جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۵
به بهانه جنگ روانی رسانه های غربی از اخبار ویروس کرونا علیه ایران؛

کرونای ایرانی در کمین ۷ میلیارد انسان کره زمین!

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب: 720593
دیگر خبری از شیوع کرونا در چین نیست؛ اما رسانه های آمریکایی اسرائیلی با تحریف تاریخ سعی در ثبت این ویروس به نام ایران دارند.
کرونای ایرانی در کمین ۷ میلیارد انسان کره زمین!
به گزارش جهان نيوز، تاریخ شیوع ویروس کرونا را می‌توان به قبل و بعد از شیوع این ویروس در ایران تقسیم کرد! این روزها آنقدر که از شیوع ویروس در ایران و انتقال آن به سایر کشورها می‌توانید بخوانید، از میزان شیوع کرونا در چین و تعداد افراد مبتلا و جان باخته خبری نیست!

چندی پیش ستاد مبارزه با کرونا تعطیلی دانشگاه و مدارس و امکان مذهبی و مساجد و حتی مجلس شورای اسلامی را تصویب کرد. این در حالی است که بسیاری از برنامه‌های جمعی و گروهی نیز تعطیل شدند.

شاید بتوان گفت با تعطیلی این قبیل مراکز و مراسم‌ها دولت جایگزینی برای قرنطینه شهرها در نظر گرفته است؛ اما آنچه که بیش از همه این موارد حائز اهمیت است، ترس عموم جامعه از کرونای ایرانی است.

طی مدت اخیر، بسیاری از رسانه‌ها چون بی بی سی، ایران اینترنشنال، من و تو، ایندیپندنت فارسی و … صفحه ویژه‌ای برای کرونا در ایران ایجاد کرده‌اند. رصد فعالیت‌های این رسانه‌ها و خبرنگارهای آنان در فضای مجازی نشان می‌دهد، ویروس کرونا رمز یک جنگ روانی تمام عیار علیه ایران است. بد نیست برای درک بیشتر این مسئله برخی از این اخبار را با هم مرور کنیم.

بی بی سی فارسی: ممکن است بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در ایران کرونا داشته باشند! یا در خبری دیگر بدون ذکر منبع مشخص تعداد جان باختگان بر اثر کرونا در ایران را ۲۱۰ نفر اعلام کرده است!

ایران اینترنشنال: شناسایی اولین مورد کرونا در نیوزیلند؛ بیمار از ایران بازگشته بود.

ایندیپندنت فارسی: تفاوت ۲۰۰ برابری آمار رسمی و غیررسمی مبتلایان به کرونا در ایران!

من و تو نیز با انتشار ویدئویی از مرحوم آیت الله بهجت به دروغ، نسخه پیچی این مرحوم درباره کرونا را به تصویر کشید، این در حالی است که آیت الله بهجت در سال ۸۸ مرحوم شده‌اند؛ البته شبکه من و تو پس از این اشتباه فاحش و غیرحرفه ای اقدام به ضبط مجدد برنامه و انتشار آن در یوتیوب کرد.

در کنار این موارد، موج سواری برخی از رسانه‌های عرب زبان درباره انتقال کرونا از ایران به کشورهای عربی را هم می‌توان افزود. طی روزهای گذشته شیوع این ویروس در کشورهای حاشیه خلیج فارس سبب شده است تا دوگانه کرونای ایرانی و غیرایرانی در لبنان داغ شود. کاربران عرب زبان در حالی نسبت به انتقال کرونا از ایران نگران هستند که گویی انتقال کرونا از سایر کشورها خطری ندارد!

علاوه بر اینها خبرنگاران رسانه‌های مذکور طی مدت شیوع کرونا در ایران تلاش‌های بسیاری را در راستای زامبی سازی از ایران داشته‌اند.

به عنوان نمونه، پوریا زراعتی سردبیر اتاق خبر تلوزیون من و تو در پیامی که در توییترش منتشر کرده، بر اساس کسب اطلاعات از منابع آگاه اما نامشخص! تعداد مبتلایان در ایران را ۲۰ هزار و ۴۵۷ نفر و تعداد جان باختگان را ۲۹۳ نفر اعلام کرده است.

بهنام قلی پور خبرنگار تحلیلگر شبکه بی بی سی و رادیو فردا نیز با پوشش لحظه به لحظه اخبار کرونا در ایران تلاش‌های بسیاری را در راستای تکمیل پازل کرونا هراسی دارد. وی با انتخاب هشتگ #کربلای ۴ اخبار کرونا را پوشش می‌دهد. به عنوان نمونه با بازنشر کردن پست اینستاگرامی تقی دژاکام خبرنگار سابق فارس، تعدیل برخی از نیروهای این خبرگزاری را مرتبط با کرونا دانسته است!

یا با انتشار تصویری نامشخص از دفن قربانیان کرونا به صورت دسته جمعی خبر داده است، تصویری که از یک ویدئو بریده شده و مشخص نیست دلیل حفر گودال چیست؟

مشاهده چنین اقدام‌هایی پوپولیستی از سوی شبکه‌های معلوم الحال درباره شیوع کرونا در ایران در حالی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز نخست تاکنون بصورت شفاف اقدام به انتشار آمار کرده است. انتشار آمار دو جان باخته بر اثر کرونا آن‌هم دو شب پیش از برگزاری انتخابات دوم اسفند در حالی که معاندین از هیچ تلاشی برای به حاشیه کشاندن انتخابات دریغ نکردند، مهر تأییدی بر این شفافیت است.

با این حال، این پروپاگانداها یک نتیجه مشخص دارد؛ رسانه‌های امریکایی – اسرائیلی بعد از اینکه نتوانستند در مسیر انتخابات به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنند، با تمرکز ویژه بر شیوع کرونا در ایران بازی جدیدی را آغاز کرده‌اند. این بازی جدید به حدی جدی است که انگار مرکز شیوع کرونا در دنیا، ایران بوده است و به جرأت می‌توان گفت اخبار پیرامون شیوع کرونا در چین به فراموشی سپرده شده است.

با این شرایط به جرأت می‌توان گفت، ویروس کرونا بیش از اینکه یک ویروس ناشناخته باشد، یک بهانه برای جنگ تمام عیار رسانه‌ای علیه ایران است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
بعد از کرونا ایرانی چه خاکی بر سرشان می کنند؟
Romania
.......
United States
مگه فرقی هم میکند؟؟!! آنفولانزای اسپانیایی ۳۰ ملیون نفر را در اروپا کشت...... حالا شما بگو ایتالیایی یا آلمانی یا انگلیسی..... فرقی نمیکند.....
سیامک
United States
امیداورم همه اونایی که بر ضد اسلام و مسلمین و این کشور توطئه میکنند و لجن پراکنی اگر توبه کردند بازگشتند که هیچ وگرنه به بدتر درد و بلا متبلا بشوند
صبور
Iran, Islamic Republic of
یکی از ولایل این حجم از دروغ پراکنی که بصورت علنی علیه ایران مطرح میشود، عدم پیگیری قضائی این دورغها از طریق حقوقی در همان کشورهای محل زندگی این افراد و شبکه هاست. اگر این افراد یکبار به دادگاه بروند و محکوم شوند، کمتر به این اقدامات بیشرفانه اقدام میکنند.