جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ویروس کرونا چگونه گسترش می یابد؟

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 719942
در این بسته به بعضی از پرسش‌های خوانندگان درباره‌‌ٔ ویروس کرونای جدید پاسخ داده ایم.
ویروس کرونا چگونه گسترش می یابد؟
به گزارش جهان نيوز، کرونا ویروس جدید یک ویروس تنفسی است که در درجه اول از طریق تماس با شخص آلوده از طریق قطرات تنفسی فرد مثل عطسه منتقل می شود و یا از طریق قطرات بزاق یا ترشحات بینی پخش می شود. برای مثال، در هنگام عطسه یا سرفه از قسمت داخلی آستین لباسشان یا دستمال کاغذی استفاده کنند و بلافاصله آن را درون سطل زباله دردار قرار دهند. همچنین  افراد باید دستان خود را مرتب با آب و صابون یا پاک کننده های دست حاوی الکل بشویند.

ویروس‌ کرونا بیشتر از شخص به شخص از طریق تماس نزدیک منتقل می‌شوند. در خانه، محل کار یا مراکز درمانی اگر فردی باشد که به ویروس کرونا مبتلاست و شما با او تماس داشته اید، احتمال ابتلای شما به ویروس بالاتر می‌رود.
 

کرونا چه مدت روی سطوح زنده می ماند؟
هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا چه مدت در سطوح زنده می‌ماند، اگرچه مطالعات اولیه نشان می‌دهد که این ویروس ممکن است چند ساعتی زنده بماند. ضد عفونی کننده‌های معمولی می‌توانند ویروس را از بین ببرند و باعث می‌شوند که دیگر امکان ایجاد عفونت در افراد دیگر وجود نداشته باشد.

تفاوت کرونا با آنفلوانزا
افراد مبتلا  به عفونت کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹، آنفلوانزا یا سرماخوردگی، معمولا علائم تنفسی مانند تب، سرفه و آبریزش بینی را نشان می‌دهند. اگرچه بسیاری از علائم یکسان هستند، اما در اثر ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شوند.

به دلیل شباهت آن‌ها، تشخیص بیماری تنها بر اساس علائم بیماری دشوار است. به همین دلیل لازم است که آزمایشات تشخیصی برای تأیید شخص دارای کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ انجام شوند. مانند همیشه، سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند افرادی که سرفه، تب و مشکل تنفسی دارند باید زودتر به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند. فرد بیمار اگر ۱۴ روز قبل از بروز علائم بیماری مسافرت کرده باشد و یا با کسی که مبتلا  به  بیماری‌های تنفسی بوده است، تماس نزدیک داشته باشد، باید به مراقبین بهداشتی اطلاع دهد.
 
ویروس کرونا؛ این ویروس چگونه گسترش می یابد؟

دوره کمون کووید- ۱۹چه مدت است؟
دوره کمون فاصله زمانی بین ورود ویروس به بدن تا شروع اولین علائم بیماری است. برآورد‌های فعلی نشان می‌دهد که دوره کمون از ۲ تا ۱۱ روز متغیر است و با در دسترس قرار گرفتن داده‌های بیشتر، این تخمین‌ها اصلاح می‌شوند. براساس مطالعات سایر بیماری‌های کورونا ویروسی، مانند MERS و SARS، دوره کمون کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ می‌تواند تا ۱۴ روز باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *