کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا چند فرد را به بهانه ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد

7 اسفند 1398 ساعت 20:25

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه ۱۵ فرد و نهاد را به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان در فهرست تحریم قرار داد.


به گزارش جهان نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد ۱۵ فرد و نهاد را به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

«قاسم بزی»، «شیخ یوسف عاصی» و «جواد نورالدین» سه فردی هستند که به بهانه ارتباط با «بنیاد الشهدا» در لبنان هدف تحریم واقع شده‌اند. 

آمریکا قبلاً بنیاد الشهدا را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. آمریکا ادعا کرده بنیاد الشهدا در ارائه کمک‌های مالی به چندین گروه از جمله حزب‌الله دخیل است. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین گفته که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه «هلدینگ اطلس» را نیز به دلیل آنکه مالکیت آن در اختیار «بنیاد الشهدا» است در فهرست تحریم قرار داده است. 

استیون منوشین، وزیر خرانه‌داری آمریکا مدعی شد: «حزب‌الله از فروش کالاهای حیاتی برای سلامت و اقتصاد مردم لبنان از جمله اقلام دارویی و سوخت منتفع می‌شود.»

وی اضافه کرد: «دولت ترامپ در کنار مردم لبنان ایستاده است و ما متعهدیم طرح‌های تجاری حزب‌الله برای تأمین مالی تروریسم را افشا کرده و حزب‌الله را پاسخگو کنیم.»

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان و کاستن از محبوبیت این گروه، چندین دور تحریم علیه این گروه وضع کرده است.

این اقدامات پس از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در شکست گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در سوریه صورت می‌گیرد. 


کد مطلب: 720026

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/720026/آمریکا-چند-فرد-بهانه-ارتباط-حزب-الله-تحریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com