پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آخرین وضعیت کرونا در کشورهای غیر از چین

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 719464
آخرین وضعیت کرونا در کشورهای غیر از چین
ویروس کرونا که حدود یک ماه است از شهر ووهان در چین شروع به گسترش نموده است، تا به حال باعث شده است که پروازهای به مبدأ یا مقصد چین، از همه کشورهای جهان از جمله ایران لغو شود. بنابراین تکلیف چین مشخص است و به هیچ وجه سفر به این کشور توصیه نمی شود. با توجه به دغدغه برخی از مسافران در مورد کشورهای غیر از چین، در این مطلب از مجله فلاوینگو قصد داریم که اطلاعات لازم را در مورد وضعیت ویروس  کرونا در بقیه کشورها در اختیار شما قرار دهیم تا شما بدون دغدغه به این کشورها سفر کنید.

ضمناً شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما خارجی از طریق سایت فلاوینگو اقدام کنید و در صورت نیاز به مشاوره سفر، با همکاران ما در دفتر مرکزی فلاوینگو به شماره 88546547-021 تماس بگیرید.

ویرویس کرونا تا به حال به چه کشورهایی راه یافته است؟
 
ویروس کرونا غیر از چین، تا به حال در کشورهای تایلند، ژاپن، هنگ کنگ، سنگاپور، تایوان، مالزی، استرالیا، ماکائو، کره جنوبی، آمریکا، فرانسه، ویتنام، آلمان، امارات، کانادا، کامبوج، نپال، فنلاند، فیلیپین، هند و سریلانکا موارد معدودی از این بیماری مشاهده شده است که کمتر از تعداد انگشتان دست بوده است.

خوشبختانه مسئولان این کشورها با اعلام وضعیت اضطراری توسط سازمان بهداشت جهانی، بلافاصله تمام موارد مشکوک به این بیماری که از مرزهای هوایی یا دریایی و زمینی وارد آنها شده بودند، در قرنطینه قرار داده اند و در آماده باش هستند. اقدام ایران برای قرنطینه کردن دانشجویان ایرانی حاضر در ووهان چین، اقدام ژاپن برای قرنطینه کردن تمام 3800 نفر سرنشین یک کشتی تفریحی در بندر یوکوهاما که از چین آمده بود و ... از این دست است.

شرایط حاضر: «وضعیت اپیدمی چند کانونی» نه « همه گیر جهانی»
بسیار مهم است که این را بدانید که روز سه شنبه 15 بهمن، سیلوی برایاند مدیر پیشگیری از بیماری های عفونی سازمان بهداشت جهانی تأکید کرده است که شرایط حال حاضر، « وضعیت اپیدمی چند کانونی» است و نه وضعیت « همه گیر جهانی». وضعیت اپیدمی چند کانونی، وضعیتی است که در آن بیماری در چند کانون خاص در حال کنترل است و تلاش های کنترلی بر روی چند منطقه خاص متمرکز است و متخصصان نیازی نمی بییند که تدابیر غیرمعمول را برای کنترل بیماری در مناطق دیگر انجام دهند.

ویروس کرونا در ایران
 
 
ویروس کرونا که روز 21 بهمن توسط سازمان جهانی بهداشت به کووید-19 تغییر نام داد، تا لحظه نوشته شدن این مطلب، بنا بر مصاحبه رسمی وزیر بهداشت ایران هیچ مورد ابتلا در ایران نداشته است و موارد معدودی هم که مشکوک به کرونای جدید بوده اند، حامل این ویروس نبوده اند و از بیمارستان مرخص شده اند. شایعات مبنی بر عدم صداقت مسئولان دولتی در این مورد هم به نظر نمی رسد که صحیح باشد چرا که اولاً در حال حاضر آمار فوت ناشی از بیماری هایی مانند آنفولانزا که نوع دیگری از ویروس کرونا است به صورت هفتگی توسط وزارت بهداشت اعلام می شود و ثانیاً در صورت وجود کرونا در ایران، عدم اعلام آن عواقب زیادی برای کشور و مسئولان دولتی خواهد داشت و آن ها می توانند به راحتی مانند بسیاری از کشورهای دیگر، وجود موارد معدود آن را تأیید کنند.

بنابراین شما می توانید با خیال راحت به سفرهای داخلی بین شهرهای کشور خودمان بپردازید و نگران چیزی نباشید.

ویروس کرونا در آمریکا
تا به حال فقط 12 نفر از افراد تبعه آمریکا به بیماری کرونا مبتلا شده اند که بیشتر آن ها از بین مسافران بازگشته از چین هستند. همچنین فقط یک نفر از این افراد که یک زن 60 ساله بوده است، در شهر ووهان فوت کرده است. بنابراین هنوز هیچ مورد فوتی به دلیل ابتلا به این ویروس در خاک آمریکا گزارش نشده است. مقامات آمریکایی در حال حاضر همه افرادی که با این افراد مرتبط بوده اند یا از چین بازگشته اند، در مراکز نظامی تحت قرنطینه قرار داده اند. ضمناً مانند همه کشورهای دیگر پروازهای بین چین و آمریکا کنسل شده اند ولی بقیه پروازها با مقصد و یا مبدأ آمریکا برقرار هستند.

ویروس کرونا در ترکیه
طبق آخرین مصاحبه ای که وزیر بهداشت ترکیه آقای فخرالدین کوجا در روز 12 بهمن مصادف با اول فوریه انجام داده است، تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در ترکیه مشاهده نشده است. آزمایشات فردی هم که چند وقت پیش در ترکیه مشکوک به ابتلا به کرونا بود و در بیمارستان ازمیر ترکیه بستری شده بود، منفی بوده است.

ویروس کرونا در کانادا
تا به حال در کانادا 4 مورد از ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است که هر 4 مورد از افرادی بوده اند که از چین بازگشته اند. همه این چهار نفر در حال حاضر تحت نظر و در قرنطینه هستند و علایم بهبودی در آن ها حاصل شده است. به گفته مسئولان کانادایی احتمال انتشار این ویروس در کانادا صفر است. کانادا شهروندان خود از چین را با هواپیمای اختصاصی به کانادا بازگردانده است و آن ها را قرنطینه کرده است. ضمناً مادر و کودک کانادایی که در شهر ووهان چین بوده اند، اجازه خروج از ووهان و بازگشت به کانادا را نیافته اند.

ویروس کرونا در ویتنام
طبق آخرین آماری که توسط وزارت بهداشت ویتنام منتشر شده است تا به حال 13 مورد از ابتلا به کرونا در ویتنام مشاهده شده است که منشأ بیشتر آنها به چین باز می گردد. خوشبختانه هیچکدام از این افراد فوت نشده اند و وضعیت آن ها رو به بهبود یا در کنترل است. ضمناً تمام پروازهای بین ویتنام و چین به حالت تعلیق درآمده است و طبق اعلام مسئولان این کشور، خسارت زیادی از این جهت به سیستم حمل و نقل هوایی این کشور وارد شده است.

ویروس کرونا در هنگ کنگ
یکی از دو نفری که در خارج از چین به خاطر کرونا فوت کرده اند، در هنگ کنگ بوده است. تعداد مبتلایان هنگ کنگی که در واقع یک کشور جزو چین محسوب می شود ولی در برخی از امور خودمختاری دارد، تا الآن به عدد 13 رسیده است. هنگ کنگ در مرز خود با چین، قوانین سختی را اتخاذ کرده است و تمام کسانی که از چین وارد این کشور می شوند، باید حداقل به اندازه 2 هفته در قرنطینه باشند و در صورت عدم مشاهده علایم ویروس کرونا در آنها، از قرنطینه خارج خواهند شد.

ویروس کرونا در فرانسه
آنیس بوژن وزیر بهداشت فرانسه در روز 8 فوریه یعنی 19 بهمن، شمار مبتلایان به کووید19 در فرانسه را 11 نفر اعلام کرد. خوشبختانه هیچکدام از این افراد فوت نشده اند. گروه اول از این 11 نفر، به تازگی از قرنطینه آزاد شده اند و با بهبودی کامل به خانه بازگشته اند.

ویروس کرونا در فیلیپین
یکی از دو نفری که تاکنون در خارج از چین به خاطر ویروس کرونا یا همان کووید 19 به کام مرگ رفته اند، در فیلیپین جان باخته اند. ضمناً 30 نفر از شهروندان فیلیپینی نیز در شهر ووهان قرنطینه شده اند و از بازگشت آنها به فیلیپین جلوگیری شده است. غیر از اولین موردی که در روزهای ابتدایی گسترش کرونا در فیلیپین فوت کرده است، تاکنون مورد فوتی دیگری گزارش نشده است.

ویروس کرونا در آلمان
اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در آلمان، در 8 بهمن ماه در ایالت باواریا به ثبت رسید و تاکنون 10 مورد از ابتلا به این ویروس در آلمان مشاهده شده است. خوشبختانه هیچکدام از موارد فوق به فوت نینجامیده است و تعدادی هم از بیمارستان مرخص شده اند. دولت آلمان برای اطمینان از عدم شیوع این ویروس، حدود 100 نفر از اتباع خود را در قرنطینه قرار داده است.

ویروس کرونا در ژاپن
ویروس کرونا در ژاپن تا به حال تلفاتی نداشته است و گزارشی از ابتلای افراد در داخل ژاپن به این بیماری منتشر نشده است. مهمترین اقدام ژاپنی ها جلوگیری از عدم پیاده شدن سرنشینان یکی کشتی تفریحی با 3800 نفر مسافر و خدمه در بندر یوکوهامای ژاپن بوده است. این افراد در داخل کشتی قرنطینه شده اند. چندین تن از افراد این کشتی مبتلا به ویروس کرونا شده اند که اقدامات درمانی آنها در کشتی در حال انجام است.

ویروس کرونا در سنگاپور
این کشور بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در خارج از چین را داراست که حدود 40 تن گزارش شده است. خوشبختانه هیچ مورد فوتی در داخل سنگاپور گزارش نشده است و منشأ بیشتر مبتلایان هم مسافران کشور چین بوده اند.

جمع بندی
در مجموع باید گفت که به گفته کارشناسان، ویروس کرونا تا حد زیادی در مرزهای چین محصور شده است و هنوز همگانی نشده است. ویروس کرونا همانند ویروس مرس و ویروس سارس، علایم بیماری سرماخوردگی را دارد و بیشتر قربانیان آن از افراد مبتلا به بیماری تنفسی بوده اند. این دو ویروس اخیر در سال های گذشته توسط کشورهای مختلف مهار شده بود. در صورت سفر به کشورهای مختلف، کافیست که مراقبت های بهداشتی لازم برای جلوگیری از ابتلا به یک سرماخوردگی ساده را با جدیت انجام دهید و بی جهت نگران نباشید. ضمناً با وجود اینکه علایم کرونا در سگ و گربه هنوز به درستی تشخیص داده نشده اند، بهتر است از تماس با حیوانات دور باشید و در صورت تماس، خود را بلافاصله ضد عفونی کنید.

برای خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی از فلاوینگو می توانید همین حالا اقدام کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *