جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش پروفسور کرمی به القای ترس از کرونا

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 719834
یک متخصص بیوتکنولوژی پزشکی با بیان اینکه مرگ‌ومیر حاصل از کورنا به مراتب از آنفولانزا کمتر است، گفت: از این فرافکنی که برخی رسانه‌های غربی به‌خصوص در فضای مجازی ایجاد کرده‌اند، نگرانم.
واکنش پروفسور کرمی به القای ترس از کرونا
به گزارش جهان نيوز، پرفسور علی کرمی؛ متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک درباره کرونا ویروس و حواشی پیش آمده از شیوع آن در برخی استانها کشورمان اظهار کرد: از این فرافکنی که برخی رسانه‌های غربی به‌خصوص در فضای مجازی ایجاد کرده‌اند، نگران هستم.

وی افزود: کورنا اصلا در مقایسه با آنفولانزای تیپ A و H۱n۱ که ۱۲۰نفر فوتی در پاییز سال گذشته در ایران داشته، مرگ و میرش بالا نیست؛ درست است که میزان سرایتش بالا است اما این هیاهو و هراس ایجاد شده در جامعه تعجب‌برانگیز است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) ادامه داد: بنده اپیدمی‌های زیادی در دنیا در ۴۰سال سابقه علمی خودم دیده‌ام و این کار هراس‌افکنی رسانه‌ای است و توصیه اول من این است که مردم نترسند.

کرمی با اشاره به اینکه کورنا بیشتر برای افراد با سن بالای ۵۰ تا ۵۵سال خطرناک است، تصریح کرد: اصلا ما یک مورد فوتی هم در کودکان، نوجوانان و جوانان بخاطر قوی‌تر بودن سیستم ایمنی‌شان نداریم.

وی با بیان اینکه افراد با سن بالا و مبتلابه بیماری‌های ریوی، کلیوی، جراحی شده و سرطانی‌ها که از ضعف سیستم ایمنی بیشتری برخوردارند در معرض خطر هستند، اضافه کرد: افراد عادی کمتر در معرض این خطر قرار دارند و برخی رفتارها در جامعه برای بنده تعجب‌برانگیز است؛ نمی‌دانم چرا مردم شایعات غیرمعتبر فضای مجازی را باور می‌کنند.

این متخصص بیوتکنولوژی پزشکی به "۸ دی" گفت: افرادی که زیاد سرفه می‌کنند و بیماری‌های تنفسی دارند مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا باید ماسک بزنند چون علایم این بیماری‌ها شبیه به کورنا است و این را تنها آزمایشگاه تشخیص می‌دهد.

کرمی با اشاره به اینکه تنها راه پیشگیری رعایت اصول بهداشتی است، متذکر شد: لمس سطوح در مراکز عمومی، درب‌ها، دستگیره‌ها در اتوبوس‌ و تاکسی و هر مکان عمومی صورت و چشم ها را لمس نکنید و دست‌ها را با آب و صابون مکرر بشویید.

وی با بیان اینکه فقط کسانی که سرفه و عطسه می‌کنند و بیماری تنفسی دارند باید ماسک بزنند، اظهار کرد: چون ثابت شده کورنا از طریق قطراتی که از طریق دهان در سرفه پرتاب می‌شود به افراد دیگر منتقل می‌شود و در مجموع باید اصول بهداشتی فردی و جمعی را رعایت کرد و جای نگران نیست.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *