جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روایت روزنامه کارگزاران از «شوخی تورمی» دولت

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 720483
ارگان حزب کارگزاران سازندگی، ادعای مسئولان دولت درباره کاهش تورم را «شوخی تورمی» توصیف کرد.
روایت روزنامه کارگزاران از «شوخی تورمی» دولت
به گزارش جهان نيوز، روزنامه سازندگی با اشاره به وعده کاهش تورم به زیر ۲۰ درصد نوشت؛ کارشناسان می‌گویند عوامل اصلی تورم بالای ۴۰ درصد همچنان پابرجاست.

این روزنامه می‌نویسد: گفته می‌شود که می‌توان در سال آینده به تورم زیر ۲۰ درصدی رسید در حالی که هیچ کدام از عوامل رسیدن تورم اقتصاد به حدود ۳۷ درصد برطرف نشده و برنامه‌ای هم در این خصوص دیده نمی‌شود.

عوامل مهمی مانند افزایش هزینه تولید، برهم خوردن عرضه و تقاضا، تحریم‌ها، رشد قیمت مواد اولیه و ... همچنان پابرجاست و عمده پیش‌بینی‌ها می‌گوید که در سال آینده نیز همین روند ادامه خواهد داشت. در همین یک هفته اخیر قیمت دلار حدود هزار و ۵۳۰ تومان، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۸۹ هزار تومان، قیمت هر قطعه سکه ۷۸۷ هزار تومان و قیمت هر دستگاه پراید ۱۳۱ حدود ۲/۵ میلیون تومان رشد کرده نشان می‌دهد اقتصاد بیش از همه از تحریم‌های داخلی رنج می‌برد.

تولیدکننده‌ها طی دو سال گذشته بارها تاکید کرده‌اند که هر چند هزینه‌هایشان نسبت به قبل حدودا سه برابر بیشتر شده اما به هر طریقی «دور زدن» تحریم‌ها را بلدند با این حال بخشنامه‌های متعدد و گاه متناقض، قوانین دست و پاگیر داخلی و فشار بر تولیدکننده‌ها بیش از همه آزارشان می‌دهد.

افزایش نرخ ارز و کاهش حدود ۴۰ درصدی ارزش پول ملی از مهم‌ترین دلایل تورم بالای اقتصاد طی دو سال گذشته بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *