کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هدیه ۵ هزار تومانی روحانی به مسافران شمال

6 اسفند 1398 ساعت 16:32

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از کاهش ۵ هزار تومانی عوارض آزدراه تهران-شمال به دستور رئیس جمهور خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از آزادراه ۲۳ ساله رونمایی رسمی شد.

قطعه یک این آزادراه به طول ۳۲ کیلومتر از انتهای بزرگراه همت غرب در منطقه ۲۲ تهران آغاز شده و تا شهرستانک در استان البرز ادامه می‌یابد. هزینه تمام شده ساخت این آزادراه بنا به گفته جلال بهرامی معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به خبرنگار مهر، ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که به صورت مشارکت ۵۰ درصدی میان وزارت راه (دولت) و بنیاد مستضعفان تأمین اعتبار شده است.

به گفته فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، قرار است بخشی از هزینه کرد این بنیاد در آزادراه به صورت نقدی و اعتباری و بخشی دیگر به صورت تهاتر اراضی میان دولت با بنیاد مستضعفان، به این نهاد بازگردانده شود.

همچنین عصر دیروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: نرخ عوارض قطعه یک این آزادراه ۲۵ هزار تومان برای روزهای عادی و ۳۵ هزار تومان برای روزهای پرتردد و ۴۵ هزار تومان برای اتوبوس‌های مسافری بین شهری در نظر گرفته شده است.

امر محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نیز شب گذشته  از دستور رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی مبنی بر کاهش ۵ هزار تومانی نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران شمال خبر داد.

بنابراین به نظر می‌رسد نرخ عوارض این آزادراه به ۲ هزار تومان به ازای هر خودرو کاهش یافته است.

گفتنی است پیش از این فتاح اعلام کرده بود اگر قرار بر بازگرداندن هزینه احداث این آزادراه به بنیاد بر اساس هزینه تمام شده باشد، به هر خودرو معادل ۱۰۰ هزار تومان عوارض تعلق می‌گرفت که به دستور رئیس جمهور، نرخ آن به ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.


کد مطلب: 719879

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/719879/هدیه-۵-هزار-تومانی-روحانی-مسافران-شمال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com