شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

چگونه هزینه برگزاری مراسم عروسی را نصف کنیم

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 719462
برگزاری یک مراسم عروسی و یک مجلس آبرومند، چالش عروس و دامادهای جوان است. شاید اصلی ترین مساله یک مراسم عروسی هم هزینه های آن باشد، اگر چه تعیین تاریخ عروسی و دعوت از مهمانان هم معمولاً از چالش هاست، ولی اگر مشکل مالی نباشد، این ها راحت تر حل می شوند. در این یادداشت تجربیات سارا، که برای برگزاری مراسم عروسی خود توانست با صرف وقت بسیار زیاد، بهترین گزینه ها را انتخاب کند و راهکارهای جالبی را شناسایی کند با شما به اشتراک می گذاریم.
برای کاهش هزینه های عروسی، ابتدا یک تقسیم بندی مناسب از این هزینه ها را باید در دست داشته باشیم :
  • هزینه تالار و پذیرایی شام
    هزینه لباس عروس
    هزینه آتلیه عکاسی
    هزینه آرایش عروس
    هزینه ماشین عروس و گل آرایی
برای هر کدام از موارد فوق می توان با ارائه راهکارهایی هزینه ها را تا نصف کاهش داد.

هزینه تالار عروسی
تالارهای عروسی با یک مشکل جدی روبرو هستند، آخر هفته ها مشتری زیاد دارند و وسط هفته بیکار هستند ! اگر بتوانید عروسی خود را در یکی از روزهای یکشنبه، شنبه یا دوشنبه بگیرید، قدرت چانه زنی شما به شدت افزایش پیدا می کند. اگر روز عروسی خود را یک روز وسط هفته غیر تعطیل انتخاب کنید، می توانید در چانه زنی با تالار هزینه ها را تا نصف کاهش دهید. راهکار دیگر سرو کردن غذا بر روی میز است ! یعنی غذا به صورت بوفه که مهمان خود غذا را بردارد نباشد.

هزینه لباس عروس
راهکار این بسیار ساده است ! لباس عروسی را اجاره کنید ! واقعاً خرید لباس عروسی برای شما یک هزینه اضافه است ! نگهداری آن در طی سالها کاری دشوار است و به هر حال شما روزی از نگهداری آن منصرف خواهید شد ! پس از همان ابتدا لباس عروسی را اجاره کنید و هزینه های خود را به شدت کاهش دهید.
 

آرایش عروس
شاید پرچالش ترین مساله، آرایش عروس باشد. تمام عکس ها و برداشت مهمانان وابسطه به ارایش و ظاهر عروس خانم است. اصلاً نمی شود بر روی این مورد ریسک کرد. قطعاً شما محکوم هستید که بهترین آرایشگر عروس و آرایشگاه را انتخاب کنید. زمانی که ما به دنبال آرایشگاه عروس بودیم، بیشتر از 50 سالن زیبایی را بررسی کردیم ! اگر آرایشگر خوب بود، قیمت خوب نبود ! اگر قیمت خوب بود، محل آرایشگاه خارج از شهر یا یک جای بسیار نامناسب بود. یا اگر همه چیز خوب بود، نمی شد روی حرف آرایشگر حساب کرد ! چون ناشناخته بود !

شاید جالب باشد بدانید، در بهترین نقطه تهران (کامرانیه شمالی) سالن آرایش و میکاپ آرتیستی هست که همه ویژگیها را با هم دارد، مهمترین نکته این است که بسیار منصف است و تقریباً می توانم بگویم در کل تهران قیمت به این خوبی پیدا نمی کنی ! بله در کامرانیه، بهترین قیمت تهران را می داد ! خودش مدرس میکاپ است و کلی از آرایشگرهای تهران هنرجوی او بوده اند، و واقعاً فرد قابل اعتمادی است. سمیه افتخاری را می توانید از طریق شماره تلفن دستیارش پیدا کنید (09129635042( البته بهتر است که با شخص خانم افتخاری صحبت کنید تا بهترین قیمت را به شما بدهند، از طریق پیج اینستاگرام somaye_makeupartist هم در دسترس هستند.

هزینه گل آرایی خودرو
این هم از آن هزینه هاست که نمی توانید از آن فرار کنید. اما خوشبختانه طراحی های مینیمال مد شده است و نیازی به استفاده از گل زیادی نیست. من پیشنهاد نمی کنم که خودرو اجاره کنید، بهتر است با یک خودرو متوسط که احتمالاً خودتان دارید یا می توانید از اقدام نزدیک بگیرید، و گل آرایی مینیمال این هزینه را نیز کاهش دهید.

هزینه آتلیه عکاسی
عکاس ! باغ ! کرین فیلمبرداری ! هزینه های چاپ ! هزینه های کمی نیستند ! این هم مثل آرایش عروس، غیر قابل ریسک کردن است ! چون اگر بد باشد ! همه چیز را بد می کند ! نکته اینجاست که بخش قابل توجهی از پولی که به عکاس می دهید، هزینه نیروی انسانی و سود خودشان است ! البته که آنها حاضر نمی شوند این سود را کم کنند یا نگیرند ! اما می توانید پرداخت آن را غیر نقد کنید ! این بهترین راه حلی بود که من استفاده کردم، یعنی تنها نیمی از هزینه را پرداخت کردم و باقی را یک چک دادیم برای 9 ماه بعد ! این خودش با توجه به تورم کلی تخفیف است !

در مجموع من توانستم، هزینه هایی واقعی که بعد از پیاده سازی این تکنیک ها واقعاً پرداخت کردم را تقریباً نصف برآورد اولیه کنم ! عروسی بگیرید ! ولی ارزان بگیرید !
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *