پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

در آینده ای نزدیک استفاده از تلفن همراه در طول پرواز خارجی یا داخلی

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 720261
تأثیر فناوری روی هواپیما
استفاده از موبایل در حین پرواز
داستان داشتن تماس تلفنی در داخل هواپیما به زمان‌های گذشته برمی گردد و در سال‌های 1980 و 1990 فناوری‌ای اختراع‌شده بود که به آن فناوری سلولی می‌گفتند. بعد از رواج این فناوری هواپیماها نیز از آن استفاده کردند. افراد آمریکایی که بالای 40 سال سن دارند حتماً این تلفن‌ها را به یاد دارند.

در آن زمان مسافرانی که خرید بلیط هواپیما انجام داده بودند و قرار بود با هواپیما سفر کنند، می‌توانستند در طول پرواز خارجی یا داخلی توسط کارت اعتباری از تلفن‌هایی که به صندلی هواپیما وصل شده بود، استفاده کنند.
 
 

استفاده از این تلفن در طول پرواز خارجی یا داخلی برای فرد به ازای هر دقیقه مکالمه حدود 4 الی 5 دلار هزینه می‌افتاد. این تلفن‌ها یک مزیتی که داشت این بود که قربانیان هواپیمای دزدیده‌شده در 11 سپتامبر توانستند قبل از برخورد هواپیما به برج‌های دوقلو با عزیزان خود تماس بگیرند.

با گسترش فناوری تلفن‌های همراه تقریباً همه‌چیز تغییر کرد. باوجود پیچیدگی‌های جدید در تلفن‌های هوشمند مقامات صنعت هواپیمایی نگران شدند.

نگرانی آن‌ها به خاطر این بود که ممکن است فرستنده‌ی رادیویی این تلفن‌ها موجب اختلال در تجهیزات هواپیما شود و در کار خلبان مشکل ایجاد کند. در همین خصوص نیز مقالاتی منتشر شد که در آن بیان‌شده بود که تداخل الکترومغناطیسی در سیستم‌های ناوبری هواپیما بسیار زیاد است. با انتشار این مقاله نگرانی مقامات بیشتر شد.

در کل گزارش‌ها این‌گونه بیان می‌کرد: بعضی از دستگاه‌ها موجب ایجاد اختلال در تجهیزات بدون محافظ هواپیما می‌شوند که در بدترین حالت موجب اختلال در پرواز می‌شود و بر روی عملکرد خلبان تأثیر می‌گذارد.

کارشناسان مربوط به هواپیما بعدها بیان کردند که این تأثیر براثر تلفن‌های قدیمی بر روی هواپیماهای قدیمی بود.

بنابراین با خیال راحت اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید و از سفر هوایی خود لذت ببرید؛ برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید وارد سایت آژانس هواپیمایی سام سیر شوید.

ست میلر تحلیلگر صنعت این‌چنین می‌گوید: تلفن‌هایی که جدیداً ساخته‌شده است دارای فرکانس بالایی هستند و همین‌طور هواپیماهای جدید به گونه ای ساخته‌شده‌اند که فرکانس‌های دستگاه‌های دیجیتالی که مسافران با خود به هواپیما می‌آورد بر روی آن تأثیری نمی‌گذارد. در ادامه می‌گوید:

بر اساس یک مستند تجهیزات یک هواپیمای قدیمی در بعضی از شرایط دچار مشکل می‌شد اما یقیناً به این موضوع نرسیدند که اختلال به وجود آمده در تجهیزات هواپیما به خاطر موج تلفن همراه است یا خیر؟ با پیشرفت تلفن‌ها و هواپیماها این مشکلات رفع شد و دیگر هیچ دلیل فنی‌ای برای استفاده نکردن از تلفن همراه در طول پرواز وجود ندارد.

بنابراین مسافرانی که خرید بلیط هواپیما انجام داده اند می‌توانند با خیال راحت لپ تاب و تپلت یا گوشی همراه خود را به داخل هواپیما ببرند.

فرکانس تلفن همراه
تعدادی از ایرلاین ها مثل بریتیش ایرویز، امارات و اتحاد در حقیقت برای ایجاد خدمات اینترنت و ایجاد تماس تلفنی با شرکت های مربوطه قرارداد امضا کرده‌اند. در همین خصوص دان بوچمن معاون مدیرکل هوانوردی می‌گوید: ما همین فردا می توانیم تماس صوتی اینترنتی را برای مسافرانی که خرید بلیط هواپیما انجام داده اند و قرار است با هواپیما سفر کنند فراهم کنیم.

همه ی ایرلاین های موجود می‌توانند این امکان را داشته باشند و مسافرانی که خرید بلیط هواپیما انجام داده اند می‌توانند خیلی راحت در طول پرواز داخلی تماس صوتی اینترنتی داشته باشند؛ در ادامه می‌گوید : این کار به قدری برای ما آسان است که کافی است فقط یک دکمه را فشار دهیم و اما از 99 واقعیت عجیب و غریب در پرواز داخلی بدانید و لذت ببرید.

روز جهانی هواپیما
یکی از رؤیا های بشر در دوران قدیم توانایی پرواز بوده است. داشتن این رؤیا در یادداشت ها و نقاشی های لئوناردو داوینچی نیز مشخص است. همان‌طور که شاید خیلی از افراد بدانند برای اجرایی این رؤیا، صدا ها نفر کشته‌شده و هزاران طرح اجرا شد که تقریباً بیشتر آنها با شکت مواجه شد.
 
 

بالاخره بعد از شکت چند طرح برداران رایت این رؤیا را به حقیقت رساندند و صنعت هواپیمایی را راه‌اندازی کردند تا مردم خیلی راحت با پرواز خارجی یا پرواز داخلی سفر کنند. به همین خاطر روز جهانی هواپیما در بیشتر کشورها حائز اهمیت است.

16 آذر، یعنی همان 7 دسامبر متعلق به‌روز هواپیما می‌باشد. در این روز سازمان جهانی هواپیمایی به امضای کنوانسیون بین‌المللی هواپیمایی تأسیس شد. این اتفاق در سال 2019، 75 ساله شد یعنی 75 سال از این اتفاق می‌گذرد و مردم 75 سال است که پرواز خارجی یا پرواز داخلی انجام می‌دهند.

پرواز بشر، از رؤیا تا واقعیت
با اختراع هواپیما و پرواز انسان ها در آسمان ها، صنعت هواپیمایی به سرعت پیشرفت کرد. استانداردها و مقرراتی برای منظم شدن خطوط هوایی ایجاد شد تا پرواز خارجی یا پرواز داخلی با نظم تر انجام شوند.

بر اساس ایجاد نظم و از بین بردن مشکلات پیمان شیکاگو یا همان پیمان حمل‌ونقل ایجاد شد. بر اساس این پیمان سازمان بین‌المللی هوانوردی نیز تأسیس شد تا فعالیت‌ها را بهترین شکل مدیریت کند.

سازمان بین‌المللی هوانوردی یکی از زیرمجموعه های سازمان ملل متحد است و با سایر سازمان ها مثل سازمان هواشناسی جهانی، اتحادیه جهانی پست و ... ارتباط نزدیکی دارد.

مسئول استانداردهای لازم برای امنیت پرواز خارجی یا پرواز داخلی، ایکائو است اما خرید آنلاین بلیط خارجی  برای پرواز خارجی را استفاده کنیم..
 
 

روز جهانی هواپیمایی، روزی که یادآور اهمیت این صنعت است.
هدف اصلی برای ایجاد روز جهانی هواپیما این است که جهان به اهمیت اقتصادی و اجتماعی این صنعت بیشتر توجه کنند. در رأس این صنعت ایکائو وجود دارد که باعث می‌شود در صنعت هوایی بین همه‌ی کشورها اتحاد به وجود آید و همه باهم در زمینه حمل‌ونقل هوایی و پرواز خارجی یا پرواز داخلی با یکدیگر همکاری کنند.

این صنعتی که به وجود آمده بسیاری از مشکلات را حل کرده است و از اهمیت زیادی برخوردار است. حمل‌ونقل هوایی باعث شده تا همه‌ی قاره بتوانند با هم ارتباط داشته باشند. افراد می‌توانند با پرواز خارجی یا پرواز داخلی از دیگر کشورهای موجود در جهان دیدن کنند و از آن لذت ببرند به همین دلیل است که این صنعت حائز اهمیت است.

سمبل‌های ایکائو در روز جهانی هواپیمایی
در این روز شما شاهد لوگوی این صنعت به همراه تبلیغات گوناگون در زمینه روز هواپیما مشاهده می‌کنید. لوگوی این سازمان تقریباً شبیه لوگوی سازمان ملل است با این تفاوت که دو بال هواپیما به آن اضافه‌شده است.

 همان‌طور که می‌دانید لوگوی سازمان ملل از یک کره زمین با یک تاج از برگ زیتون ساخته‌شده است. به دلیل اینکه برگ زیتون نماد صلح است در لوگوی سازمان ملل از آن استفاده‌شده.

نقش افراد در روز جهانی هواپیمایی کشوری
ایکائو توسط همکاری دولت‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها این رویداد را فعالانه پیگیری می‌کند و در جهت بهبود و پیشرفت این صنعت در پرواز خارجی و بلیط خارجی قدم های بزرگ و کوچک برمی‌دارند.

 در روز جهانی هواپیما بیشتر کشورها در این زمینه سمینار یا سخنرانی و یا فعالیت‌های آموزشی انجام می‌دهند و از اهمیت آن غافل نمی‌شوند.

در این مطلب ما شما را با روز جهانی هواپیما آشنا کردیم و گفتیم چه اقداماتی برای بهبود این صنعت انجام‌شده. هدف از این کار این بود که شما با اهمیت این صنعت بیشتر آشنا شوید و بدانید که این امر روزی برای بشر فقط در حد یک رؤیا بود.

 امروزه شما خیلی راحت با پرواز خارجی یا پرواز داخلی به مسافرت می‌روید و نمی‌دانستید که این صنعت روزی رؤیایی پیش نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *