پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷

هیئت‌رئیسه سِنی در مجلس یازدهم کدام نمایندگان هستند +جدول

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 720588
انتخاب هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در هر دوره یکی از جالب توجه‌ترین و مهمترین اتفاقات خانه ملت است که به بررسی افرادی که در این هیئت در مجلس یازدهم حضور خواهند داشت پرداخته شده است.
هیئت‌رئیسه سِنی در مجلس یازدهم +اسامی
به گزارش جهان نيوز، انتخابات مجلس یازدهم روز 2 اسفند برگزار و 208 حوزه انتخابیه نمایندگان خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که خرداد ماه سال ٩٩  آغاز به کار خواهد کرد را شناختند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور تاکنون نتیجه قطعی 197 حوزه انتخابیه نیز مشخص و انتخابات در 11 حوزه انتخابیه نیز به دور دوم کشیده شده است.

اما در این میان انتخاب هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در هر دوره یکی از جالب توجه‌ترین و مهمترین اتفاقات خانه ملت است.هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با رای مستقیم نمایندگان مجلس برای یک دوره یک ساله انتخاب می‌شود و با توجه به آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تکرار اعضای هیئت رئیسه مجلس منع قانونی ندارد. رئیس مجلس، رئیس هیئت رئیسه نیز بوده و وظیفه اداره مجلس را به عهده دارد و در صورت حضور نداشتن وی در جلسه به ترتیب نواب اول و دوم رئیس عهده‌دار این سمت هستند.

اما در ابتدای شروع به کار هر دوره مجلس و پیش از انتخاب هیئت رئیسه اصلی، هیئت رئیسه سنی سکان امور را بر دست می‌گیرد در واقع مسن‌ترین و جوان‌ترین منتخبین مردم در خانه ملت جلسات مجلس را اداره خواهند کرد تا هیئت رئیسه دائم برای مدت یکسال انتخاب شود.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس مسن ‏ترین فرد از نمایندگان حاضر به‏ عنوان رئیس سنی و فرد بعدی به‏ عنوان نائب‌ رئیس و دو نفر از جوان ترین نمایندگان حاضر به سمت دبیر معین می‏‌شوند و در جایگاه هیئت رئیسه قرار می‏‌گیرند. در صورت تساوی سن، هیئت رئیسه سنی با قید قرعه از بین مسن‏‌ترین و جوان‌ترین نمایندگان حاضر تعیین خواهد شد. اعلام هیئت رئیسه سنی با معاونت قوانین مجلس است.

ماده دیگری از آیین نامه داخلی مجلس نیز درباره وظایف هیئت رئیسه سنی است که به اداره جلسه افتتاحیه، انجام مراسم تحلیف، قرعه‌کشی اسامی نمایندگان برای عضویت در شعب و توزیع اعتبارنامه‌ها بین شعب و اجرای انتخابات هیأت رئیسه موقت اشاره کرده است.

هیئت رئیسه سنی در مجلس یازدهم کدام نمایندگان هستند؟

با انتخاب شدن تعداد زیادی از منتخبین مجلس یازدهم می‌توان مشخص کرد که در مجلس آینده هیئت رئیسه سنی متشکل از کدام نمایندگان است که در جدول زیر اسامی این نمایندگان را مشاهده می‌کنید.
هیئت‌رئیسه سِنی در مجلس یازدهم کدام نمایندگان هستند
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کهگلو
Iran, Islamic Republic of
همین آقای سید رضا تقوی رئیس دائمی مجلس یازدهم شود چون واقعا با تقوی است و مدیریت ایشان هم عالی است....
United States
....
Iran, Islamic Republic of
چشم.
علی
Iran, Islamic Republic of
...
عابد
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براي جهان نيوزيها اينقد مست پروزي انتخابات هستن انگار نه انگار تو كشور چه بلاي واقع شده ششما قدرت وجاح بازي براتون مهمه مردم به درك هرچي ميخان بشن
علی
United States
اقای عابد چرا شما بی انصافید!!!!!!!!!!! شما صفحه اصلی جهان را ببینید موضوع ویژه کرونا را بالای صفحه قرار دادن کدام خبرگزاری این کار را کرده؟؟؟؟؟؟؟ و یک نکته یادتون نره وظیفه خبرگزاری این هست که در تمام موضوعات خبررسانی کند نه فقط موضوع کرونا
عابد
Iran, Islamic Republic of
ممنونم كه نطرم را منتشر كرديد فك ميكردم مثل ساير سايتهاي خبري سانسور ميكنيد ديدم نسبت به شما بخدا عوض شد ممنمونم ازتون