سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

پروژه بومی همراه اول رتبه دوم جشنواره خوارزمی شد

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 719498
پروژه بومی «پیمانه سخت افزاری امن» همراه اول به دلیل پیچیدگی طراحی و اهمیت كاربرد، حائز رتبه دوم جشنواره خوارزمی شد.
پروژه بومی همراه اول رتبه دوم جشنواره خوارزمی شد
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، پروژه بومی «پیمانه سخت افزاری امن» (HSM) از پنج سال گذشته در راستای حمایت از تولید داخلی و همچنین براساس نیازمندی شركت ارتباطات سیار ایران در حوزه امنیت، آغاز و سرمایه گذاری شد.

محصول مذكور كه توسط «پژوهشكده پارسا شریف» به عنوان شریك استراتژیك شركت ارتباطات سیار ایران تولید و بومی سازی شده است، پس از توسعه، برای نخستین بار سال گذشته در فرآیند شخصی سازی سیم كارت استفاده شد.

ماژول سخت افزاری امن، اصلی ترین ابزار نگهداری و تولید کلید‌های رمزنگاری و حفظ حریم خصوصی مشترکان است که در زیرساخت شبکه های تلفن همراه و حوزه های کارت هوشمند، مانند کارت های بانکی، کارت ملی و کارت سوخت مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعتا بدون این ابزار، زیرساخت ها مجبور به بارگذاری داده ها در حافظه موقت و سپس رمزگشایی آن هستند که با استفاده از حملات مختلف امکان استخراج و نشت آنها وجود دارد.

از طرف دیگر بکارگیری ابزارهای خارجی امکان وجود درهای پشتی (Backdoor) را داشته که تولید کنندگان یا متخاصمان در زمان حملات سایبری امکان بهره برداری از آنها را خواهند داشت.

محصول مذكور با توجه به پیچیدگی طراحی و كاربرد بسیار مهم، امسال به سی و سومین جشنواره خوارزمی راه یافت و حائز رتبه دوم جشنواره شد که توسط رئیس جمهور تقدیر گردید.
برچسب ها: همراه اول
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *