جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۹۸
گزارشی از نتایج انتخابات دوم اسفند

رأی ملت به منتقدان دولت و دست رد به سینه اصلاح‌طلبان /پیروزی نامزدهای ضدآمریکایی سیلی تازه به ترامپ/ انتظار مردم از نیرو‌های انقلاب و درس‌های شکست اصلاح‌طلبان برای اصولگرایان

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 719504
حال که نیرو‌های انقلاب بر اساس داده‌های موجود توانسته‌اند بخش اعظمی از کرسی‌های مجلس یازدهم را به دست بگیرند وظیفه سنگینی برای عوض کردن شرایط بر دوش دارند.
رأی ملت به منتقدان دولت و دست رد به سینه اصلاح‌طلبان /پیروزی نامزدهای ضدآمریکایی سیلی تازه به ترامپ/ انتظار مردم از نیرو‌های انقلاب و درس‌های شکست اصلاح‌طلبان برای اصولگرایان
گروه سیاسی جهان نيوز: ملت ایران بعد از حضور پرشور در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و حماسه‌آفرینی 22 بهمن با رأی به نمایندگانی با مواضع ضدآمریکایی، سیلی دیگری بر صورت رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا نواختند.

به گزارش جهان نيوز، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲ اسفند 98 در ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور (۲۰۸ حوزه انتخابیه) برگزار شد تا ۲۹۰ نماینده به خانه ملت راه پیدا کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از نتایج شمارش آرای اکثریت حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور، و نامزدهای «فهرست وحدت»، حائز اکثریت کرسی‌های نمایندگی مجلس شدند.

دست رد مردم بر سینه اصلاح‌طلبان؛ مردم، اصلاح‌طلبان را رد صلاحیت کردند
بر پایه گزارش کیهان، مدعیان اصلاحات که پیش از این سعی می‌کردند به دلیل رد صلاحیت چهره‌های رادیکال و مسئله دار، القا کنند که مردم در این دوره از انتخابات، روی خوشی به اصولگرایان نشان نمی‌دهند با نتیجه‌ای برعکس تحلیلهای خود روبرو شدند. با اینکه بسیاری از چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت کردند اما در نهایت پیشتازی به نفع اصولگرایان رقم خورد. گرچه مردم ایران، نامزدهای لیست وحدت را انتخاب کردند اما هنوز برخی از چهره‌ها و رسانه‌های طیف اصلاحات به صورت پراکنده و جسته‌گریخته و البته همنوا با ضد انقلاب، از «انتخابات بی‌رقیب!» سخن می‌گویند.

لازم به یادآوری است، اصلاح‌طلبان که پیش از این از تحریم انتخابات، قهر با صندوق‌های رأی و انتخابات مشروط سخن می‌گفتند و در مقطعی هم در اعتراض به حوادث آبان‌ماه، مسئله ضرورت انصراف از نمایندگی مجلس را کلید زدند! در نهایت به صحنه انتخابات آمدند. آنها که نتوانسته بودند حقیقت تورم و تراکم کاندیداها در اردوگاه اصلاحات را پنهان کنند سرانجام به انتشار چندین لیست انتخاباتی روی آوردند.

علاوه‌بر چهره‌های شاخص اصلاحات مانند محمدرضا خباز، سید افضل موسوی، جلال میرزایی، احمد مازنی و... در لیستهای انتخاباتی شهرستان‌ها، در فهرست‌های انتخاباتی چندگانه آنان در تهران هم چهره‌های مشهوری مانند مجید انصاری، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان، محمدعلی وکیلی، علیرضا محجوب، پروانه مافی، زهرا ساعی، محمدرضا نجفی، ابوالفضل سروش، محسن علیخانی، سیدفرید موسوی، فریده اولاد قباد، داوود محمدی، مهدی شیخ، محمدحسین شیخ محمدی، افشین علاء، محمدرضا راه‌چمنی، محمدرضا بادامچی، محمدحسین مقیمی و.... حضور داشتند که با عدم اقبال مردم مواجه شدند؛ به عبارت دیگر این مردم بودند که اصلاح‌طلبان را رد صلاحیت کردند.

سیلی‌های پی‌در‌پی بر چهره منحوس آمریکا
پنجاه و چند روز پیش بود که خون شهید سلیمانی، بر کالبد ملت ایران بار دیگر روح وحدت و همبستگی را دمید و در چله دوم انقلاب، ایران اسلامی را مقتدرتر و عزیرتر از گذشته کرد و در برابر چشم جهانیان، نظام رو به افول آمریکا را به بن‌بست کشانید. حضور مردم در مراسم تشییع پیکر سردار دلها، اولین سیلی بر صورت ترامپ بود. عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه مواضع آمریکایی‌ها در عراق، سیلی سخت دیگری بود که از سوی سربازان جان بر کف نظام اسلامی بر چهره منحوس قاتل شهید سلیمانی نواخته شد. 22 بهمن امسال هم حماسه دیگری از حضور ملت ایران و ضربه دیگری بر اندام پوشیده آمریکایی‌ها بود. اکنون حضور مردم در انتخابات و به ویژه رأی به نمایندگانی با مواضع ضدآمریکایی، سیلی دیگری بر صورت آمریکایی‌های خبیث است.

از همین رو بود که نیویورک تایمز، رسانه مشهور آمریکایی جمعه 2 اسفند، پیش‌بینی کرد که در انتخابات مجلس ایران گروهی که مواضع ضدآمریکایی دارند و از سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران حمایت نمی‌کنند پیروز خواهند شد. در این گزارش همچنین‌اشاره شده بود که بسیاری از نامزدهای اصولگرا شعار «من قاسم سلیمانی هستم» را انتخاب کرده‌اند.

درس‌های شکست اصلاح‌طلبان برای نیرو‌های انقلاب
بر پایه گزارش جوان، حالا که اصولگرایان توانسته‌اند در رقابت‌های سیاسی با حداکثر آرا مجلس را در اختیار بگیرند، باید توجه به مشکلات اصلی کشور در دستور کار جبهه انقلاب قرار بگیرد. اکنون فصل کار و تلاش آغاز شده و شعار‌ها باید جامه عمل بپوشاند.

نگاهی به شرایط فعلی کشور نشان می‌دهد عطش جامعه برای تغییر شرایط فعلی بسیار زیاد است. این عطش می‌تواند در مسیر ایجاد انتظارات کنترل نشده از حاکمیت حرکت کند یا از طریق یک برنامه درست و صحیح تبدیل به فرصتی بی نظیر برای نهادینه شدن تفکر انقلابی در نظام اجرایی کشور بشود. علاوه بر این انفعال گروه‌های اصلاح‌طلب به دلیل عملکرد بد دولت در شرایط اقتصادی فعلی نیز به این عطش در درون طبقات مختلف مردم دامن زده و همین مسئله به سقوط محبوبیت دولت و اصلاح‌طلبان در جامعه منجر شده است. انفعال اصلاح‌طلبان در نیرو‌سازی به خصوص میان اقشار جوان سبب شده تا نامزد‌های ثبت‌نام‌کننده آن‌ها نیز اغلب از مهره‌های قبلی و امتحان پس‌داده باشند که همین مسئله سبب شد کاندیدا‌های جبهه اصلاحات اغلب از میان گروه‌های بسته سیاسی و بدون هیچ‌گونه سابقه‌ای قابل دفاع انتخاب شوند. این عملکرد بد به همراه فشار‌های سنگین اقتصادی سبب شد تا چهره اصلاح‌طلبان آن‌چنان در بین افکار عمومی مغشوش شود که حتی بدنه سنتی اصلاح‌طلبان نیز حاضر به رأی به آنان نشوند.

همین اتفاق چندین درس مهم برای جریان پیروز دارد که باید روی آن تمرکز کنند. متأسفانه نکته‌ای که برخی نیرو‌های جبهه انقلاب روی آن تمرکز کرده‌اند، بحث دستاورد‌های قبلی چهره‌های مطرح این جبهه به خصوص در زمان تصدی مناصب اجرایی بوده است. اگرچه این کارنامه موفق می‌تواند به عنوان یک برگ برنده در رقابت‌های سیاسی ظاهر شود، اما هرگز یک برگ تمام‌کننده نخواهد بود. اگر قرار است این دستاورد‌ها در جلب نظر مردم به خصوص طبقات پایین جامعه کارساز باشد، باید در قالب یک گفتمان جدی و مشخص بیان شود؛ گفتمانی که بتواند یک پیام روشن را به تمام اقشار جامعه برساند. اگر این پیام روشن و قابل قبول نباشد، این کارنامه به راحتی می‌تواند با تکیه بر نقاط ضعف آن به یک ابزار برنده تبدیل شود.

انتظار مردم از نیرو‌های انقلاب چیست
حال که نیرو‌های انقلاب بر اساس داده‌های موجود توانسته‌اند بخش اعظمی از کرسی‌های مجلس یازدهم را به دست بگیرند وظیفه سنگینی برای عوض کردن شرایط بر دوش دارند. واقعیت این است که از خرداد ماه سال آینده و پایان مجلس دهم دیگر نمی‌توان به نقد مجلس گذشته اکتفا کرد. از خرداد ماه سال آینده است که مستأجران جدید مجلس یازدهم، باید در مقابل مردم پیرامون اعمال خود جوابگو باشند. اگر باز هم توان جبهه انقلاب به نقد گذشته ختم شود همان ایرادی به آن وارد خواهد بود که در دوره چهار ساله اول دولت روحانی وارد بود.

از آنجا که بحث اقتصاد و معیشت مهم‌ترین دغدغه مردم است باید از هم اکنون بحث اجرای طرح‌هایی برای مقابله با فساد و به خصوص بهبود وضعیت معیشتی مردم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد. نباید این نکته را فراموش کنیم که سقوط نرخ مشارکت در برخی از مناطق به خصوص حاشیه شهر‌ها فشار‌های معیشتی گسترده بر مردم به خصوص قشر فقیر بود. اصلاح قیمت برخی از کالا‌های اساسی و یا تثبیت آن‌ها مسئله‌ای است که می‌تواند از سوی مجلس مورد توجه قرار بگیرد.

مردم انتظار یک تحول جدی و ورود افکار جدید به نهاد‌های تصمیم‌گیری در انتخابات را دارند و اگر چنین نکته‌ای را از سوی جبهه انقلابی دریافت نکنند سراغ انتخاب‌های قدیمی خواهند رفت؛ همان مسئله‌ای که بار‌ها موجب خسارت‌های گسترده برای کشور شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نام خداوند متعال
آقایان به شما رای دادیم نکند این آخرین بارقه امید را با عدول از حق و اصول اولیه شرافت انسانی و نمایندگی بر باد دهید و ما را شرمنده شهدا و منتقدان کنید بدانید خداوند ناظر بر اعمال شماست
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله نمایندگان لیست ایران سربلند باعث سربلندی ایران و ایرانیان خواهند شد و مشکلات حل می شود.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
مجلس 290 نفر نماینده داره
Iran, Islamic Republic of
..
United Kingdom
.....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا از شکست تروریست‌ها در سوریه خشمگین است
چرا «اف‌ ای تی اف» آمریکا را در لیست سیاه خود قرار نمی‌دهد؟
مطلع
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
نامزد انتخابات آمریکا: ترامپ دروغگو است
Iran, Islamic Republic of
وضعیت ایران در انتقال پول دچار مشکل می‌شود/ با قرار گرفتن در لیست سیاه FATF، سیستم بانکی ما در خارج از کشور تعطیل می‌شود
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نه که الان گل و بلبل بوده و نقل و انتقال راحت بوده
Iran, Islamic Republic of
نتیجه انتخابات پرشور مجلس یازدهم با مشارکت 41 درصد مردم قهرمان ایران ، بر اصولگرایان مبارک باد.
سیدمهدی
Russian Federation
وقتی افراد شاخص اصلاح طلب مانند آقایان انصاری، کواکبیان، وکیلی، مازنی، محجوب و خانم مافی و جلودارزاده جزو کاندیداها بوده‌اند و جزو منتخبین نیستند، یعنی حتی طرفداران سنتی این جریان سیاسی از آن قطع امید کرده‌اند. آسمان و ریسمان نبافید و برای یک بار هم که شده شکست خود را قبول کنید. اگر مشارکت پایین بوده علت را در رفتار دولت و مجلس مستقر جستجو کنید.
عیب کسان منگر و احسان خویش / دیده فرو بر به گریبان خویش
اصغر
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز تنگ نظری و ندیدن واقعیات جامعه و تفسیر آن به نفع خود، میشود دقیقا مطابق نوشته و نظرات شما....
موسوی
Romania
البته این رویه طرفداران جریان اصولگراییست که سرشون رو مثل کبک زیر برف بکنند تا واقعیات رو نبینند
Russian Federation
رویه اصلاح طلبها چیست؟ هرگز یک استدلال در سخنانشان نمی‌بینی، در عوض تا دلت بخواهد تحقیر و توهین رقیب، مثلا فقط در همین دو پاسخ بالا:
تنگ نظر، ندیدن واقعیات، تفسیر به نفع خود.....
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام: مردم از اصلاح طلبان قطع امید کرده اند.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل سیدمهدی درسته ...
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و به همین علت در کل کشور سختی در انتخابات مجلس متحمل شدند.
Iran, Islamic Republic of
چه یک درصد چه صد درد صد . مهم اینکه مجلس دست انقلابی ها افتاد و از سلفی بگیران حقارت و آمریکاپرستها و برجام دوستان خارج شد ...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مشارکت مردم در انتخابات حداقل 48 درصد بود نه 41 درصد !
Iran, Islamic Republic of
انتخابات مثل راهپیمایی وتششیع جنازه نیست که هر عددی خواستید اعلام کنید ، در انتخابات حساب وکتاب در میان است.
Iran, Islamic Republic of
عجب عجب خیلی عوامل هم رو انتخابات اثر داره که در راهپیمایی و تشییع جنازه نیست
United Arab Emirates
......
Iran, Islamic Republic of
مخالفین FATF در اثرات مَنفی قرار گرفتن ایران در لیست سیاه نقش دارند/ با قرارگرفتن ایران در لیست سیاه منابع کشور هدر می‌شود
هشیار
Iran, Islamic Republic of
وقتی پمپئو وزیر خارجه امریکا می گوید ایران باید FATF را تصویب و اجرایی بکند یعنی یک کاسه ای زیر نیم کاسه شون هست.
به ۸:۱۷
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه در این ۶، ۷ سال اخیر منابع کشور خیلی حفظ شد
Iran, Islamic Republic of
ورود به لیست سیاه FATF ؛ مسئولیت زیان را چه کسی به عهده می‌گیرد؟ | مصائب جدید کشورهای دوست با ایران
امین
Iran, Islamic Republic of
امریکایی ها می گویند برای تاثیر کامل فشار حداکثری FATF باید در ایران تصویب بشود اصلاح طلبان هم همین را می گویند !
Iran, Islamic Republic of
آقایان نماینده مجلس جدید: بسم الله الرحمن الرحیم:
این گوی و این میدان
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چگونه سهمیه بنزین بیشتری بگیریم؟
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
حتما این نمایندگان دوره یازدهم بنزین را مجانی خواهند کرد.!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما حاضری مجانی کار کنی که خدمات مجانی می خوای؟
United Kingdom
.....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
من نه ولی همه این نمایندگان دوره یازدهم حاضرند برای خدمت به مردم ریالی از بیت المال نگیرند.حتی قسم خوردند شبها پابرهنه بخوابند!!
Iran, Islamic Republic of
سخنان رهبر فقید انقلاب در بهشت زهرا را مرور کنید
Iran, Islamic Republic of
امان از سوزش شکست در انتخابات
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
قیمت خودرو پراید در بازار تهران غیرقانونی است +جدول
Iran, Islamic Republic of
آپارتمان‌های ۵۰ متری در تهران را چند بخریم؟
Iran, Islamic Republic of
هشدار جدی پلیس به دلالان بازار خودرو
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اروپا از شکست تروریست‌‌های مورد حمایتش در سوریه عصبانی است. چرا «اف‌ ای تی اف» اروپا را در لیست سیاه خود قرار نمی‌دهد؟
United States
/.....
United States
....
Iran, Islamic Republic of
عامل افزایش قیمت ارز مشخص شد
Iran, Islamic Republic of
اختلاف 57 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار با کارخانه/ دولت روحانی تاکنون سکوت کرده است چرا؟!
اختلاف 57 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار با کارخانه/ مجلس شورای اسلامی تاکنون سکوت کرده است چرا؟!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
......
استاد
باسمه تعالی
مردم چک سفید امضا به کسی نداده اند.
وقتی مردم بی کفایتی نمایندگان مجلس ششم را دیدند به مجلسی روی آوردندکه رویکرد انقلابی و ضدآمریکایی داشت وپس ازآن دولت انقلابی نهم را انتخاب کردندلذا امیداین که با روی کارآمدن مجلس انقلابی مردم دولتی انقلابی را نیز برگزینند بسیار است البته به شرط شگفتی آفرینی مجلس انقلابی یازدهم.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عرضه با تقاضا همخوانی ندارد و تقاضای کاذب در بازار ایجاد شده است....
Iran, Islamic Republic of
فاصله قیمتی خودرو تقریبا ۶ ماه گذشته بین کارخانه تا بازار ۳ الی ۱۲ میلیون تومان بود اما هم‌اکنون این عدد به ۲۵ تا ۵۷ میلیون تومان رسیده است..
Iran, Islamic Republic of
تولیدکننده باید خودرو را با مبلغ مشخصی که اعلام می‌کنند به فروش برساند اما باید نهاد نظارتی نیز قیمتی مشخص کنند تا افراد پس از تحویل خودرو آن را با مبلغ مشخصی به فروش برسانند..
Iran, Islamic Republic of
دولت و مجلس تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات اقتصادی مردم، بیکاری جوانان و... نکردند.
Iran, Islamic Republic of
تصمیم جدید FATF به چه معنا خواهد بود؟/تحریم‌های آمریکا مهم‌تر است یا توصیه‌نامه‌های کارگروه ویژه اقدام مالی
با تصمیم اخیر کارگروه اقدام مالی سوالات زیادی درباره روابط بانکی و مالی ایران ایجاد شده است.
Iran, Islamic Republic of
دیدگاه کارشناسان پیرامون نپیوستن به گروه ویژه اقدام مالی؛
هر تصمیمی بگیرند وضعیت ما از این بدتر نمی‌شود/ بی تاثیری FATF بر اقتصاد کشور.....
Iran, Islamic Republic of
آماده گفتگو با عربستان هستیم
وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه تهران آماده گفتگو با همه همسایگان از جمله عربستان سعودی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت همسایگان را امنیت خود می‌داند.
Iran, Islamic Republic of
لطفا اولین مصوبه مجلس جدید، رای به شفافیت آرای نمایندگان باشد تا جلوی جریان نفاق و رانت‌های سیاسی گرفته شود.
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه بعضی جاها هنوز مردم بیدار نشدن!...
Iran, Islamic Republic of
قیمت خودرو‌های داخلی ازسال 1397 تاکنون در سراسر غیر قانونی است و همچنان نیز ادامه دارد/ مدیریتی و نظارتی، قانون و عدالت در کشور وجود ندارد.
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
قیمت لبنیات و... درسراسرکشوردرسال 97 به صورت غیر قانونی افزایش یافت.
دولت روحانی برای حل مشکلات اقتصادی مردم وکشور برنامه ندارد.
دراین مدت 7 سال هیچ کاری برای مردم وکشورنکرده است وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
گرانی بیداد می‌کند با این آشفته‌بازاری که دولت در اقتصاد کشور به‌وجود آورده وعده آقای رئیس‌جمهور مبنی بر ارزان شدن 20 درصدی اجناس در صورت امضاء و تصویب FATF ادعایی است که قرینه آن در قضیه برجام محک خورد. برجام موجب شد قیمت اجناس چند برابر بشود.
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت روحانی، دولتمردان درمورد دلیل گرانی وافزایش به مردم توضیح نمی دهند..
Iran, Islamic Republic of
در تاریخ 97/12/17 مرغ در سراسرکشور به کیلویی 17 هزار تومان رسید. چرا مجلس اقدامی نمی‌کند؟....
Iran, Islamic Republic of
قیمت میوه فصل چه ربطی به دلار و تحریم های امریکا دارد که مرتب بالا می رود؟...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید بگوید دراین 7 سال چه کرده است.
جهانگیری باید بگوید دراین 7 سال چه کرده است.
ظریف باید بگوید دراین 7 سال چه کرده است.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
11ماه ازسال گذشت چرا با گرانفروشان برخورد نمی شود؟
که متاسفانه نه تنها با آنها برخورد نمی شود و دولت، دولتمردان، مسئولان ونمایندگان مجلس شورای اسلامی هم سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
مردم از گرانی ها و دستگاه های نظارتی شکایت دارند...
Iran, Islamic Republic of
کسانی که خودسرانه گران‌فروشی می‌کنند
متاسفانه بیشتر تولید‌کنندگان و فروشندگان مایحتاج عمومی بدون آن‌که از مسئولان ذی‌ربط مجوزی گرفته باشند، پیوسته بر قیمت اجناس و خدمات خود می‌افزایند. ...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان مگه بودن که ملت دست رد به سینه اشان زدن یا نزدن
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...ه
جانباز
Iran, Islamic Republic of
آیا 42 درصد مشارکت را میتوان رای ملت قلمداد نمود؟!!!!!!!!!!! ..
مطلع
Iran, Islamic Republic of
در کشورهای اروپایی میزان مشارکت مردم 30 درصد است.
Iran, Islamic Republic of
بله می توان کما اینکه در خیلی از کشورهای جهان قلمداد می شود او چهل و سه درصد هم ملت بودن
شیرزاد
Iran, Islamic Republic of
کدام انتخابات منظور شماست....
دانا
Iran, Islamic Republic of
چند تا سایت خبری و رسانه ملی به پیروزی اصولگرایان در انتخابات اشاره کردن من به عنوان یکی از مردم هیچ اعتقادی به اصولگرا و اصلاح طلب در کشور ندارم آدم سالم که هم عقل داشته باشه و هم تخصص و هم تعهد و هم ایمان و کارایی نماینده ماست،.......
تدبير
Iran, Islamic Republic of
با عرض تبريك خدمت راه يافتگان به مجلس يازدهم كه عمدتا از طيف اصولگرا ميباشند علي الخصوص آقاي قاليباف كه هر كجا خدمت كردن مايه فخر و مباهات بوده اند اين حقير عاجزانه از شما عزيزان خواهش ميكنم با اين پيروزي قاطع مغرور نشويد و صادقانه ؛ خالصانه و جهادي به ملت خدمت كنيد ...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت خوانندگان عزیز! تا بوده همین بوده! نماینده کاری از دستش بر نمیاد چون نماینده فقط تصویب میکنه اجرا نمیکنه...
Iran, Islamic Republic of
.....
.
Iran, Islamic Republic of
.....
پارسا
Iran, Islamic Republic of
شمابرادران در این چند سال چه کارهای ناصواب نکردیدتامملکت به این بدبختی بیفتد ....
حسین
Iran, Islamic Republic of
اقدام بعدی ترامپ؛ تحریم تک تک رای دهندگان به نمایندگان انتخابی با انسداد حساب و دارایی شان.!!!!
Iran, Islamic Republic of
.....