جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 720396
برنامه ریزی برای آینده تحصیلی؛ مرحله‌ای سخت اما مهیج برای کلیه افراد شاغل به تحصیل است.

 

برنامه ریزی برای آینده تحصیلی؛ مرحله‌ای سخت اما مهیج برای کلیه افراد شاغل به تحصیل است. این دسته افراد دیر یا زود باید برای ادامه تحصیلات خود تصمیم‌گیری‌های مهمی صورت دهند.

برای ادامه تحصیل در ایران گزینه‌های بسیاری وجود دارد اما در این میان دانشگاه‌ها و مدارس کانادا نیز همواره کانون توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی بوده است. در واقع اصالت و کیفیت بالای مراکز آموزشی کانادا، این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت دانش‌آموزان و دانشجویان تبدیل نموده است. تحصیل در کانادا یک انتخاب ایده آل برای بسیاری است.

به همین دلیل است که برخی از متقاضیان ایرانی تصمیم می‌گیرند برای گسترش افق تجربیات خود در مدارس یا دانشگاه‌های معتبر این کشور مشغول به تحصیل شوند و موفقیت‌های تحصیلی خود را از طریق این مسیر پیگیری کنند. اگر قصد دارید برای پذیرش تحصیلی کانادا و یا ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید با ما همراه باشید.

 

پذیرش تحصیلی کانادا

پذیرش تحصیلی کانادا یا Study Permit سندی رسمی است که توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا برای متقاضیان تحصیل در کانادا صادر می‌شود و اصطلاحاً به آن ویزای تحصیلی کانادا نیز گفته می‌شود. این سند به متقاضیان فرصت می‌دهد تا در کانادا موقتاً به تحصیل بپردازند و معمولاً در هنگام ورود به کانادا صادر می‌شود.

کلیه دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا ملزم به اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا هستند. تنها با داشتن ویزای تحصیلی است که متقاضی مجوز اقامت و تحصیل در کانادا را دریافت خواهد نمود.  

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا

شرایط دریافت پذیرش تحصیلی کانادا در وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا بدین شکل اعلام شده است:
  • متقاضی باید در یکی از موسسات آموزش عالی مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا ثبت‌نام کند و نامه ادمیشن یا نامه پذیرش دریافت نماید. این موسسات مجاز در فهرستی با نام DLI از سوی اداره مهاجرت اعلام شده است.

    متقاضی ویزای تحصیلی کانادا باید مدارکی ارائه نماید که ثابت می‌کند از بودجه کافی و تمکن مالی قوی برای پرداخت شهریه تحصیل برخوردار است و می‌تواند هزینه‌های زندگی خود و همراهانش را در کانادا تأمین کند.
    هیچ گونه سوءپیشینه‌ای نداشته باشد و نامه گواهی سوءپیشینه خود را ضمیمه پرونده سازد. همچنین در طول مدت اقامتش در کانادا تابع قوانین این کشور باشد.

    از سلامت کافی برخوردار باشد و معاینات پزشکی موردنیاز را به انجام برساند. معمولاً شهروندان ایرانی ملزم به انجام آزمایشات پزشکی نیستند.
    با ارائه مدارک قوی افسر پرونده را متقاعد نماید که پس از پایان اعتبار پذیرش تحصیلی، خاک کشور کانادا را ترک خواهد نمود.  

    همچنین متقاضیان کشورهای اروپایی، خاورمیانه یا آفریقا نیاز به ارائه بیومتریک دارند.

پذیرش تحصیلی کانادا یا ویزای تحصیلی کانادا ؟

یکی از ابهامات رایج در بین متقاضیان تحصیل در کانادا استفاده از دو عبارت پذیرش تحصیلی کانادا و ویزای تحصیلی کانادا است. در بسیاری موارد این دو عبارت به جای یکدیگر استفاده می‌شوند و دارای مفهوم و ماهیتی یکسان هستند. با این حال تفاوت‌هایی جزئی برای آن نیز قائل هستند.   

بنا بر تعاریف اداره مهاجرت کانادا پذیرش تحصیلی یا استادی پرمیت عبارتست از سندی رسمی که از سوی این اداره برای متقاضیان تحصیل در مراکز آموزشی موردتأیید صادر می‌شود. کلیه متقاضیان خارجی برای تحصیل در کانادا نیاز به پذیرش تحصیلی دارند. برای اخذ پذیرش تحصیلی از اداره مهاجرت کانادا باید مدارکی که در این سایت اعلام شده است را تهیه کنید و به صورت آنلاین ارسال کنید. پیش از سفر به کانادا باید برای پذیرش تحصیلی اپلای کرد.

از سوی دیگر؛ اداره مهاجرت کانادا اعلام نموده که پذیرش تحصیلی کانادا از مراکز آموزشی به معنی در اختیار داشتن ویزا نیست. داشتن پذیرش تحصیلی کانادا به معنای ویزای تحصیلی کانادا نخواهد بود و صرف داشتن پذیرش تحصیلی از یک مرکز آموزشی در کانادا اجازه‌ی ورود به کانادا را امکان‌پذیر نخواهد کرد.

برای ورود به کانادا لازم است متقاضی علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی برای ویزای تحصیلی کانادا نیز اقدام کند. معمولاً پس از دریافت پاسخ مثبت از اداره مهاجرت کانادا ویزای کوتاه مدتی برای متقاضی صادر می‌شود که به محض ورود به خاک کانادا آفیسر برای متقاضی ویزای تحصیلی را صادر می‌کند.

هزینه پذیرش تحصیلی کانادا

هزینه‌ای که اداره مهاجرت کانادا برای پذیرش تحصیلی یا به عبارتی ویزای تحصیلی کانادا در نظر گرفته برابر با ۱۵۰ دلار کانادا می‌باشد. همچنین مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا برای هر متقاضی به طول دوره تحصیل وی بستگی دارد که ۹۰ روز اضافه‌تر نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود. در این ۹۰ روز متقاضی فرصت دارد تا تدارکات خروج خود از کانادا را فراهم نماید یا برای تمدید اقامت خود اقدام کند.

مدت اعتبار پذیرش تحصیلی کانادا چقدر است؟

چنانچه متقاضی باید دوره‌های پیش نیاز را بگذراند:
در مواردی که مرکز آموزشی واقع در کانادا از متقاضی می‌خواهد برای دریافت پذیرش تحصیلی دوره‌های پیش نیاز را بگذراند. پذیرش تحصیلی با اعتباری به اندازه طول مدت دوره به علاوه ۱ سال صادر می‌شود. به عنوان مثال چنانچه طول دوره‌ی دروس پیش‌نیاز ۳ ماه باشد برای متقاضی یک پذیرش تحصیلی با اعتبار ۳ماه و یک سال صادر می‌شود. پس از گذارندن پیش‌نیازهای اعلام شده و قبولی در دوره‌ی اصلی لازم است متقاضی به عنوان دانشجو یا دانش‌آموز برای تمدید مدت اقامت خود هر چه سریع‌تر اقدام نماید.

چنانچه متقاضی تحصیلات خود را پس از منقضی شدن پذیرش تحصیلی به پایان می‌رساند:

در مواردی که متقاضی به هر دلیلی نمی‌تواند تحصیلات خود را پیش از انقضای اعتبار پذیرش تحصیلی به پایان برساند باید برای تمدید اقامت خود اقدام نماید. در غیر این صورت مجبور به توقف تحصیل و ترک کانادا خواهد شد.

چنانچه متقاضی تحصیلاتش را پیش از انقضای پذیرش تحصیلی به پایان برساند:
در مواردی که متقاضی زودتر از موعد مقرّر تحصیلات خود را به پایان برساند؛ پذیرش تحصیلی وی تنها ۹۰ روز اعتبار خواهد داشت و دیگر تاریخ درج شده در نامه‌ی پذیرش تحصیلی مدّنظر قرار نخواهد گرفت.
 

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در کانادا یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیانی است که تمایل دارند با اخذ ویزای تحصیلی کانادا به  این کشور مهاجرت کنند. متقاضیان با ارائه مدارکی قوی باید ثابت کنند که جهت پرداخت شهریه و پوشش هزینه‌ها از توانایی مالی مناسبی برخوردار هستند. هزینه یک سال تحصیلی در کانادا برای متقاضی اصلی برابر با ۱۰۰۰۰ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. بدین معنا که متقاضی تحصیل در این کشور برای پوشش هزینه‌های زندگی از جمله اجاره خانه، خوراک، حمل و نقل و ... در ماه به ۸۳۳ دلار کانادا نیاز دارد. علاوه بر این باید شهریه هزینه دانشگاه را نیز به صورت جداگانه پرداخت کرد.

چنانچه متقاضی به همراه خانواده به کانادا مهاجرت می‌کند باید برای همراهان نیز از تمکن مالی برخوردار باشد. طبق اعلام وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا تأمین هزینه‌های یک سال زندگی ۴۰۰۰ هزار دلار کانادا برای همراه اصلی و برای دیگر همراهان ۳۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد. به عنوان مثال هزینه یک سال تحصیلی برای یک خانواده ۳ نفره که پدر خانواده دارای ویزای تحصیلی کانادا است به ترتیب زیر خواهد بود:
پدر خانواده (متقاضی اصلی): شهریه دانشگاه +  ۱۰۰۰۰  دلار کانادا
مادر خانواده (همراه دوم): ۴۰۰۰ دلار کانادا
فرزند خانواده (همراه سوم): ۳۰۰۰ دلار کانادا
 

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

پس از اخذ پذیرش تحصیلی، متقاضی  باید جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا مدارک موردنیاز را آماده نمایند. یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی کانادا ارائه نامه تمکن مالی است. مبلغ تمکن مالی مورد نیاز به دو فاکتور میزان شهریه متقاضی و تعداد اعضای خانواده همراه وابسته است. متقاضیان تحصیل در کانادا باید وجه مورد نیاز خود را به مدت ۴ ماه در حساب داشته باشند و این میزان را به صورت گزارش عملکرد به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند. 

اخذ پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان و با مدرک زبان

برای ورود مستقیم به دانشگاه‌های کانادا و تحصیل در رشته‌های مختلف حداقل نمره زبان آیلتس آکادمیک ۶.۵ برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. با این حال روش‌هایی وجود دارند که تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان را امکان‌پذیر می‌نمایند و به صورت مشروط با ثبت‌نام متقاضیان موافقت می‌شود. بله درست خواندید: اخذ پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است.

معمولاً برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا دوره‌های پیش نیاز زبان را در همان مرکز برگزار می‌کنند و متقاضی موظف است در این دوره‌ها شرکت نمایند. از سوی دیگر، برخی موسسات زبان هستند که با دانشگاه یا کالج همکاری می‌کنند و متقاضی می‌تواند برای گذراندن پیش‌نیاز زبان به این موسسات مراجعه نماید. پس از طی کردن دوره‌ی زبان، متقاضی با ارائه کارنامه از موسسات زبان می‌تواند وارد دوره آکادمیک شود. دانشگاه‌ها یا کالج‌هایی که پذیرش مشروط صادر می‌کنند در تکمیل دوره زبان معمولاً نیازی به کارنامه آیلتس یا تافل برای ورود به دوره آکادمیک نخواهند داشت.

همچنین برای تحصیل در مدارس کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان وجود ندارد. هر چند کلیه این مدارس آزمون تعیین سطح زبان را برای دانش‌آموزان خارجی برگزار می‌کنند.

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا

دانشگاه‌های کانادا به میزان قابل توجهی از بودجه دولتی برخوردار هستند. به همین جهت علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و مناسب بودن هزینه‌های تحصیل، تحت شرایطی خاص امکان ارائه بورسیه تحصیلی کانادا به برخی دانشجویان برای آنها وجود دارد. بخش قابل توجهی از این میزان بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان کانادایی تعلق می‌گیرد و به همین دلیل برای دانشجویان بین‌المللی منابع محدودی جهت اعطای بورسیه تحصیلی وجود خواهد داشت. در واقع یکی از شرایط اصلی اخذ موفقیت آمیز ویزای تحصیلی کانادا داشتن تمکن مالی قوی جهت پرداخت شهریه و پوشش هزینه‌های زندگی است. کمک‌های مالی دانشگاه‌های کانادایی در قالب موارد زیر به دانشجویان اعطاء می‌شود:
  • بورسیه‌های تحصیلی (Scholarships)
    کمک‌های مالی (Grants)
    جوایز تحصیلی (Awards)
    کمک‌ هزینه تحصیلی (Fellowships)
    وام تحصیلی (Loans)
انواع بورسیه‌های تحصیلی معمولاً از طریق دولت کانادا، دانشگاه‌های معتبر کانادایی و سازمان‌های خصوصی به دانشجویان کانادایی و بین‌المللی اعطاء می‌گردد.


 
مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا
روند دریافت ویزای تحصیلی کانادا به ترتیب زیر خواهد بود:
  • اولین گام برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا مکاتبه با یک مرکز آموزشی و در نهایت اخذ پذیرش تحصیلی از آن خواهد بود. بر اساس مقطع تحصیلی مدّنظر خود می‌توانید با مدرسه یا دانشگاهی در کانادا مکاتبه نمایید. پس از اخذ پذیرش از یک مرکز آموزشی معتبر و موردتأیید اداره مهاجرت کانادا می‌توانید برای پذیرش تحصیلی خود اقدام کنید.

    در گام دوم لازم است بسته‌ی اخذ ویزای دانشجویی کانادا را که در وب‌سایت اداره مهاجرت این کشور در دسترس است دریافت نمایید. برای دریافت این بسته لازم است به چند سوال در وب سایت CIC پاسخ دهید. پاسخ به این سوالات تعیین می‌کنند که شما واجد شرایط دریافت ویزای کانادا هستید یا خیر ! همچنین به شما اعلام می‌شود که به چه مدارکی نیاز خواهید داشت.

    در صورتی که واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی باشید یک کد اختصاصی به شما تعلق خواهد گرفت که چک لیست مدارک موردنیاز برای ارسال به سفارت به آن ضمیمه شده است. این کد برای مدت زمان ۶۰ روز معتبر خواهد بود و برای ارسال پرونده به آن نیاز خواهید داشت. این صفحه اختصاصی حاوی راهنمای پذیرش، چک لیست مدارک موردنیاز و مقدار تخمینی شهریه شما خواهد بود. علاوه بر این، دستورالعمل‌های بعدی نیز در آن گنجانده شده است. در این مرحله لازم است کلیه مدارک خود را تهیه و آماده کنید.

    زمانی که آماده اپلای شدید یک حساب MYCIC برای خود بسازید و کد شخصی خود را وارد کنید. پس از آن چک لیست شخصی خود را دریافت خواهید نمود که راهنمای شما برای ارسال و آپلود مدارک به CIC در آن به خوبی شرح داده شده است.
    پس از ارسال مدارک، تکمیل فرم و پرداخت هزینه‌های موردنظر می‌توانید درخواست تکمیل شده خود را در سایت CIC ارسال کنید.

اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا در بامن‌رو

اکنون که با پذیرش تحصیلی کانادا و نحوه دریافت ویزای تحصیلی کانادا آشنا شدیم وقت آن است که به معرفی خدمات بامن‌رو در این زمینه بپردازیم. مشورت با کارشناسان کارآزموده در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی کانادا و ویزای تحصیلی بسیار حائز اهمیت است. زیرا انتخاب شهر و دانشگاه و نحوه بستن فایل دانشجو نیاز به دیدی حقوقی دارد و آشنایی با قوانین مهاجرت لازمه‌ی انجام کار خواهد بود. مجموعه خدمات گردشگری بامن‌رو با کادری مجرب از کارشناسان اخذ ویزا خدمات زیر را به متقاضیان ارائه می‌کند:  

خدمات اخذ پذیرش از مدارس و دانشگاه‌ها

چنانچه قصد دارید در مدارس، کالج‌ها یا دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل شوید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید می‌توانید از راهنمایی‌ها  خدمات با من رو استفاده کنید:  
  • ارائه جلسه مشاوره رایگان جهت بررسی شرایط متقاضی و انتخاب بهترین مسیر تحصیلی
    انتخاب برترین مدارس یا دانشگاه های کانادا بر اساس سلیقه و بودجه مالی متقاضی
    مکاتبه با مدرسه یا دانشگاه جهت درخواست پذیرش و اخذ پذیرش تحصیلی کانادا
    ارئه چک لیستی از مدارک موردنیاز برای دریافت پذیرش از مدرسه

خدمات اخذ ویزای تحصیلی از مدارس و دانشگاه‌ها

همچنین خدمات با من رو در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا به ترتیب زیر خواهد بود:
  • ارائه جلسه مشاوره رایگان جهت بررسی شرایط متقاضی با وکیل مهاجرت
    انتخاب مناسب‌ترین مسیر حقوقی برای اخذ موفقیت‌آمیز ویزای تحصیلی کانادا
    ثبت‌نام در سایت CIC جهت ارائه درخواست ویزای تحصیلی کانادا
    ارائه چک لیستی از مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا
    بررسی دقیق مدارک جهت برطرف کردن نواقص احتمالی و ارسال مدارک
    پیگیری آپدیت‌های سفارت و اطلاع به متقاضی از مراحل پرونده
منبع اطلاعات این مقاله وب سایت شرکت مهاجرتی با من رو می باشد.
https://bamanro.com
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *