کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتخاب گل آپارتمانی و گیاه آپارتمانی مناسب

8 اسفند 1398 ساعت 9:41


خیلی از افراد دوست دارند با چند گل آپارتمانی آشنا شوند و با نگهداری چند گل آپارتمانی، فضای خانه خود را زیباتر و با نشاط تر از قبل کنند. در ادامه محتوا با چند گل آپارتمانی آشنا خواهید شد.

چند گل آپارتمانی، بنفشه آفریقایی:
از یکی از چند گل آپارتمانی می توان به بنفشه آفریقایی اشاره کرد. بنفشه های آفریقایی یکی از ساده ترین برای رشد دادن در خانه هستند. آن ها در تمام طول سال دفعات کمی شکوفا می شوند. صدها نوع و شکل  مختلف از این گیاه وجود دارد که می توانید بنابر سلیقه خود بهترین آن را انتخاب کنید ، بعضی از آن ها دارای برگ های متنوع با شکوفه های سفید هستند. بنفشه آفریقایی شرایط محیطی  گرم و نور خورشید را دوست دارد. آب سرد باعث ایجاد لکه های قهوه ای زشتی بر روی این گل می شود.

یک نکته: قلمه زدن  گیاه جدید آسان است. فقط یک برگ را برش داده و آن را در خاک  گلدان مرطوب ریشه بزنید.

چرا ما گل بنفشه آفریقایی را دوست داریم: اگر پنجره ای روشن دارید، این گیاه تقریباً به طور مداوم شکوفا خواهد شد. همچنین آن ها تقریبا  همه کاره هستند و با رنگ های مختلفی پدیدار می شوند تا با دکور شما مطابقت پیدا کنند. به علاوه، بنفشه آفریقایی نوعی گیاه احساساتی و نوستالژیک است که ما را به یاد مادربزرگ ها می اندازد.

نام: Saintpaulia ionantha
شرایط رشد: نور متوسط ​​تا زیاد؛ دمای ۶۵-۷۵ درجه فارنهایت؛ خاک را به طور مداوم مرطوب نگه دارید.

اندازه: تا ۸ اینچ طول و ۱۶ اینچ عرض
 

 

چند گل زیبای آپارتمانی، هیبیسکوس:
یکی دیگر از چند گل زیبای آپارتمانی، گل هیبیسکوس است. هیبیسکوس گرمسیری گیاهی است که بومی مناطق استوایی است. گل هیبیسکوس شکوفه های بزرگی به قطر ۸ اینچ، روی گیاه اصلی بوته ای باریک خود تشکیل می دهد که می توانید با رشد دادن آن، این گیاه را به شکل یک درخت پرورش دهید. شکوفه های تک تنها یک یا دو روز دوام می آورند، اما این گیاه از اواخر فصل بهار تا فصل پاییز و گاهی اوقات حتی تا فصل زمستان نیز آزادانه شکوفا می شود. خاک را به طور مداوم مرطوب نگه دارید و به اندازه نور خانه به گیاه روشنایی بدهید تا شکوفه آن بتوانند باقی بمانند.

چرا ما گل هیبیسکوس را دوست داریم: شکوفه های بزرگ گل هیبیسکوس چشم نواز و زیبا هستند. به علاوه، شکل های مختلف با رنگ های مبهم ایجاد می شوند، از سایه های قرمز گرفته تا صورتی تا نارنجی، زرد، سفید و حتی آبی.رنگ
 نام: Hibiscus rosa-sinensis 
شرایط نور لازم برای رشد: روشن تا شدید.

دمای لازم: ۵۵-۷۰ درجه فارنهایت
نکته: خاک را به طور مداوم مرطوب نگه دارید.
اندازه: تا ۶ فوت قد و با عرض ۴ فوت
چند گل آپارتمانی، گل افرا:

گل افرا
این گیاه شکاف های کاغذ مانند به رنگ سایه های قرمز، صورتی، نارنجی یا زرد رنگ در بین برگ هایی مانند فانوس های جشن دارد. بسیاری از گونه های گل افرا  شاخ و برگ های متنوع دارند. گیاه را به صورت عمودی و به شکل درخت رشد دهید، آن را هرس کنید تا بدنه آن به شکل بوته شود، و یا حتی می توانید آن را در یک سبد آویزان شده رشد دهید. نام رایج گل افرا، یکی از چند گل آپارتمانی، از برگ ها آن آمده است، که شبیه به درخت افرا است.
نکاتی که بهتر است به آن توجه کنید: اگر شکوفه های افرا ریختند، رطوبت خاک را بررسی کنید. آبیاری نامنظم می تواند موجب ریزش گل ها شود.

چرا ما گل افرا را دوست داریم: این گیاه با رشد سریع خود تقریباً به طور مداوم در حال شکوفه دادن است.

نام: Abutilon x hybridum
شرایط نور برای رشد: ملایم تا شدید. دمای ۶۵ -۷۵ درجه فارنهایت؛ همچنین خاک را به طور مداوم مرطوب نگه دارید
اندازه: تا ۵ فوت قد و ۳ فوت عرض
 
 

گیاهان مناسب آشپزخانه و نگه داری آن ها
گیاهان مناسب آشپزخانه از جمله گیاهانی می باشند که به راحتی بتوانند در محیط هایی با نوسانات دمایی و … مانند آشپزخانه دوام بیاورند و کمترین اسیب را ببینند. این گیاهان دارای طرفداران بسیاری نیز می باشند زیرا نگه داری از انها نسبت به بقیه گیاهان و گل ها آسان تر بوده و گزینه ی خوبی برای نگهداری در آشپزخانه می باشند. در زیر به تعدادی از گیاهان مناسب در محیط آشپزخانه اشاره شده است.

پوتوس
این گیاه از جمله گیاهان مناسب آشپزخانه است که می توان در آشپزخانه نگه داری نمود. این گیاه آپارتمانی دارای رگه های زرد رنگ بوده و جزو گیاهان بادوام در آشپزخانه و خانه می باشد. این گیاه آپارتمانی دارای برگ های زیبایی می باشد که به شکل قلب هستند. این گیاه پوتوس دارای آستانه ی تحمل خوبی در شرایط آشپزخانه و محیط های دیگر می باشد و یکی از خاصیت های مهم آن تصفیه هوای اطراف می باشد. این گل دارای رشد آبشاری مانند می باشد که زیبایی محیط را دو چندان می کند.

برگ عبایی
این گیاه آپارتمانی نیز یکی دیگر از گیاهان مناسب آشپزخانه می باشد که دارای برگ های زیبا و درخشان است. از ویژگی های این گیاه آپارتمانی تحمل زیاد و نوسانات دما می باشد که آن را تبدیل به یک گزینه ی خوب برای نگه داری در قسمت آشپز خانه ی منزل شما می کند.

زاموفیلیا
این نیز یکی دیگر از گیاهان قوی به حساب می آید که می توان در آشپزخانه نگهداری نمود. این گیاه آپارتمانی دارای برگ های سبز تیره می باشد و دارای حالت چرم گونه نیز است که همین خصوصیت باعث می شود که اکثرا تصور می کنند گیاه مصنوعی می باشد. این گیاه آپارتمانی جزو گیاهانی است که به راحتی می تواند تنش های دمایی را تاب آورد و یک گزینه ی خوب برای نگه داری در منازل شما می باشد. گیاه آپارتمانی زاموفیلا از گیاهان مناسب آشپزخانه محسوب شده که به همین دلیل دارای طرفداران زیادی نیز می باشد.

گندمی
این گیاه گندمی نیز بسیار مقاوم به خشکی بوده و بسیار نیز طرفدار دارد. برگ های این گیاه آپارتمانی آویزان هستند و دارای مقاومت بالایی نیز می باشند. این گیاه به اکثر شرایط مقاوم بوده و یکی از گزینه های خوب برای نگهداری در آشپزخانه می باشد.

نکات مربوط به انتخاب گل مناسب برای راه پله
اولین نکته که می بایست در این خصوص به آن توجه کنیم، طرح راه پله شما است و این که آیا در منزل مسکونی و مستقل سکونت دارید و یا در آپارتمان زندگی می کنید. چگونگی قرار دادن گل مناسب برای راه پله، منوط می شود به خانه ای که در آن جا زندگی می کنید و این قسمت از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید، بسیاری از راه پله های آپارتمان های ایرانی، دارای طاقچه است، بهترین کار این است که از گلدان های کوچک استفاده کنید و گل هایی با گل برگ هایی ریز در داخل این گلدان ها قرار دهید و از آن نهایت استفاده را ببرید، یکی از مهم ترین نکات در این خصوص تناسب گلدان استفاده شده با مساحت طاقچه است و باید حتما این گلدان از طاقچه کوچکتر باشد، زیرا اگر گلدان بزرگ و نامتناسب با طاقچه استفاده کنید، خطر سقوط گلدان به سر افراد وجود دارد، پس در این مرحله رعایت نکات ایمنی امری کاملا بدیهی و ضروری به نظر می رسد.

نکته مهم در این رابطه زیبا شدن راه پله است به خصوص زمانی که از بالا به پایین و به این منظره نگاه می کنید و این اصل می تواند دکوراسیون داخلی راه پله شما را بسیار زیباتر کند و به همین دلیل انتخاب گل مناسب برای راه پله از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
 

چگونگی چینش گلدان در راه پله
اما بعد از انتخاب گل مناسب برای راه پله، موضوع چینش آن از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا اگر شما گل هایی کاملا زیبا و متناسب با راه پله خود انتخاب کنید اما نحوه چینش آن را به درستی بلد نباشید نمی توانید بازخورد خوبی از آن دریافت کنید، پس نحوه چینش از اهمیت زیادی در زیبایی راه پله برخوردار است.

جتما سعی کنید از گلدان هایی که استفاده می کنید، فاصله آن ها از همدیگر کاملا یکسان و متناسب باشد، به خصوص راه پله هایی که به صورت منحنی است. دور تا دور راه پله و با فاصله ای منظم از گلدان استفاده کنید. این نوع چینش به خصوص در ارتباط با راه پله هایی که دارای نورگیر است، بسیار جذاب به نظر می رسد و باعث می شود که چشم هر بیننده ای از دیدن این صحنه لذت ببرد.

انتخاب گل مناسب آپارتمان
برخی از آپارتمان ها، قسمتی دارند که می توان از این فضا استفاده کرد و آن را تبدیل به یک باغچه طبیعی کوچک کرد، حتما در این رابطه با اهالی آپارتمان صحبت کنید و در صورت رضایت آن ها می توانید این کار را برای زیبایی ساختمان خود استفاده کنید. این موضوع برای ساختمان های چند طبقه نیز اهمیت دارد. بهتر است گل هایی که در این ناحیه  آن استفاده می کنید دارای گل برگ هایی بلند و تیز باشد که زیبایی راه پله شما را دوچندان می کند، هم چنین برای ایمنی بیشتر می توانید از دیوارهای شیشه ای در اطراف باغچه کوچک خود در راه پله استفاده کنید که هم کار را زیباتر می کند و هم این که ایمنی ساختمان را بیشتر می کند.

تاریخچه گل رز جاودان
به تازگی نوع جدیدی از گل رز، با اصلاح نژاد و تغییرات ژنتیکی ، با نام تجاری ” گل رز جاودان “تکثیر شده و خیلی زود به یکی از محبوب ترین انواع گل رز تبدیل شده است . میتوان گفت که این گل های طبیعی با همان کیفیت و طراوت گل های رز معمولی ، با جدید ترین تکنولوژی روز مومیایی شده اند . درواقع ایده ی ساخت این نوع از گل رز های جاودان از یک فیلم سینمایی با نام ” دیو و دلبر ” گرفته شده است.

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی گل های زیبایی هدیه می‌گیرید علاقه مندید که ماندگاری گل را افزایش دهید. اما چطور ممکن است؟ شاید باورناپذیر بنظر برسد ولی بر خلاف گل های معمولی که به راحتی خشک می شوند، گل هایی وجود دارند که تا چند سال زنده و شاداب اند. اما آنچه که واضح است این است که تثبیت و افزایش ماندگاری گل های تزئینی (به ویژه زمانی که به عنوان هدیه ای ارزشمند از یک عزیز دریافت کرده باشیم) امری بسیار مهم است. روند جاودان سازی گل های رز طبیعی جاودان برای نخستین بار در سال ۱۹۸۰ میلادی اتفاق افتاد. از آن پس این روند روز به روز مدرن تر و پیشرفته تر شد. به گونه ای که امروزه بر اساس آخرین تکنیک های جاودان سازی گل های رز طبیعی جاودان می توانیم از عمر بالای گل های رز حتی تا چندین سال اطمینان حاصل کنیم.

گل رز ماندگار همان گل رز طبیعی است که بر روی آن فرآیندی انجام شده است که باعث ماندگاری طولانی آن می شود. البته اگر بخواهیم یکی دیگر از مزیت های آن را بگوییم باید به دستچین آن ها اشاره کرد. به این معنا که پروسه مومیایی کردن تنها بر روی بهترین گل رز ماندگار دنیا انجام می شود و همه به صورت یک دست و جذاب می باشند. تنوع رنگ در این رزهای ماندگار  بسیار بالاست و هر سلیقه ای را به بهترین نحو پوشش می دهند. گل های رز ماندگار ۱ الی ۳ سال عمر می کنند و به هیچ عنوان به آب و نور خورشید نیاز ندارند. رز جاودان به نام های دیگری همچون رز دیو و دلبر ، رز ماندگار ، رز ابدی ، رز مومیائی و … شناخته می شود.

گل رز برای قرن ها نمادی از عشق و دوست داشتن بوده است و چه چیزی بهتر از یک شاخه گل رز جاودان برای نشان دادن این عشق ! گل رز جاودان با ماندگاری ۱ الی ۳ سال می تواند نمادی از یک عشق ماندگار باشد. رزهای جاودان کاملا طبیعی هستند و با تنوع رنگی که دارند ، می توانند هر سلیقه ای را پوشش دهند.

شرایط نگهداری از گل های رز جاودان
همان طور که در مطالب فوق نیز اشاره کردیم، رزهای طبیعی جاودان شرایط خاصی برای نگهداری نمی خواهند. تنها چیزی که لازم است در مورد آن ها رعایت کنید چند نکته بسیار ساده است:

دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید.

از برخورد رزهای طبیعی جاودان با آب جلوگیری کنید (این گل ها نیازی به آبیاری ندارند).

میزان رطوبت نسبی محیط را حدالامکان کم کنید.

اجازه ندهید این گل های زیبا و زنده در تماس با حرارت بالا باشند.

از تماس گل های رز طبیعی جاودان با مواد رزینی، روغن ها و منسوجات بپرهیزید.

در صورتی که آن ها را در قاب های مخصوص دریافت کرده اید درب شان را باز نکنید.

هدیه دادن از سالیان بسیار دور مرسوم بوده است. ایرانیان جزو نخستین ملتی بودند که به یکدیگر گل هدیه می دادند.

اجرای این سنت دیرین در زادروزها، سالگردها، مناسبت ها و آشنایی های شیرین و تلخ، از دیرباز برای حفظ و تحکیم روابط‌ مان با آدم های اطراف و ساختن خاطره های خوب با آنها تا به امروز ادامه داشته است.


کد مطلب: 720071

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/720071/انتخاب-گل-آپارتمانی-گیاه-مناسب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com