سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۹۷
دوشنبه ۱۶ تير؛

جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید

دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 719595
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.
جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید
به گزارش جهان نيوز، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۶۸ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۰۴ هزار و ۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۲۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۸۲۰ هزار و سه آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های گلستان، البرز، کرمان، یزد، همدان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: آمار فوتی و بستری در استان خوزستان کاهش چشم‌گیری داشته است.

لاری اظهار کرد: همان‌طور که زنان سرزمین ما همواره محور تاب آوری خانواده بوده‌اند، از زنان می‌خواهیم با تقویت روحیه اعضای خانواده، آنها را ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند تا نقش مهمی در شکست چرخه انتقال ویروس کرونا داشته باشند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *