جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

باز هم تأخیر در پرتاب دراگون/ موتور موشک اختلال دارد

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 720115
اسپیس‌ایکس به دلیل اختلال در موتور موشک فالکون ۹ پرتاب دراگون به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی را به تأخیر انداخت.
باز هم تأخیر در پرتاب دراگون +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپیس، اسپیس‌ایکس به دلیل اختلال در موتور موشک فالکون ۹ پرتاب دراگون به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی را به تأخیر انداخت.

قرار بود این پرتاب در تاریخ ۲ مارس( حدود ۵ روز دیگر) انجام شود که حداقل با ۴ روز تأخیر مواجه شده و قرار است در ۶ مارس صورت بگیرد.

شرکت اسپیس ایکس به دلیل شرایط بد آب‌وهوا و دریای خروشان اقیانوس اطلس، آزمایش کپسول دراگون را  نیز حدود یک ماه پیش با تأخیر انجام داد.

کپسول حمل خدمه دراگون شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، در واقع کپسول ناسا برای حمل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی و برگرداندن آنها است که آزمایش‌های نهایی خود را طی چند ماه اخیر به سرانجام رسانده است.


این شرکت خصوصی در ابتدا برنامه ریزی کرده بود که مأموریت انتقال مجدد دراگون از ساحل فضایی فلوریدا را در روز دوشنبه ۲مارس آغاز کند، اما اکنون به دلیل داشتن یک اختلال مشکوک در بخش بالایی موتور موشک فالکون ۹، ۶ مارس را انتخاب کرده است.

این مأموریت جدید از پایگاه کیپ کاناورال انجام خواهد شد؛ دراگون قرار است بیش از  دو هزار و ۵۴۰ کیلوگرم را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند؛ محموله آن شامل تجهیزات علمی، مواد غذایی و سایر لوازم لازم برای خدمه سه نفره Expedition ۶۲ در این ایستگاه می‌شود.

مقامات ناسا گفتند: این فضاپیما برای انواع مختلف آزمایش‌های فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *