چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۱۰
نگاهی به فیلم انیمیشن جدید «به‌پیش»؛

معرفی اولین کاراکتر همجنسگرای تاریخ انیمیشن‌ دیزنی!

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 719892
چند ماه پس از نمایش اولین بوسه‌ی همجنس‌گرایانه‌ی دنیای «جنگ ستارگان» در فیلم «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر»...، فیلم انیمیشن جدید «به‌پیش»... اولین شخصیت همجنسگرای دنیای فیلم‌های پیکسار و دیزنی را معرفی کرد.
اولین کاراکتر همجنسگرای تاریخ انیمیشن‌ دیزنی!
به گزارش جهان نيوز، چند ماه پس از نمایش اولین بوسه‌ی همجنس‌گرایانه‌ی دنیای «جنگ ستارگان» در فیلم «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر»...، فیلم انیمیشن جدید «به‌پیش»... اولین شخصیت همجنسگرای دنیای فیلم‌های پیکسار و دیزنی را معرفی کرد. نام این شخصیت زن «مأمور اسپکتر» است و «لینا ویت» نویسنده و بازیگر همجنسگرا به جای او صداپیشگی می‌کند.

چنین شخصیتی که آشکارا خودش را همجنسگرا بخواند برای اولین بار معرفی شده است. «دن اسکنلان» کارگردان «به‌پیش» می‌گوید: «یک دنیای فانتزی امروزی است و ما می‌خواستیم که دنیای امروزی را نشان دهیم.»

کاراکتر اسپکتر -که در طراحی چهره اش از یک چشم استفاده شده است - تنها در یک صحنه از فیلم «به‌پیش» که دو هفته‌ی آینده اکران می‌شود ظاهر شده، اما نقش او در قصه کلیدی است. این فیلم به نویسندگی اسکنلان، «جیسون هیدلی» و «کیث بانین» در دنیایی جادویی روایت می‌شود که شهروندانش از جمله الف‌ها، اژدهایان و منتیکورها، ارتباطشان با هنرهای جادویی قطع می‌شود.
 

قهرمانان «به‌پیش» دو برادر الف به نام‌های ایان و بارلی با صداپیشگی «تام هالند» و «کریس پرت» است که پدر خود را در سنین کودکی از دست داده‌ و فرصت وداع با او را نداشته‌اند. در روز تولد ۱۶ سالگی ایان، مادر آن‌ها با صداپیشگی «جولیا لوئی درایفس» هدیه‌ای جادویی به جا مانده از پدرشان به آن دو می‌دهد تا بتوانند ۲۴ ساعت او را زنده کنند. دو برادر برای پیدا کردن عنصری جایگزین پیش از ناپدید شدن پدرشان به سفر پرماجرا می‌رود. در همین حین، مادر و نامزد جدیدش «کولت برانکو» با صداپیشگی «مل رودریگز» سعی دارند پسران را از خطرات طلسم آگاه کنند.

«مأمور اسپکتر» در میانه‌ی داستان وقتی که بارلی و ایان در کوهستان‌های جادویی به سر می‌برند وارد روایت می‌شود. بی‌احتیاطی برادرها در رانندگی با ون محبوب بارلی توجه اسپکتر یک چشم و همکارش گور با صداپیشگی «الی وانگ» را جلب می‌کند. پسرها که نمی‌خواهند به خانه برگردند از طلسمی استفاده می‌کنند که آن‌ها را موقتاً‌ به کولت تبدیل می‌کند. این طلسم اسپکتر را که به حرف‌های «مأمور برانکو» در مورد دشواری‌های زندگی جدیدش می‌گوید فریب می‌دهد. اسپکتر به سرعت همدردی می‌کند و پاسخ می‌دهد: «دختر دوست دختر من هم مرا دیوانه کرده.» اما پیشنهاد می‌کند که بهترین راه حمایت از آن فرزندان است.
 

اگرچه دوست دختر اسپکتر هرگز در فیلم حاضر نمی‌شود اما همین جمله‌ی کوتاه شخصیت از همجنس‌گرایی او حکایت می‌کند. در سال ۲۰۱۶ تریلر انیمیشن «در جستجوی دوری» (Finding Dory) به نظر می‌رسید که زوجی همجنس‌گرا را معرفی خواهد کرد، اما نسخه‌ی نهایی فیلم هرگز رابطه‌ی دو زن را توضیح نداد. «الن دی‌جنرس» یکی از صداپیشگان آن فیلم در آن سال ادعا کرد که در انیمیشن‌های دیزنی باید روابط همجنس‌گرایانه وجود داشته باشد.

سال ۲۰۱۹ نیز فیلم «داستان اسباب بازی‌ ۴» (Toy Story 4) که دهمین اسکار پیکسار را کسب کرد، به همین ترتیب زوجی که به نظر هم‌جنس‌گرا بودند را برای لحظاتی به نمایش گذاشت. در یکی از صحنه‌های آن فیلم دو زن دیده می‌شدند که دختر خردسال‌شان را به مهدکودک می‌بردند. همین صحنه‌ی کوتاه کافی بود تا گروه‌های ضد-همجنسگرا فیلم را تحریم کنند. اما «داستان اسباب بازی ۴» با صداپیشگی «تام هنکس» ۴۳۴ میلیون دلار در آمریکا فروش کرد.
 

با این حال اسپکتر برخلاف نمونه‌های قبلی، حضوری خنثی در فیلم ندارد. ویت صداپیشه‌ی شخصیت در سال ۲۰۱۷ به اولین زن سیاهپوستی تبدیل شد که برای نویسندگی یکی از اپیزودهای «استاد هیچ‌چیز» (Master of None) نت‌فلیکس جایزه‌ی امی نویسندگی بهترین سریال کمدی را به خانه می‌برد. او روی صحنه هنگام دریافت جایزه به همراه خالق سریال «عزیز انصاری»، از دوست دختر خود در آن زمان و همسر فعلی‌اش «آلانا مایو» قدردانی کرد.

اسپکتر اما تنها شخصیت هم‌جنسگرایی نیست که دیزنی در سال ۲۰۲۰ معرفی می‌کند. در فیلم بلاک‌باستر «جاودانان» (The Eternals) مارول بنابر آخرین گزارش‌ها اولین زوج همجنس‌گرای «دنیای سینمایی مارول» با بازی «برایان تایری هنری» و «هاز سلیمان» حاضر خواهند شد. این فیلم پاییز آینده روی پرده می‌رود. دیزنی بوسه‌ی فیلم «ظهور اسکای‌واکر» را در کشورهای سنگاپور و امارات متحده عربی حذف کرد و این احتمال وجود دارد که انیمیشن «به‌پیش» و «جاودانان»‌ هم به همین سرنوشت دچار شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حکمت
Iran, Islamic Republic of
هالیوود و والت دیزنی نه به فصد انعکاس حقایق جوامع امروز عناصر فحشا را نشان میدهند بلکه در راستای ترویج و عادی سازی این فحشا هایی که در عرف و عقل همه جوامع بشری مذموم هستند قدم برمیدارند
و البته دنباله رو های رسانه ای و سینمایی آنان در جوامع دیگر به نشخوار این پدیده های کثیف ماموریت و عادت دارند
البته نشر مطالبی این چنین در رسانه هایی مثل شما را نیز به صلاح نمی بینم
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
حالا بايد ديد با چه دسيسه اي تو ايران دوبله ميشن...!!!!
خر
Iran, Islamic Republic of
درسته
Iran, Islamic Republic of
....
.
Iran, Islamic Republic of
....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
....
United States
...
م
Iran, Islamic Republic of
........
حلاج
Iran, Islamic Republic of
....