شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱۰

تعداد «ضربه مغزی‌های» آمریکا در عین‌الاسد باز هم بیشتر شد

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 719418
پنتاگون در بیانیه‌ای از افزایش تعداد نظامیان آمریکایی که در انتقام موشکی ایران «آسیب مغزی» دیدند به ۱۱۰ نفر خبر داد.
تعداد ضربه مغزی‌های عین الاسد به ۱۱۰ نفر رسید
به گزارش جهان نيوز، وزارت دفاع ایالات متحده بامداد شنبه اعلام کرد یک نظامی آمریکایی دیگر با علائم آسیب تروماتیک مغزی (Traumatic Brain Injury) در پایگاه «عین‌الاسد» شناسایی شده است.
 
به نوشته پایگاه خبری هیل، با احتساب این شخص جدید، تعداد کل نظامیان آمریکایی که در حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق دچار آسیب و ضربه مغزی شدند به ۱۱۰ نفر رسید.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «متخصصان درمانی ارتش [آمریکا] در عین‌الاسد گرفته تا آلمان و آمریکا در تلاش هستند تا تلاش‌گرانه سطح مناسبی از مراقبت را برای خدمه نظامی ما ارائه کنند که باعث شده هفتاد درصد کسانی که [با آسیب مغزی] تشخیص داده شده بودند، به خدمت برگردند».

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش مدعی شده بود وضعیت افرادی که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد دچار ضربه مغزی شده‌اند جدی نیست و به او گفته شده که آنها فقط به «سردردهایی» مبتلا شده‌اند.

پیش از این خبرگزاری «رویترز» در گزارشی بر اساس مصاحبه با نظامیان آمریکایی پایگاه «عین الأسد» عراق نوشت که شدت آسیب‌های وارده به نظامیان آمریکایی در پی حملات موشکی ایران به حدی بود که برخی احساس می‌کردند که یک کامیون به آنها برخورد کرده است.

اینگونه اظهارات ترامپ در کم اهمیت جلوه دادن آسیب‌های وارده به نظامیان آمریکایی در پی حملات موشکی ایران، موجی از انتقادات نمایندگان دموکرات‌ و جمهوری‌خواه کنگره و گروهی از کهنه‌سربازان آمریکایی را برانگیخت.

آمار و ارقام زخمی‌ها و آسیب دیدگان حمله ایران در هفته‌های آتی رو به افزایش رفت و در حالیکه آمار اولیه ۱۱ نفر بود، یک هفته بعد، این آمار ۳۴ نفر اعلام شد. یک هفته بعد از آن، در تاریخ ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه) آمار آسیب‌های مغزی نظامیان آمریکایی به ۵۰ تن افزایش یافت و اوایل فوریه، رویترز برای اولین بار گزارش کرد که این تعداد بیش از ۱۰۰ نفر است.

در نهایت، روز ۲۲ بهمن‌ ماه، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در حمله موشکی ماه ژانویه ایران به پایگاه نظامی «عین‌الاسد» آمریکا در عراق، ۱۰۹ نظامی آمریکا دچار جراحت آسیب مغزی شده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز ۱۸ دی ماه به عنوان بخشی از پاسخ ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس، پایگاه عین‌الأسد را هدف حمله موشکی قرار داد. تصاویر ماهواره‌ای منتشرشده بعد از حمله، نشان می‌دهد نقاط زیادی در پایگاه با دقت بالا مورد اصابت قرار گرفته است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوشحالی مردم ایران ازحمله پهپادی و موشکی یمن به آرامکو
استقبال مردم ایران ازحمله پهپادی و موشکی یمن به آرامکو
عربستان سعودی ازسال 1359 تاکنون به همراه آمریکا عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درجنگ ایران و عراق و منطقه بوده است.
عربستان سعودی و آمریکا همچنان حامی تروریسم و داعش هستند.
Iran, Islamic Republic of
خوشحالی مردم ایران از افزایش تعداد نظامیان آمریکایی که در انتقام موشکی ایران
Iran, Islamic Republic of
داعش چگونه متولد شد؟ تروریست های داعش درسال 2011 توسط آمریکا و متحدانش با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات، قطر، بحرین، اردن، ترکیه، اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی به سرکردگی واشنگتن درسایه سکوت سازمان های بین المللی!
حسین حسین زاده فومنی
Iran, Islamic Republic of
خداوند به خون به نا حق ریخته سردار وارسته و عارف دلها سپهبد شهید آنچنان عظمتی به ایران داد که در طول ۴۱ ساله انقلاب اسلامی نداد و سپاهیان عزیز توانستند سیلی محکمی که با موشک باران مقر اهریمنی تروریست های آمریکایی ، آنها را متنبه و مرعوب به وحشت بیاندازند .
Iran, Islamic Republic of
نفر 110 خود ترامپ است که ضربه مغزی شده اما سقط نشده از خداوند می خواهم یک شهاب سنگ به او بزند .
یونس
Iran, Islamic Republic of
.....
رر
Iran, Islamic Republic of
امريكاييها دستتان انداخته اند!؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها عجز خودشون رو به سخره گرفتن
کم کم مجبور میشن آمار مرگ های خفیف در عین الاسد رو هم اعلام کنن
Iran, Islamic Republic of
اونقدر که بعضیا آمریکا رو باور دارن خود آمریکایی ها خودشون رو باور ندارن ...
United States
يك يا علي ديكر