جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۸۵
ارزیابی از انتخابات مجلس// قسمت دوم

نگاهی به عملکرد سلبریتی‌های حزب اللهی در انتخابات مجلس/ فریاد انا رجل سیاسی برخی سلبریتی های جبهه انقلاب

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 719846
اوج ماجرا درباره سلبریتی های حزب اللهی آنجا بود که هرکدامشان شروع کردند به ارائه یک لیست مجزا، مشترک و یا حتی فهرست کوتاه اختصاصی! بسیاری از این ها افراد متدینی هستند و قطعا محل رجوع مومنین و به خصوص جوانان حزب اللهی. بنابراین در اصل مشورت دادن و ارائه نظر تخصصی دادن این افراد محترم، بحثی نیست
نگاهی به عملکرد سلبریتی‌های حزب اللهی در انتخابات مجلس/ فریاد انا رجل سیاسی برخی سلبریتی های جبهه انقلاب
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور به پایان رسید. در این میان چهره های اصلاح طلب در تهران کمتر از صدهزار رای آوردند و در کل کشور نیز اصلاح طلبان فقط بیست کرسی را بدست آوردند و این شورای ائتلاف اصوالگرایان بود که اکثریت قاطع کرسی های مجلس را بدست آورده است. در تهران نیز که محل تجمع عمده سلبریتی های حزب اللهی است ،آمار قابل توجه است. رای اکثریت جریانی انقلابی که شورای ائتلاف را حزبی، باندی و غیراصلح می نامیدند نیز تقریبا بالاتفاق رای بسیار پایینی کسب کردند. درباره عملکرد شورای ائتلاف در یادداشتی دیگر به آن خواهیم پرداخت ولی این نوشته تلاشی گذرا دارد به عملکرد جریان سلبریتی حزب اللهی که به نظر می رسد جریان انقلاب در اینباره نیاز به گفتگوهای صریح دارد. بخوانید:

یک: همه سلبریتی های حزب اللهی را نمی توان در یک طیف قرار داد. ولی در یک نگاه کلی می توان به دو بخش آنها را تقسیم کرد. طیفی از این چهره ها علی رغم اینکه در عرصه سیاسی صاحب نظر بوده و یا حتی به بخشی از خروجی و یا حتی به بخشی از سازکار ائتلاف نقد داشتند، ولی سیاست ورزی مطلوب را نهایتا در حمایت از فهرست «وحدت» دیدند.

دو: بخش دوم از سلبریتی ها حزب اللهی هم بخشی شان از ابتدا شورای ائتلاف اصولگرایان را باندی حزبی، غیر اصلح می دانستند و بخشی هم بعد از آنکه خود و یا دوستانشان در لیست شورای ائتلاف قرار نگرفتند، به یکباره یاد باندباز، حزبی بودن و ... شورای ائتلاف اصولگرایان افتادند.

سه: اوج ماجرا درباره سلبریتی های حزب اللهی آنجا بود که هرکدامشان شروع کردند به ارائه یک لیست مجزا، مشترک و یا حتی فهرست کوتاه اختصاصی! بسیاری از این ها افراد متدینی هستند و قطعا محل رجوع مومنین و به خصوص جوانان حزب اللهی. بنابراین در اصل مشورت دادن و ارائه نظر تخصصی دادن این افراد محترم، بحثی نیست.

چهار: اما چند سوال درباره ارائه فهرست توسط برخی سلبریتی های حزب اللهی است. این چهره ها چگونه خود به تنهایی، تاکید می شود به تنهایی! به خود حق می دهند که فهرست انتخاباتی بدهند ولی مجموعی از افراد، احزاب رسمی سابقه دار و انقلابی، چهره های پیشکسوت انقلابی، بخشی از جوانان باسابقه درخشان انقلابی و... که در قالب ائتلاف شورای نیروهای انقلاب – بخوانید بزرگترین تشکل فعلی انتخاباتی جریان انقلابی در تهران و سطح کشور- حق نمی دهند که فهرست انتخاباتی بدهد؟! حال آنکه این تشکل پس از ماه ها قبل و با حضور ده ها چهره سیاسی و کارشناس سیاسی و انتخاباتی، صدها ساعت بحث و گفتگوی علمی، حضور صدها چهره موثر محلی، قشری و صنفی، طی کردن فرآیند بزرگ چندهزارنفری و از طریق رای گیری برای رسیدن به گزینه های مطلوب و نهایتا درنظرگرفتن همه محدودیت ها و مصالح و...  وارد کارزار انتخاباتی شد. بنابراین چگونه یک سلبریتی حزب اللهی به تنهایی به خود حق اظهارنظر می دهد ولی به این گروه حق نمی دهد؟! مگر غیر از این است فردی که سراسر شورای ائتلاف را غیرمشروع و غلط اندر غلط می داند، در ضمیر باطن خودش خود را اصلح تر از همه این فرآیندها و حتی افراد می داند؟ جالبتر آنکه برخی از همین سلبریتی ها نه تنها فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف را رد و منکوب کردند بلکه علاوه برای انتشار فهرست مجزا، خود را نیز به عنوان سرلیست معرفی کردند!

بیشتر بخوانید:
چرا میزان مشارکت واقعی در تهران بالاتر از آمارهای انتخاباتی دولت هست؟!


پنج: در فرآیند انتخابات کاندیدای اصلح نهایتا این فرد است که باید در درون خود به حجت شرعی برسد ولی اینکه حجت شرعی خودمان را به همه تعمیم و دستور بدهیم جای تامل دارد. ساده ترین موضوع این است که باید اخلاقا بسیار از دادن فتوا به دور باشیم! مساله جدی تر نیز است است که واقعا چند درصدد از سلبریتی های حزب اللهی به معنای واقعی، علمی و شرعی آن در جایگاه فتوا دادن انتخاباتی هستند؟! از سویی در یک قیاس ساده مشخص می شود که برخی از این سلبریتی های حزب اللهی پر سر و صدا، یک دهم سوابق و کارنامه مورد تایید انقلابی برخی از اعضای همین شورای ائتلاف را در کارنامه ندارند. از کنار احتیاط های اخلاقی برای خودبرتر نبینی که بگذریم، مساله، ساده شدن قضاوت کردن قابل تامل است. حال آنکه سخت ترین کارهای اسلامی و اخلاقی قضاوت کردن درباره دیگران است. بخش مهمی از انکار راحت سیاسی دیگران  ریشه در همین بی احتیاطی در قضاوت کردن است.

پی نوشت: همه این نوشته به معنی بی نقص بودن شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و یا حتی رد برخی سهم خواهی ها و اعمال نظرات شخصی در فرآیند و یا خروجی لیست انتخاباتی آن نیست.
ادامه دارد...
*مدیر مسئول جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیدوار
Iran, Islamic Republic of
مردم تهران با آگاهی و شناخت کامل به لیست ایران سربلند رای دادند و ان شاءالله نمایندگان این لیست و این مجلس انقلابی باعث سربلندی ایران و ایرانیان خواهند شد.
Iran, Islamic Republic of
الان مساله اصلی کرونا هست حتی برخی از نمایندگان مجلس و معاون وزیر بهداشت هم مبتلا شدند شما هنوز درگیر انتخاباتین
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان تیغی شما چه طور به تنهایی (تاکید میکنم) به تنهایی به خودت اجازه میدی نیروهای مومن و انقلابی اثرگذار جریان حزب الله رو سلبریتی بخوانی؟! امثال شما ده ها سال است با داشتن تریبون و همین خط مشی کدخدا بازی سران لیست بند انتخاباتی، از ورود نیروهای انقلابی و موثر و کارآمد به صحنه خدمتگزاری برای اسلام و مسلمین جلوگیری کرده و می‌کنید. هرچند این پیام رو با سانسور سه نقطه میذارید، ولی لااقل خود آقای جهان تیغی بخواند.
Iran, Islamic Republic of
با سیاست ورزی شما در مورد انشعاباتی که به غلط به لیست وحدت زده شد موافقم اما در مورد کارنامه انقلابی آقایان؛ اولا میزان حال فعلی افراد است، ثانیا(جز در موارد معدودی چون قالیباف و چند نفر دیگه) همین شخصیتهای نامدار در این 41 سال دقیقا چه کار شاخصی انجام دادن جز ناامید کردن مردم و پیروزی چندباره غربگدایان؟ ثالثا بخاطر چپ کردن خیلی از همین انقلابیها و بدلیل سوابق پر از خالیشون اعتماد به اونها خیلی سخت بود و هست.. گرچه باوجود همه این اما و اگرها به لیست وحدت رای دادیم!
اصلاحاتی پشیمان
Iran, Islamic Republic of
وقتی فقط 16 نفر اصلاح طلب در کل کشور رای آوردند یعنی مردم از اصلاح طلبان قطع امید کردند و اما وحدت باعث پیروزی لیست ائتلاف شد.
Iran, Islamic Republic of
مجلس تمام اصول گرای شما را هم مثل مجلس هفتم و هشتم و نهم خواهیم دید.......
Iran, Islamic Republic of
چون انقلابی نیست اصولگراست. علی رغم این همه ادعا و جو رسانه ای ، متاسفانه لیست ها اصولگرا بودند و نه انقلابی.
Iran, Islamic Republic of
....
مهدی
Switzerland
ما به این دین سیاسی شما که چون حداد ناعادلی پیامبر آن است کافریم برادر جهان تیغی.

انشالله در فردای قیامت پاسخگوی فرستادن تالارپشتی ها در مجلس خواهید بود.

به زیاد بودنتان هم ننازید. فردی از یمن با شمشیر آخته رفت که حق علی (ع) را بستاند رسید مسجد که دید همه شهر با خلیفه بیعت کرده اند شمشیر را در غلاف کرد و گفت این همه آدم که اشتباه نمیکنند.

فقط باید برای شما تاسف خورد 40 سال است انقلاب را مسخره خودتان و همپیالگانتان کرده اید.

اینده همه چیز را نشان خواهد داد برادر.

به امید آینده
Iran, Islamic Republic of
جان؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
هوشنگ
Romania
دوست عزیز، شما با این همه بدبینی، هم خودت را زجر می دهی و هم اطرافیانتر را
در ضمن در این 40 سال ما 8 سال در جنگ بودیم و در آن زمان تقریبا همه مردم یکدست و پشت هم مشغول و درگیر جنگ بودند و تبعیض طبقاتی به این صورت نبود
در زمانی که مردم مشغول جنگ بودند، غرب به سرکردگی آمریکا عوامل و افراد با افکار غرب گرایانه را در ارکان نظام نفوذ داد و از آن به بعد هر وقت این گروه توانستند قدرتی پیدا کنند به این نظام و مردم ضربه زدند و همیشه هم به پای رهبری معظم انقلاب اسلامی گذاشتند. رهبر معظم انقلاب نیز همیشه از مردم خواستند که در انتخابات بصیرت داشته باشند و فرد اصلح را انتخاب کنند. ایشان هم همیشه گفته اند که من به رای مردم احترام می گذارم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
مهدی
Switzerland
.....
Iran, Islamic Republic of
از لحن و ادبیات تند شما معلومه که بخاطر حب جاه و مقام و شکل گرفتن وحدت بدجوری عصبانی هستی .......
مهدی
Switzerland
من دقیقا به خاطر حب جاه و مقام با این قبیله مشکل دارم.....!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تقوا و خدمت و انقلابی بودن یعنی ترجیح دادن مصالح جمع بر مصالح شخصی خویش
Iran, Islamic Republic of
...
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
آقا مهدی
آنچه شما پرخاشگرانه، و آقای جهان‌تیغی با ملایمت نگاشته‌اید، زیرنویسهایی است بر متنی که چند سال قبل احمدی‌نژاد در باره کاغذ داخل کشوی میزش.....
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
بسیار مطلب خوبی بود.. احسنت به نویسنده
آزاد
Iran, Islamic Republic of
آقای وحید یامین پور واقعا حتی از بیشتر افرادی که حائز رای لازم برای نمایندگی تهران شدند مناسبتر است ، جوانتر ، انقلابی تر ، با قدرت بیان و نفوذ کلام و انرژی بیشتر و سلامت نفس کاش فردی از انتخاب شدگان استعفا بدهد تا ایشان وارد مجلس شوند.ای کاش
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
به فرض که مناسب تر از خیلی ها باشد ، حفظ وحدت خیلی مهم تر از تک تک افراد است هوش سیاسی هم اقتضا می کند که اگر افراد به پیروزی فکر می کنند به لیست رای بدهند و متفرق نشوند
قرآن هم می فرماید
واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا
به یک لیست که میانگین نمره آنها ۱۵ باشد اگر رای دهیم و آن را پیش ببریم بهتر از این است که دو سه نفر نمره ۱۸ یا ۱۹ را انتخاب کنیم که قطعا آن دو سه نفر هم رای نمی آوردند
جهان نیوز خواهش دارم کامنت را کامل نشر بده
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
جهان خجالت داره ما حزب االلهی نمک هم رو خوردیم نباید نمکدون بشکنیم اگر کار اونا نادرست بود این تحیلی هم ناروا و زشت هست
Iran, Islamic Republic of
اصلا این طور نیست ما انقلابی ها باید کارهای زشت و بدمان را بگوییم و خود ارزیابی داشته باشیم تا مثل اصلاح طلبان اسیر خودشیفتگی نشویم
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - خداراشکر افراد نالایق رای نیاوردند . ولی همیشه این مشکل انفرادی کارکردن و یا هرکدام ساز خود را زدن بین افراد سالم بوده که یک مقدار باعث کم رنگتربودن زحمت شان شده است . باید افراد سالم و مردمی همیشه باهم و در کنار ولایت یک دست و یک صدا باشند .
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان تیغی خدایی چه ... تو رو گذاشته مسول جهان ؟
خیلی حالم رو بد میکنی. خیییییلییییی
Iran, Islamic Republic of
انصافا هر موقع این برادرمو هر چیزی(مخصوصا در صنایع دفاعی) مینویسه سعی مینم بدون فوت وقت صفحه رو ببندم.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
با ادب باش تا بزرگ شوی
Iran, Islamic Republic of
....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
توهین ممنوع
توهین کننده ، شخصیت خود را نشان می دهد
ابراهیمی
با قطعی شدن نتایج انتخابات روشن شد که آن به اصطلاح شما سلبریتیها خیلی هم نا صحیح نمی گفتند. شورای ائتلاف از ترس لیست مقابل کف را در نظر گرفت در حالی که الان معلوم شده که این شورای مقدس شما خیلی از واقعیت جامعه خبر نداشتند. (می دانم منتشر نمی کنید حد اقل خودتان را به نفهمی نزنید).
Iran, Islamic Republic of
اگر اینطور بود که باید آقای یامین پور اول میشد تو تهران کمی فکر کنیم و حرف بزنیم
دانایی
Iran, Islamic Republic of
در طول سال های آینده از "کیف کش ها "بیشتر خواهیم شنید.امیدوارم عاقبت شما شبیه لیست تکرار نشه!
Iran, Islamic Republic of
....
حزب الله
Iran, Islamic Republic of
از افراد کاندیدایی که جهاد اکبر کردند و به نفع لیست شورای ائتلاف مردانه کنار رفتند هم یادی کنید تا الگویی برای دیگران در دوره های بعد باشد
۱- عاطفه خادمی

۲- مجتبی ثابتی

۳- محمدنبی آقاتقی

۴- روح الله سُلگی

۵- میثم نعمتی

۶- احمد غلامحسینی

۷- محمدحسین قائد شرف

۸- ابراهیم انصاریان

۹- محمدحسن قدیری ابیانه

۱۰- جلیل بشارتی

۱۱- مهدی وکیل پور

۱۲- مجتبی رحماندوست

۱۳- امیر ابراهیم رسولی

۱۴- محمد سلیمانی

۱۵- محمد ناظمی اردکانی

۱۶- کبری خزعلی

۱۷- سید امیر سیاح

۱۸- سید یعقوب زراعت کیش

۱۹- فاطمه رحمانی

۲۰- محمد عباسی

۲۱- الهه راستگو

۲۲- محمد سعید احدیان

۲۳- مجتبی ابراهیمی

۲۴- الهام اکبری

۲۵-علی شهاب الدین

۲۶-سید مهدی هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اخلاق مداری این موقعا خودشو نشون میده...
Iran, Islamic Republic of
قریشی هم بود چرا در اسامی نیست؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
علی شمسی پور
محمد سلیمانی
فاطمه صدر، فیروزه رادفر، عاطفه خادمی، الهه راستگو، فرشته حشمتیان، شکیبا محبی، الهام اکبری، عاطفه مروی افرادی هستند که از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی انصراف داده‌ و ضمنا از بیانیه کناره‌گیری کبری خزعلی نیز حمایت کرده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
از این ها در خبرها تکریم کنید تا فرهنگ سازی شود
من لم یشکرالمخلوق لم یشکر الخالق
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از نوشتار برادر جهان تیغی در اسامی انصراف دهندگان به نفع شورای ائتلاف باید مرزبندی شود 1- دسته اول با صراحت و اخلاص اعلام کردند که به نفع شورای ائتلاف کنار می روند و کنار هم رفتند و برای تقویت شورای ائتلاف تلاش کردند 2 - دسته دوم کسانی بودند که بدون ذکر نام شورای ائتلاف کنار رفتند 3 - دسته سوم کسانی بودند که انتقاد کردند و کنار رفتند
Iran, Islamic Republic of
بهتر است درباره افراد منصرف به نفع شورا بیشتر اطلاع رسانی شود به هرحال این ها سرمایه های کشور هستند
Iran, Islamic Republic of
ای کاش آقایان رسایی و یامین پور هم کنار می رفتند ...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
انتقاد شدید من به جناب رسایی این است که نه تنها کنار نرفته، و نه تنها لیست 30 + 3 نداده بلکه پس از پیروزی ائتلاف شروع به تخریب هم کرده. ....
چیزی عوض نمی شد؛ بالاخره از لیست اصلاح طلبان خیلی فاصله داشتند و کسی از آنها به گردپای کاندیداهای انقلاب نرسید.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا. درود بر شرف این عزیزان اجرشان با امام و شهدا که زیر میز نزدند و نگفتند دیگی که برای من نجوشه میخوام ....
Iran, Islamic Republic of
اگه کاندیداهای مورد حمایت جهان هم در لیست نبودن همینو میگفت؟
ساختار انتخاب لیست اشکال داشت ولی به هر حال همه چی تموم شده دوباره هم زدن ماجرا فایده ای جز اختلاف بین نیروهای انقلاب نداره
Iran, Islamic Republic of
اینها در هر صورت سرمایه هستند چه با ناراحتی بروند و چه با رضایت
Iran, Islamic Republic of
چرا به این ها فرصت خدمت داده نشد بنظرم برخی از نفرات لیست زیاد هم جالب نبودند
صهبا
Iran, Islamic Republic of
احسنت.من کاری به درست یا غلط بودن سازوکار شوراندارم نکته مهم این بود که سلبریتی های انقلابی ده سال اصلاح طلبان را به دلیل زدن زیر میز انتخابات 88 به توبره میبستند و در یک امتحان الهی خودشان زیر میز زدند به بهانه انقلاب و تقوی و .... نقطه اشتراک فتنه گران 88 و این آقایان خودبرتربینی و توهم پیروزی بود
-
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
آفرین.
اصلا اشکالی که به میر حسین و کروبی میگرفتند و درست هم بود این بود که اینها اگر شورای نگهبان رو قبول نداشتند اصلا نباید وارد انتخابات میشدند واگر هم قبول داشتند باید رای نهایی شورای نگهبان رو قبول میکردند.....
Iran, Islamic Republic of
ليست انصراف دهندگان كه خوانندگان مقاله كربلايي مهدي جهان تيغي در كامنت ها منتشر كردند بسيار جالب و به جا بود و شايسته است كه حتما به موضوع تكريم از اين افراد پرداخته شود ولي نكته اي كه مغفول مانده تقدير از جناب دكتر حداد عادل و همكارانشان آقايان چمران و سروري و .... است كه واقعا براي ايجاد وحدت ميان جريان انقلابي تلاش كردند و به تفضل الهي و عنايت امام زمان عج موفق شدند
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد می شود همین 30 نفری که به نفع ائتلاف کنار رفتند در مجلس در سایه استفاده کنند و با هم جلسات منظم داشته باشند و نظراتشان که بین خودشان مصوب شد از طریق ریاست شورای ائتلاف به نمایندگان اصلی مجلس برای بررسی و طرح در کمیسیون یا صحن علنی مجلس ارسال شود به هر حال از ظرفیت این افراد استفاده شود
Iran, Islamic Republic of
در شهرستان ها هم کاندیداهای انصرافی به نفع شورای ائتلاف داشته ایم بهتر است از آنها هم در « مجلس در سایه» استفاده شود و نماینده در سایه شهرستان خود باشند
Iran, Islamic Republic of
واقعا انصراف به نفع همفکران، در انتخابات مجلس و با این وسعت پدیده جدید و اتفاق مترقیانه و دموکراتیکی بود این پدیده مبارک باید در دائرة المعارف علوم سیاسی نهادینه و ثبت شود ....
Iran, Islamic Republic of
و همینطور زدن زیر میز و ارائه لیست های مثبت سه و تخریب لیست اصلی اقداماتی مبتدیانه و زشت و زننده بود....
Iran, Islamic Republic of
مجلس در سایه یعنی چه؟! خب این عزیزان طرح هایشان را به کمیسیون های مربوط بدهند و پیگیر باشند مثل امکانی که برای همه وجود دارد
علی
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با مطلب نگاشته شده موافق نیستم....
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی علیایی
Iran, Islamic Republic of
یادمون نره که بیشتر اصلاح طلبان امروز که علاوه بر ناکاآامدی .. در ابتدا از لیستهای اصولگرایی وارد مجلس شدند.....
Iran, Islamic Republic of
پولبريتي پولبريتي است
سید
Germany
حضرت آقای جهان تیغی توجه داشته باشید که طبق آیه قرآن هر تعاون و وحدتی صرفا مطلوب نیست و قرآن امر به تعاون علی البر و التقوی کرده و نهی از تعاون علی الاثم و العدوان!!!!
یک طلبه
Iran, Islamic Republic of
استدلال قابل قبولی نبود. حرف و تهلیل حسابی بزنید. توجیه نکنید. کاری کنید عقلانیت ملاک و معیار باشد
کبوتر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جهان جان! تخصص نداری اینطور تحلیل الکی ننویس! بده
Iran, Islamic Republic of
میزان رای مردم بود!!!