پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پاسخ به شبهه نحوه دفن متوفیان مبتلا به کرونا

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 719724
جان‌باختگان ویروس کرونا در بهشت زهرا (س) و بر اساس موازین دینی و شرعی دفن می‌شوند.
پاسخ به شبهه نحوه دفن متوفیان مبتلا به کرونا
به گزارش جهان نيوز، صبح امروز اخباری مبنی بر پاشیدن آهک روی اجساد افراد مبتلا به ویروس کرونا، در برخی رسانه‌ها منتشر شد و حتی رضا گلپیرا، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت مدعی شد متوفی را طبق پروتکل بهداشتی خاص دفن می‌کنیم، به‌طوری که فرد را در بیمارستان به صورت کامل کاور می‌کنند و دیگر کسی حق ندارد کاور را باز کند. در نهایت متوفی با نظارت بهداشتی دفن می‌شود، نه اینکه او را به خانواده تحویل دهند.

پیگیری‌ها از بهشت‌زهرا حکایت از آن دارد که شایعات درباره شیوه خاص تدفین متوفیان مبتلا به کرونا به هیچ عنوان صحت ندارد. سازمان بهشت زهرا(س) تمهیداتی را برای دفن این افراد پیش بینی کرده اما این تمهیداتی به‌گونه‌ای نیست که نشان‌دهنده شیوه خاص و نگران‌کننده برای شهروندان باشد.

بر همین اساس سالن تطهیر جداگانه‌ای با حضور غسال و یا غساله‌ها و با لباس‌های خاصی برای شستن این افراد پیش بینی شده است. ضمن اینکه دفن این افراد نیز مانند سایر افراد بر اساس موازین دینی و شرعی از جمله خواندن نماز میت و تلقین انجام می‌شود و هیچ اقدام خاص و جدیدی برای دفن انجام نمی‌شود؛ ضمن اینکه قطعه‌ای جداگانه‌ای برای این افراد در نظر گرفته نشده است.
 
منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *