جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کرونا، سارق کیف دلار را گرفتار کرد

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 720206
پیک موتوری خیانتکار که با سرقت کیف دلار صاحبکارش قصد داشت از کشور خارج شود به دلیل بسته بودن مرز به خاطر انتشار ویروس کرونا به خانه برگشت و گرفتار پلیس شد.
کرونا، سارق کیف دلار را گرفتار کرد
به گزارش جهان نيوز، پنجم اسفندماه امسال مردی میانسال وارد کلانتری‌۱۶۹ مشیریه شد و مأموران پلیس را از گم شدن ناگهانی پسر‌۲۳‌ساله‌اش با خبر کرد. او گفت: پسرم به عنوان پیک موتوری در یک شرکت تولید چرم کار می‌کند. او صبح دیروز مثل همیشه راهی محل کار شد و دیگر به خانه برنگشت. از روز گذشته هر چه با او تماس گرفتیم گوشی تلفن همراهش خاموش است. همکارانش هم به ما گفته‌اند که ساعتی را در شرکت بوده و بعد برای انجام کاری بیرون رفته و دیگر برنگشته است. مرد میانسال ادامه داد: از دیروز با دوستان و بستگان تماس گرفته‌ایم، اما کسی از او خبر ندارد. به چند بیمارستان هم سرکشی کرده‌ایم، اما اثری از پسرم پیدا نکردیم تا اینکه تصمیم گرفتیم پلیس را از ماجرا با خبر کنیم. بعد از مطرح شدن شکایت مشخصات پسر گمشده به گشت‌های پلیس و کلانتری‌های دیگر اعلام شد. در حالی که بررسی‌ها در جریان بود مدیر شرکتی که پسر گمشده در آن کار می‌کرد، هم وارد اداره پلیس شد و ماجرای تازه‌ای را مطرح کرد. او گفت: پسر جوان به عنوان پیک موتوری در شرکت من کار می‌کرد و به خاطر اعتمادی که به او داشتم کار جابه‌جایی پول را هم به او سپرده بودم.

روز گذشته کیف محتوای دلار به ارزش ۹۰۰‌میلیون تومان را به او دادم تا به شرکت دیگری منتقل کند. ساعتی که گذشت دیگر از او خبری نشد و هر چه با تلفن همراهش هم تماس گرفتم، گوشی او خاموش بود. وقتی تحقیق کردم متوجه شدم که پول را هم به مقصد نرسانده و درخواست می‌کنم که در این باره تحقیق کنید. بعد از مطرح شدن گمشدن کیف حاوی دلار مأموران پلیس احتمال دادند که مردجوان در جریان سرقت دلار‌ها نقش داشته‌باشد، بنابراین تحقیقات بیشتر در این باره ادامه پیدا کرد.

در شاخه دیگری از تحقیقات ودر حالی که بررسی‌ها ادامه داشت روز ششم اسفندماه پسر جوان همراه پدرش وارد کلانتری و مدعی شد که سارقان کیف حاوی دلار را سرقت کرده‌اند. او گفت: روز حادثه از شرکت چرم خارج شدم تا کیف را به مقصد برسانم. در محلی خلوت دو مرد جوان به من حمله کردند و بعد از ضرب و جرح من و تخریب کردن موتورسیکلتم کیف حاوی دلار را سرقت و فرار کردند.

بعد از مطرح شدن این ادعا بود که پسر جوان به دستور قاضی به پزشکی قانونی منتقل شد. وقتی گزارش کارشناسی نشان داد که زخم‌های ایجاد شده از سوی فرد دیگری ایجاد نشده‌است، پسر جوان بار دیگر مورد بازجویی قرارگرفت.

متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت با گریه به سرقت کیف دلار اقرار کرد و گفت: روز حادثه بعد از اینکه مدیر شرکت کیف را به دست من داد و گفت که حاوی مقدار دلار به ارزش ۹۰۰‌میلیون تومان است وسوسه شدم که کیف را سرقت کنم. برای همین کیف را سرقت کردم و تصمیم گرفتم خودم را به مرز غربی کشور برسانم و از کشور خارج شوم. وقتی به مرز رسیدم دیدم که به علت بروز ویروس کرونا مرز بسته‌است. من که راه فراری نداشتم به تهران برگشتم و کیف را زیر کامیونت پدرم جاساز کردم و با طرح یک سناریوی دروغین قصد فریب پلیس را داشتم که دستم رو شد و گرفتار شدم. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت مأموران کیف حاوی دلار را کشف کردند و به صاحب آن بازگرداندند. سرهنگ سید‌امین موسوی‌پور، رئیس کلانتری ۱۶۹‌مشیریه گفت: بعد از اعتراف متهم به سرقت، وی به همراه پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

منبع:جوان
برچسب ها: کرونا سارق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *