شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۵

بازتاب حماسه سیاسی مردم ایران در رسانه های خارجی

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 719355
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از دقایق ابتدایی در رسانه‌های جهان بازتاب داشت.
به گزارش جهان نيوز، انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با دستور وزیر کشور از صبح امروز جمعه دوم اسفند ۱۳۹۸ با حضور مردم سراسر کشور پای صندوق های رای آغاز شد و از همان دقایق ابتدایی در رسانه‌های جهان بازتاب داشت. برخی شبکه‌ها با قطع برنامه‌های عادی خود، تصاویری از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پای صندوق را پخش کردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره با قطع برنامه‌های عادی خود، به طور مستقیم تصاویری از حضور مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) و انداختن رای ایشان به صندوق در انتخابات پارلمانی و نیز بیانات ایشان را پخش کرد.

الجزیره

خبرنگار شبکه الجزیره در تهران، میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات پارلمانی را از همان نخستین ساعات آغاز رای‌گیری، خوب توصیف کرد.

خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد شعب رأی گیری در ایران برای انتخابات پارلمانی (مجلس شورای اسلامی) باز شدند.

خبرگزاری رویترز ضمن انعکاس بیانات مقام معظم رهبری پس از انداختن رای ایشان در صندوق، گزارش داد ایشان از ایرانی‌ها خواستند شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.

شبکه تلویزیونی یمنی المسیره هم اعلام کرد رای گیری یازدهمین دوره انتخابات پارلمانی در ایران آغاز شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی از اولین کسانی بودند که رای خود را به صندوق انداختند.

شبکه تلویزیونی المیادین با پوشش مستقیم انتخابات مجلس در سراسر ایران، حضور مردم پای صندوقهای رأی در دقایق نخست را پرشور توصیف کرد.

بازتاب بین‌المللی مشارکت پرشور مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

شبکه المنار لبنان نیز لحظات رأی دادن رهبر انقلاب اسلامی ایران و سخنان ایشان را به صورت زنده پخش کرد. همچنین خبرنگاران این شبکه در ایران در گزارشهای متعدد این حماسه مردمی را برای جهان پوشش می‌دهند.

المنار

شبکه الاتجاه با اعزام خبرنگار، در حال پوشش لحظه به لحظه انتخابات در ایران برای مردم عراق است.

بازتاب بین‌المللی مشارکت پرشور مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

شبکه تلویزیونی العربی در ارتباط زنده با حازم کلّاس، خبرنگار خود در تهران به بررسی حال و هوای انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی پرداخت.

بازتاب بین‌المللی مشارکت پرشور مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

حازم کلاس گفت: اوایل صبح امروز گشت سریعی در مناطق مختلف تهران داشتیم و مشاهدات ما نشان داد قبل از باز شدن در‌های مراکز رأی گیری شماری از مردم عازم این مراکز شده اند تا در انتخابات شرکت کنند. پس از باز شدن در‌های مراکز رأی گیری نیز شاهد تشکیل صف رأی دهندگان مقابل مراکز رأی گیری هستیم و مردم شرکت در انتخابات را آغاز کردند. 

شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم در حال پوشش زنده انتخابات مجلس ایران است.

بازتاب بین‌المللی مشارکت پرشور مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

عمر هواش خبرنگار روسیا الیوم در تهران در گفت‌وگویی زنده با استودیوی خبر این شبکه درباره حال و هوای ساعات اولیه انتخابات در ایران گفت: در حالی که چند ساعتی بیشتر از آغاز انتخابات نمی‌گذرد می‌توان گفت میزان مشارکت قابل قبول است.

روسیا الیوم

حساب کاربری شبکه تلویزیونی النبأ انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی ایران را بازتاب داد.

این شبکه با انتشار عکسی از زنان رأی دهنده و رأی گیرنده در یک شعبه اخذ رأی نوشت:

«انتخابات پارلمانی ایران... حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی از دقایق اولیه»
شبکه تلویزیونی الاخباریه نیز گزارش داد: میزان مشارکت ایرانیان در انتخابات پارلمانی، یکی از بالاترین سطح مشارکت‌ها در جهان است، میانگین مشارکت مردم ایران در ده دوره گذشته، بیش از ۶۰ درصد بوده است.

رادیو بین المللی فرانسه نیز اعلام کرد آیت الله علی خامنه ای، رهبر معظم ایران بعد از شرکت در انتخابات در آغاز رای گیری بر درخواست خود برای مشارکت گسترده تاکید کرد.
فردریک پلیتگن، خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز با حضور در یکی از مراکز اخذ رای در تهران، مشارکت مردم را در انتخابات گسترده توصیف کرد.

بازتاب بین‌المللی مشارکت پرشور مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

در همین حال از نخستین ساعات آغاز انتخابات، رسانه‌های ترکیه با تشریح جرئیات انتخابات و حضور مردم ایران پای صندوق‌های رای، این رویداد سیاسی را محور اخبار و برنامه‌های خود قرار دادند. شبکه ان تی وی ترکیه با برقراری ارتباط زنده با خبرنگار خود در تهران، حضور مردم ایران پای صندوق‌های رای را به تصویر کشید. برخی پایگاه‌های خبری ترکیه نیز با انتشار تصویری از رهبر معظم انقلاب، بخشی از فرمایشات معظم له، در رابطه با عمل به وظیفه شرعی و دینی با حضور در انتخابات را در سرخط خبر‌های خود جای دادند.

تلویزیون العربی: زمان رای گیری به علت حضور مردم تمدید شد
شیرین سمار خبرنگار شبکه تلویزیونی العربی در گزارشی زنده گفت: من اکنون در حسینه ارشاد یکی از مهمترین شعبه‌های رای گیری در تهران هستم. در ساعات پایانی رای گیری نیز مردم به این شعبه مراجعه کردند. زمان رای گیری به همین دلیل به مدت ۲ ساعت تمدید شد. میزان مشارکت مردم در انتخابات در ساعات پایانی رای گیری هم خوب است.

الجزیره: حضور مردم در مراکز رأی گیری گسترده است
محمد البقالی، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در اصفهان از حضور بسیار گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی خبر داد.

او افزود: رأی دهندگان ایرانی امشب به صورت گسترده‌ای در رأی گیری شرکت کردند و گویی آن‌هایی که پس از پایان وقت قانونی برای رأی دادن به مراکز اخذ رای مراجعه کردند بیش از کسانی بودند که تا پیش از پایان وقت قانونی رای گیری در این اماکن حاضر شدند.

گزارش روسیا الیوم از تمدید زمان برگزاری انتخابات در ایران
احمد حبیبی، خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در تهران در گفتگو با این شبکه تلویزیونی خاطرنشان کرد: زمان رأی گیری برای بار دوم تمدید شد و فرایند رأی گیری تا ساعت ده شب ادامه خواهد داشت. در ساعت‌های اخیر ما شاهد افزایش حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بودیم.

بازتاب حضور پرشور ایرانیان در رسانه‌های شرق آسیا
خبرگزاری شینهوا چین با انتشار تصاویر هموطنانمان در جای جای کشور از جمله تهران نوشت: ایرانی‌ها با حضور در پای صندوق‌های رای به نامزد‌های مورد نظرشان رای دادند.
تلویزیون مرکزی چین سی سی تی وی در گزارشی با اشاره به رویداد دوم اسفند اعلام کرد همزمان با شروع انتخابات در روز جمعه حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی رای خود را به صندوق انداختند و از مردم خواستند که در انتخابات مشارکت کنند.

این رسانه چینی تصاویری از حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی ایران، انتخابات را حافظ منافع کشور دانستند و روز انتخابات را روز جشن ملی توصیف کردند.

رسانه‌های دیداری و مکتوب کره جنوبی و ژاپن هم امروز اخبار مربوط به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را بازتاب دادند.

بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های پاکستان
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران در صدر اخبار رسانه‌های پاکستانی بود.

وب سایت روزنامه «داون» پاکستان نوشت: مردم ایران امروز برای کرسی‌های مجلس شورای اسلامی، بصورت گسترده در انتخابات شرکت کردند.

سایت اطلاع رسانی روزنامه انگلیسی زبان «پاکستان تودی» نیز در گزارشی نوشت: بیش از هفت هزار نامزد انتخاباتی از ۲۰۸ حوزه انتخاباتی برای ۲۹۰ کرسی در مجلس رقابت می‌کنند.

سایت رادیو دولتی پاکستان هم گزارش داد: ایران انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی را از صبح روز جمعه با شرکت گسترده مردم آغاز کرد.

پایگاه خبری «اکسپرس تریبیون» پاکستان نیز با اشاره به آغاز رای گیری با حضور پرشمار مردم برای تعیین نمایندگان دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در ایران نوشت: حدود ۵۸ میلیون نفر از مردم ایران واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.

شبکه خبری «دنیا نیوز» پاکستان با پخش حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در پای صندوق رای اعلام کرد: حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای در نخستین دقایق برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی رای خود را به صندوق انداختند و تصریح کردند:‌ انتخابات تضمین کننده منافع ملی ایران است.

شبکه تلویزیونی «جیوز نیوز» پاکستان با اشاره به آغاز برگزاری انتخابات در ایران گفت: ملت ایران ۲۹۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به عنوان اعضای قوه مقننه در این کشور مشخص می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Austria
....
معلم
Iran, Islamic Republic of
قاسم هنوز زنده ست.... قاسم هنوز باشماست....
فقط به عشق قاسم و مادران آسمان نشینی که قاسم هاراتقدیم ایران کردند. اللهم صل علي محمدوآل محمدوعجل فرجهم
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
حالا مگه مجبورتون کرده بودن که نظر رسانه های خارجی رو منعکس کنید