کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ذخایر اورانیوم ایران به ۵ برابر محدودیت برجام رسید

13 اسفند 1398 ساعت 18:21

آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که ذخایر اورانیوم ایران به ۵ برابر محدودیت خود در برجام رسیده است.


به گزارش جهان نیوز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر روز سه‌شنبه در گزارش جدید خود درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۵ برابر محدودیت تعیین شده در برجام شده است.

در گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است که ایران همچنان محدودیت‌های کلیدی که در توافق هسته‌ای وجود داشته از جمله سطح غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر اورانیوم غنی شده را نقض کرده است.

این دومین گزارش آژانس است که درباره مواد هسته‌ای اعلام نشده در سه مکان اعلام نشده در ایران سوال شده است و دومین گزارش است که ادعا شده ایران به دو مکان اجازه دسترسی را فراهم نکرده است.

از سوی دیگر «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه به ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و از تهران خواست تا درباره ذرات اورانیوم کشف شده در یک سایت اعلام نشده در تهران به «شفاف سازی» بپردازد.

وی که در پاریس برای دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه حضور داشت در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «ایران باید تصمیم بگیرد که به شیوه‌ای شفاف با آژانس همکاری کند و توضیحات لازم را بدهد.»

پیشتر نیز خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی اختصاصی به نقل از چندین منبع دیپلماتیک نوشت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد در خصوص عدم دسترسی به یک یا چندین سایت هسته‌ای در ایران به مقام‌های تهران هشدار فوری دهد.


کد مطلب: 720722

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/720722/ذخایر-اورانیوم-ایران-۵-برابر-محدودیت-برجام-رسید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com