کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفع حمله گسترده تروریست‌ها در «سراقب» سوریه

8 اسفند 1398 ساعت 16:07

برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز (پنجشنبه) در حالی مدعی کنترل دوباره شهر راهبردی سراقب در استان ادلب سوریه توسط تروریست‌های مورد حمایت آنکارا شدند که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد ارتش این کشور توانسته حمله گسترده تروریست‌ها به این شهر را دفع کند.


به گزارش جهان نیوز، برخی رسانه‌ها مدعی شده که تروریست‌های مسلح مورد حمایت آنکارا با آغاز عملیاتی در روز گذشته (چهارشنبه) توانستند امروز (پنجشنبه ۸ اسفندماه) شهر راهبردی سراقب در استان ادلب سوریه را پس از سه هفته بار دیگر اشغال کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با رد این گزارش‌ها، اعلام کرده که ارتش این کشور در درگیری سنگین با تروریست‌ها در محور غربی سراقب، توانسته به آنان خسارت‌های سنگینی وارد و حملات آنان را دفع کند.

ارتش سوریه ۱۹ بهمن امسال توانست در چارچوب آزادسازی استان ادلب به عنوان آخرین پایگاه تحت کنترل گروه‌های تروریستی در این کشور، شهر راهبردی سراقب را در حومه شرقی شهر ادلب آزاد کند.

ادعای تصرف دوباره سراقب از سوی تروریست های مورد حمایت ترکیه در حالی مطرح شده است که فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از پیشروی‌های میدانی نیروهای ارتش این کشور در حومه جنوبی ادلب خبر داد و تاکید کرد بسیاری از مناطق آزاد شده، عمق حضور تروریست ها بود.

براساس اعلام خبرگزاری سانا،  ارتش این کشور دیروز روستاهای سفوهن، کفر موسی، کفر عوید، فلیفل، کوکبه، فقیع، ملاجه، کورسعا، فطیره واقع در حومه جنوبی ادلب را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند.

نیروهای سوریه در دو ماه گذشته در جریان تصمیم این کشور برای آزادسازی باقیمانده مناطق اشغالی از دست تروریست‌ها موفق به آزادی بیش از ۲۳۰ شهر، منطقه، روستا و شهرک در دو استان حلب و ادلب در شمال سوریه شده‌اند.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای این کشور با تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست‌ها در سوریه است.  

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غربی این کشور در استان‌های ادلب و حلب، تنش جدیدی را میان آنکارا و دمشق ایجاد کرده که به ‌تنش‌های نظامی میان دو طرف نیز منجر شده است.

استان ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می‌دهد و نیروهای سوری در ماه‌های اخیر بخش‌های زیادی از آن را آزاد کرده‌اند

منبع: ایرنا


کد مطلب: 720119

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/720119/دفع-حمله-گسترده-تروریست-ها-سراقب-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com