جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

اولتیماتوم پلیس به سوداگران ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده/ کشف ۵.۵میلیون ماسک تا امروز

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 719832
فرمانده انتظامی پایتخت از برخورد قاطع پلیس با سوداگران و احتکارکنندگان ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده خبر داد.
پلیس: کشف ۴.۵ میلیون ماسک تا امروز
به گزارش جهان نيوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه نمایشگاه کشفیات مواد محترقه و ارز قاچاق در مقر پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران، به وظیفه نیروی انتظامی پرداخت و اظهار داشت: پلیس وظیفه دارد در مواقع بحرانی در کنار مردم باشد تا با کسانی که با نیازمندی‌های ضروری مردم سوداگری کرده و از فرصت به وجود آمده سوء استفاده می‌کنند برخورد کند.

فرمانده انتظامی پایتخت به ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد‌: برخی شهرها دچار مشکل شده‌اند و همه در تلاش هستند تا به مردم کمک کنند اما برخی سوداگران دنبال سوء استفاده بوده و اقدام به جمع‌آوری، دپو و احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و نیازمندی‌های مردم هستند؛ لذا بنابر مأموریت ذاتی، پلیس وارد عرصه شده و سه پلیس تخصص امنیت اقتصادی، امنیت عمومی و پیشگیری با تمام توان در حال رصد و فعالیت هستند.

سردار رحیمی اعلام کرد: ده‌ها انبار و مراکز مهمی که اقلام مورد نظر را داشتند توسط پلیس بازدید و کنترل شدند؛ تعداد زیادی به طور قانونی همکاری می‌کردند اما تعدادی هم اقدام به احتکار کرده و قیمت‌ها را به صورت سرسام‌آوری بالا برده بودند.

فرمانده انتظامی پایتخت اظهار داشت: سه کارگاه که با استفاده از اقلام غیربهداشتی و غیرقانونی اقدام به تهیه ماسک می‌کردند پلمب شدند این کارگاه‌ها در پوشش یک برند معروف و با ابتدایی‌ترین وسایل ماسک را تولید می‌کردند.

وی تصریح کرد: روز گذشته بالغ بر یک میلیون ماسک از انبارها کشف شد و از دیروز تا الان ۴.۵ میلیون عدد ماسک نیز دوباره کشف شد؛ همچنین دو انبار بزرگ که ماسک‌ها را به صورت غیرقانونی احتکار کرده بودند صبح امروز شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت با هشدار به سوداگران اعلام کرد: پلیس با قدرت در صحنه است و نمی‌گذارد سوداگران از این فرصت استفاده کنند.

سردار رحیمی ارزش ریالی ماسک‌های مکشوفه را بالغ بر ده میلیارد تومان برآورد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به کشف بالغ بر 6 تن انواع مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق اشاره و بیان داشت: طرح برخورد با قاچاقچیان مواد محترقه در دستورکار پلیس بوده است؛ در این راستا توانسته‌ایم با تلاش همکارانم بالغ بر 6 تن انواع مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق را کشف کنیم؛ همچنین 5 هزار عدد انواع مواد محترقه دست‌ساز نیز در خیابان مولوی تهران کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی در خصوص برخورد پلیس با دلالان ارزی اعلام کرد: دقایقی بعد از اعلام تحریم‌های FATF  بین 500 تا 700 تومان بر قیمت ارز تأثیر وارد شد و دلالان قیمت ارز را در فضای مجازی بالا بردند؛ در این راستا 120 کانال که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کردند شناسایی شده و عوامل اصلی آن دستگیر شدند.

وی با اعلام این مطلب که پلیس بانک اطلاعاتی 500 نفر از دلالان و سوداگران را در اختیار دارد، به آنها هشدار داد که اگر کار خلاف قانون انجام دهند فورا دستگیر خواهند شد.

سردار رحیمی از دستگیری 37 نفر از لیدرها و عوامل اصلی بالا رفتن قیمت ارز در فضای مجازی خبر داد و گفت: از این افراد بالغ بر 2 میلیارد تومان ارز کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی پایتخت به تلاش پلیس برای مبارزه با زمین خواری پرداخت و بیان داشت: باندی که زمین‌های شمال تهران مثل دارآباد را به صورت دروغین به افراد فروخته بود، شناسایی کردیم. از این باند بیش از 6421 سند تقلبی و زمین خواری کشف شد.

وی در خصوص نظارت و رصد پلیس بر فضای مجازی با توجه به شایعه‌سازی و تشویق اذهان عمومی مرتبط با کرونا توسط برخی از سوءاستفاده‌گران اعلام کرد: پلیس همواره بر فضای حقیقی و مجازی نظارت دارد؛ با رصد پلیس فتا در فضای مجازی سه نفر از افرادی که اقدام به رعب و وحشت در خصوص کرونا ویروس کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عسگر
Iran, Islamic Republic of
این کثافت ها برای چه زمانی نگه داشته اند ؟
اعدامشان کنید . اینها امنیت ملی را به خطر انداختند .