پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

موزه طلا در کدام کشور است؟

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 720100
یکی از موزه‌های کلمبیا با نام موزه طلا شناخته می‌شود.
موزه طلا در کدام کشور است؟
به گزارش جهان نيوز، حمایت از باستان‌شناسان یکی از راه‌های حفاظت از میراث فرهنگی یک کشور است. در طول تاریخ،اقدامات متعددی در قالب حمایت از این قشر انجام شده است. به عنوان مثال یک بانک در سال ۱۹۳۴ از یکی ازپروژه‌های باستان‌شناسی کلمبیا حمایت کرد و در نتیجه یک موزه شکل گرفت. این موزه که قایق طلای معروف مویزکا (یک اثر هنری مربوط به افسانه الدورادو) را به نمایش گذاشته و با نام موزه طلا شناخته می‌شود.

موزه طلا در کجاست؟
موزه طلا در کجاست؟

موزه طلا پس از یک دهه فعالیت در اکتبر ۲۰۰۸ گسترش یافت و مرمت شد. این موزه نزدیک به ۵۵ هزار اثر موزه‌ای را در خود جای داده است.

افرادی که از بخش توسعه‌یافته موزه طلا بازدید می‌کنند، می‌توانند ۶ هزار قطعه از آثار موزه‌ای موجود در این موزه را ببینند.

موزه طلا در کجاست؟
موزه طلا در کجاست؟

اتاق اصلی موزه طلا با نام مردم و طلا در کلمبیا قبل از اسپانیا شناخته می‌شود. در این اتاق کار‌های آثار طلایی از فرهنگ‌های مختلف ساکن کلمبیا قبل از رسیدن استعمارگران اسپانیایی در داخل محفظه‌های شیشه‌ای به نمایش گذاشته شده‌ است.موزه طلا به بخش‌های مختلفی تقسیم شده تا بتواند آثار مرتبط به هر کدام از فرهنگ‌های ساکن کلمبیا را به صورت جداگانه در معرض دید عموم قرار بدهد.

بازدیدکنندگان در انتهای این بخش در اتاق سودآوری از طریق فیلم‌های هنری با مهمترین قطعات طلای موزه آشنا می‌شوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *