چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

اطلاعاتی در رابطه با انگشتر نقره مردانه و انگشتر نقره دست‎ساز

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 719818
به گزارش جهان نيوز، امروزه در صنعت طراحی و ساخت انگشتر از فلزهای متنوع و متفاوتی استفاده می‎شود که یکی از آنها نقره می‎باشد. سالانه تعداد زیادی انگشتر نقره مردانه روانه بازارهای فروش می‎شود تا مشتریان علاقه‎متد بتوانند از آنها استفاده کنند. نقره فلزی براق و سفید رنگ می‎باشد که از جذابیت بالایی نیز برخوردار بوده است و بدلیل داشتن رسانایی بالا، جلادار بودن و شکل‎پذیری آسان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
 
همانطور که گفته شد یکی از کاربردهای این فلز در صنعت ساخت انگشتر نقره مردانه می‎باشد. از دلایلی که از این فلز در این صنعت استفاده می‎شود چکش خوار بودن این فلز می‎باشد که افراد زیادی با توجه به این قابلیت به ساخت انواع انگشتر نقره دست‎ساز مشغول هستند. بعد از صنعت که بیشترین مصرف نقره را به خود اختصاص داده است صنعت ساخت انگشتر نقره مردانه و جواهرات مقام دوم را به خود اختصاص داده است. استفاده از این فلز در ساخت انگشتر نقره دست‎ساز بسیار رایج بوده است و افراد زیادی در این زمینه در حال فعالیت می‎باشند. البته این فلز به شکل شمش نیز وجود دارد که برای سرمایه‎گذاری مورد استفاده قرار می‎گیرد.

خواص این فلز انگشتر نقره مردانه
این فلز که به رنگ سفید می‎باشد از درخشندگی بسیار بالایی برخوردار بوده است و همین موضوع یکی از دلایلی است که از آن در صنعت ساخت انگشتر نقره مردانه استفاده می‎شود. علاوه‎بر این این فلز قدرت بالایی در بازگرداندن نور دارد و به همین دلیل از آن در ساخت آینه، تلسکوپ، میکروسکوپ و سلول‎های خورشیدی استفاده می‎شود. یکی دیگر از موارد پرکاربرد این فلز در ساخت جواهرات و انگشتر نقره دست‎ساز می‎باشد که از طرفداران زیادی نیز برخوردار می‎باشد. نکته جالب توجه در رابطه با این فلز آن است که می‎تواند 95 درصد شعاع‎های قابل رویت نور را بازتاب دهد.

آلیاژهای انگشتر نقره دست‎ساز
آلیاژهای مختلفی از این فلز وجود دارد که از برخی از آنها در ساخت انگشتر نقره مردانه و انگشتر نقره دست‎ساز استفاده می‎شود.این فلز امکان ترکیب شدن با طلا را دارا می‎باشد و در برخی از موارد با نیکل ترکیب می‎شود که در این فرآیند آلیاژی سفید رنگ و منحصربفرد بوجود می‎آید که در صنعت ساخت انگشتر نقره دست‎ساز مورد استفاده قرار می‎گیرد. این آلیاژ سفید رنگ بدست آمده به نقره آلمانی شهرت دارد. در کل می‎توان در رابطه با این فلز چنین گفت که نقره قابلیت ترکیب شدن با انواع فلزات نجیب را دارا می‎باشد. فلزاتی چون پالادیوم، نیکل، مس و طلا از فلزاتی هستند که با نقره ترکیب می‎شوند.

نقره استرلینگ و یا نقره 925
نقره استرلینگ که شهرت زیادی در جهان دارد در واقع آلیاژی از نقره می‎باشد که با میزان 925 در هزار با 75 واحد فلز دیگری ترکیب می‎شود و در بسیاری از صنایع استفاده خواهد شد. این ترکیب معمولا با فلز مس روی خواهد داد. این نوع نقره به عنوان نقره استاندارد در صنایع جواهرسازی معرفی و بکار گرفته خواهد شد. بیشترین جواهرات و انگشتر نقره دست‎ساز با استفاده از این نقره طراحی و ساخته خواهند شد. ترکیب این فلزها با نقره به این دلیل است که نقره خام بسیار نرم و حالت پذیر بوده است و به تنهایی برای ساخت جواهرات مناسب نمی‎باشد.

 با توجه به این موضوع با دیگر فلزها بخصوص مس آن را ترکیب می‎کنند تا بتوان از آن برای صنایع مختلف بهره برد و قدرت چکش خواری آن را افزایش داد. البته در این ترکیب می‎توان از فلزهی مختلف دیگری نیز استفاده کرد اما طی چندین سال استفاده از ترکیب مس و نقره نشان داده این ترکیب می‎تواند بهترین ترکیب استفاده شده در این آلیاژ باشد. نکته‎ای که در این ترکیب مهم به شمار می‎آید تغییر نکردن رنگ نقره می‎باشد. این در حالی است که مقاومت آن افزایش چشمگیری داشته است.
 
نقره یکی از فلزاتی است که در صنایع جواهرسازی کاربرد زیادی دارد و افرادی که در این زمینه در حال فعالیت می‎باشند با استفاده از این فلز انگشتر نقره مردانه و انواع دیگری از جواهرات را طراحی و به بازار عرضه خواهند کرد. داشتن ویژگی‎های منحصربفردی سبب شده تا این نوع فلز در این صنعت یکی از فلزات پرکاربرد باشد و افراد زیادی با استفاده از آن اقدام به ساخت انگشتر نقره دست‎ساز کنند. در ادامه به ارائه جزئیاتی بیشتر در رابطه با این نوع فلز خواهیم پرداخت که علاوه‎بر صنایع جواهرسازی در صنایع دیگر نیز از کاربردهای فراوانی برخوردار می‎باشد.

انگشتر نقره مردانه سیاه قلم
همانطور که گفته شد از این فلز در ساخت انگشتر نقره مردانه و انگشتر نقره دست‎ساز استفاده می‎شود. سیاه قلم یکی از شیوه‎هایی است که برای ایجاد تزئیناتی برروی این فلز در ساخت جواهرات بکار گرفته می‎شود. بدلیل نرم بودن فلز نقره عموما برای استفاده از آن در ساخت انگشتر نقره مردانه و دیگر جواهرات از آلیاژهای آن استفاده می‎کنند که کمی محکمتر هستند و از چکش خواری بهتری نیز برخوردار می‎باشند. اغلب فلزاتی چون مس، نیکل و پالادیون را با نقره ترکیب می‎کنند تا  از آلیاژ بدست آمده در ساخت انگشتر نقره دست‎ساز استفاده کنند.

برای زیبایی بیشتر برروی سطوح این فلزات خطوطی ایجاد می‎شود که سبب بروز سایه روشن‎هایی برروی این نوع فلزات شده است و زیبایی منحصربفردی را به آن می‎بخشد. سیاه قلم را می‎تون به عنوان یکی از هنرهای جذاب موجود در این صنعت دانست که  ز آن در تزئین انواع مختلف انگشتر نقره مردانه و انگشتر نقره دست‎ساز بکار گرفته می‎شود.برای بکار بردن این روش از رنگ مشکی خاصی استفاده می‎شود و با استفاده از آن برروی رکاب جواهرات طرح‎های مختلف زیبایی را خلق خواهند کرد. استفاده از این روش سبب می‎شود که رکاب جواهرات که از جنس قلز می‎باشد زیباتر به نظر برسد.

از این هنر در زمان گذشته به ویژه در زمان قاچار توسر ارامنه‎ای که در ایران حضور داشتند انجام می‎گرفته است. این افراد بیشتر در تبریز و اصفهان حضور داشتند و با انجام این کار برروی رکاب جواهرات زیبایی خاصی را به آنها می‎بخشیدند. داشتن رنگ سفید درخشان سبب شده است تا از این نوع فلز برای ساخت انواع رکاب برای جواهرات استفاده شود. این فلز علاوه‎بر زیبایی برای سلامتی بدن نیز مفید می‎باشد. در این زمینه تحقیقاتی انجام شده است که با توجه به آن طلا سبب می‎شود تا روند فعالیت ارگانیسم‎های بدن زیادتر شود و نقره دقیقا برعکس آن این روند را کاهش می‎دهد و سبب آرامش در فرد خواهد بود.

یکی دیگر از خواصی که نقره دارد خاصیت ضدعفونی بودن آن برای بدن می‎باشد. این خاصیت به گونه‎ای است که سبب از بین رفتن بیش از 650 نوع باکتری در بدن خواهد شد با توجه به این موضوع استفاده از این فلز به عنوان رکاب جو اهرات می‎تواند در داشتن سلامتی بیشتر به افراد کمک کند و تماس این فلز با پوست بدن سبب تندرستی و سلامت بدن خواهد شد. علاوه‎بر این خواصی که فلز نقره از آن بهره می‎برد استفاده از این فلز می‎تواند در تمرکز و هوشیاری افراد موثر باشد و اثری مثبت داشته باشد.نکته قابل توجه در رابطه با این فلز آن است که توسط پوست جذب خواهد شد و اثر مسکن دارد. با توجه به این موضوع انگشتر و دست بند نقره از طرفداران زیادی برخوردار می‎باشد.

تمیز کردن جواهراتی که با نقره ساخته شده‎اند
ممکن است در طول استفاده از جواهرات نقره‎ای بعد از مدنی لایه‎ای سیاه رنگ را مشاهده کنید. این لایه بر اثر واکنش این فلز با هوا و یا موارد دیگر خواهد بود. این سیاه شدن به نوعی نشان دهنده خورده شدن این فلز می‎باشد.

منبع: انگشت آرای
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *