشته رهبر فرزانه انقلاب و پدر امت اسلامی برای کاشت نهال میوه در فضای سبز محل زندگی خود با آن روحیه محکم و شکست ناپذیر، قبل از آنکه حرفی بر زبان جاری سازند روحیه های رفته و خدشه برداشته را برگرداند و ترمیم کرد. همین عمل به ظاهر ساده، به آنهایی که همه چیز را تمام شده و رو به فنا می دیدند، این امیدواری را داد که زندگی جریان دارد و باید در مسیر زندگی تلاش کرد و نهال کاشت و به بار نشستن و میوه دادنش را به انتظار نشست. شاید خیلی ها در این شرایط خاص ، انتظارشان از پدر همین اندازه بود و انتظار سخن گفتن را نداشتند؛ اما پدر که می دانم  تشنگی فرزندان برای شنیدن صدای آرامبخش و روحیه آفرین را می دانستند ، لب به سخن  گفتن و در فشانی کردند.

از مجاهدان عرصه جهاد بهداشتی تشکر کردند، از کارهای نیک انجام  شده توسط افراد نیکوکار با عنوان حسنه و از اقدام ناپسند عده ای که فقط خود و منافع خود را در مشکلات مردم جست و جو می کنند، به عنوان گناه و سیئه نام بردند. حادثه و مشکل را همان اندازه که هست، تحلیل کردند؛ نه مثل بعضی مدعی ها کوچک و کم اهمیت و نه مانند برخی دیگر ، بزرگ و غیر قابل کنترل.

در ادامه سخنان گهربار بار خود نیز به مشکلات و شرایط سختی که در گذشته داشته ایم و آنها را با سربلندی پشت سر گذاشته ایم اشاره کردند. در کنار رعایت همه موارد بهداشتی، عمل به توصیه های متولیان امر سلامت جامعه را برای همگان لازم الاجرا دانسته و در کنار آنها، توجه و توسل به خدای قادر متعال و بهره گیری از دعا و تضرع به درگاه الهی را نیز به زیبایی توصیه فرمودند و در پایان نیز برای همه گرفتاران و مبتلا شدگان به این بیماری در سراسر جهان، نه فقط برای ایرانی ها و مسلمانان، دعا و طلب بهبودی و عافیت کردند.

طی دوهفته گذشته، یکی از توصیه های مهم متولیان بهداشتی به عموم مردم، رعایت آرامش و دور کردن اضطراب از خود و جامعه بود که چندان کار ساز نبودند،  ولی بعد از فرمایشات روز گذشته رهبر عزیزمان، این آرامش به زیباترین شکل خود به جامعه تزریق شد که خود از نزدیک شاهد این امر مهم در خانواده و جامعه بودم چه نعمت بزگی  است وجود پدر در جامعه اسلامی که خدای مهربان را به خاطر اعطای این نعمت گرانسنگ ، سپاس می گوئیم و عاجزانه می خواهیم که وجود رهبر عزیز و امام جامعه را به سلامت و سایه اش بر سر امت اسلامی را مستدام بدارد و همگان را قدر دان این نعمت عظمی بفرماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *