سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۳۴
حماسه ای دیگر در کشور؛

مردم به‌عشق حاج قاسم آمدند/ پایان اخذ رای در تمام شعب استان تهران/ شخصیت‌هایی که در انتخابات شرکت کردند +تصاویر

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 719340
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز از ساعت ۸ صبح در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور آغاز شد.
مردم به‌عشق حاج قاسم آمدند/ پایان اخذ رای در تمام شعب استان تهران/ شخصیت‌هایی که در انتخابات شرکت کردند +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز(جمعه 2 اسفندماه 98) از ساعت 8 صبح در 208 حوزه انتخابیه سراسر کشور آغاز شد. 

به گفته جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، 55 هزار شعبه اخذ رای آماده استقبال از هموطنان برای رای دادن است.  از مجموع 208 حوزه انتخابیه در سراسر کشور تعداد  174 حوزه دارای 1 نماینده، 21 حوزه 2 نماینده، 8 حوزه 3 نماینده، یک حوزه 4 نماینده، 2 حوزه 5 نماینده، 1 حوزه 6 نماینده و 1 حوزه هم 30 نماینده خواهد بود. 5 حوزه انتخابیه نیز به نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس یازدهم اختصاص دارد.

واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، 57 میلیون و 918 هزار نفر هستند که 2 میلیون و 931 هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند. کسانی که دوم اسفند 1380 و قبل از آن به دنیا آمده اند، می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.


گزارش لحظه به لحظه از اخبار انتخابات در تهران و سایر نقاط کشور بخوانید:

23:00سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: انتخابات در شعبه‌هایی که مراجعه‌کننده دارد تا ساعت 23:30 تمدید شد.

22:45  طحان‌ نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان با ابراز نگرانی از تعطیلی برخی شعب اخذ رای گفت: هر شعبه ای که مردم جهت شرکت در انتخابات در آن ها حضور یافته اند، مسئولان اجرایی موظفند از تعطیلی شعبه ممانعت به عمل آورده و نسبت به اخذ رای تمامی افراد حاضر در آن شعبه اقدام کنند. طبق گزارشات رسیده در برخی از استان‌ها مردم همچنان در صف‌های طولانی شرکت در انتخابات حضور و درخواست تمدید دارند از همین رو مسئولان می‌بایست طبق قانون تا آخرین نفر را اخذ رای کنند.

22:20کدخدایی: بنابر اخبار واصله از شبکه نظارتی شورا در سراسر کشور همچنان شاهد حضور پر ازدحام مردم در شعب اخذ رای هستیم. طبق دستور وزیر محترم کشور مسئولین شعب موظف به اخذ رای از آنها می‌باشند.

22:15 ‌موسوی: ساعت 23 آخرین مهلت تمدید ساعت رای‌گیری در سراسر کشور است. احتمالا پایتخت تا ساعت 24 هم تمدید شود اما استانداری تهران باید این درخواست را اعلام کند

22:00 سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: انتخابات در سراسر کشور تا ساعت 23 تمدید شد و حوزه‌هایی که مراجعه‌کننده ندارند می‌توانند شمارش آرا را آغاز کنند.

21:00 بهزاد نبوی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت کرد.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

21:00 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان مشارکت مردم در  انتخابات و کندی سرعت دستگاه های احراز هویت الکترونیکی، گفت: "در تماسی که با هیئت های نظارت برخی استان ها داشتم، مشارکت گسترده است که به مردم تبریک می‌گویم. مردم در ساعات پایانی روز  پای صندوق‌ها آمدند و با تدابیر وزارت کشور ساعت رای گیری  تمدید شد و ان‌شاءالله هیچ کس  بدون رای دادن امروز را تمام نکند.
سخنگوی شورای نگهبان درباره  گزارش های ارسالی از سوی مردم در سامانه مردم ناظر، اظهار داشت:  ما در سامانه مردم ناظر گزارش هایی را  داریم و ایمیل و تلفن گویا و ستاد نطارت بر انتخابات هم هست که  گزارش ها را می‌دهند، آمار تخلفات را نمی توانم دقیق بگویم ولی گزارش هایی که ارسال شد را بررسی کردیم و آنهایی که لازم بود و  پیگیری خاصی نیاز داشت در تهران رسیدگی شد.

20:30 به‌رغم گذشت بیش از 12 ساعت از رای‌گیری، برخی شعب اخذ رای شاهد صفوف طولانی شرکت کنندگان است.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,
ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,
مسجد جامع ارشاد شهرری

20:05 اطلاعیه شماره 11 هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات: ضمن تشکر از حضور حماسی مردم بزرگوار ایران اسلامی در عرصه جشن ملی انتخابات و تأکید بر ضرورت ادامه رأی‌گیری تا پایان زمان قانونی، به اطلاع مردم شریف و سرافراز می‌رساند، طبق ماده 10 قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 18 قانون نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری هیچ مرجعی به جز شورای نگهبان حق توقف یا ابطال شعب اخذ رأی را ندارد و هرگونه اقدامی که شائبه توقف انتخابات را داشته باشد بدون کسب موافقت قبلی  شورای نگهبان، خلاف قانون است.

19:50 وزیر کشور: میزان مشارکت را فردا پس از شمارش آرا اعلام می‌کنیم. انتخابات تا ساعت 22 تمدید شد.

19:40  "شکست تحریم و آغاز ‌پروژه تشکیک"؛ جبهه ضدایرانی که تا پیش از انتخابات امروز کمپین تحریم انتخابات را در دستور کار قرار داده بود با مشاهده مشارکت مردم ایران در انتخابات فاز تشکیک را از عصر امروز کلید زده و هرنوع آماری درباره حضور در انتخابات را غیرواقعی می‌خواند.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

19:30  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.لاریجانی در جمع خبرنگاران گفت: از ستاد انتخابات بازدید که داشتم نشانشگر تلاش هوشمندانه برای صیانت از آرای مردم را شاهد بودم. ان‌شاالله مجلس با رای مردم پشتوانه قوی داشته باشد. ان‌شاالله در گام بعدی الکترونیکی شدن انتخابات، شمارش آرا هم الکترونیکی شود تا سرعت بالا رود. اقای رحمانی فضلی گفت طراحی کار صورت گرفته امیدوارم شورای نگهبان هم همکاری‌های لازم را داشته باشد.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

18:50  محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق در دبیرستان هدایت جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور یافت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

18:30  سید محمود علوی در ستاد انتخابات کشور  و پس از بازدید از این ستاد: از اول صبح مرتب از طرق مختلف در جریان اخذ رأی در سراسر کشور بوده و با مدیران کل وزارت اطلاعات و ستاد انتخابات در تماس بودم. روند خوبی در حال برگزاری است. رعایت برخی مسائل از سوی مجریان و ناظران روند اخذ رأی را شاید کند کند، اما سلامت انتخابات را تضمین می کند.  مردم از ساعات اولیه،  در شعب حضور دارند و هرچه به ساعات آخر نزدیک می شویم، حضور مردم هم  بیشتر می‌شود.

18:20 مجید ترابی رییس شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: میزان ورودی تعرفه های اخذ رای به حسینیه ارشاد از ابتدا 4 هزار تعرفه بوده است که تاکنون( ساعت 18) بالغ بر 70 درصد آنها مصرف شده است. پیش بینی‌های لازمه صورت گرفته تا در صورت نیاز تعرفه‌های بیشتری اختصاص پیدا کند.

18:15 اطلاعیه شماره 33 ستاد انتخابات کشور:  ضمن تشکر از حضور گسترده ملت شریف ایران که در پیروی از امر مقام معظم رهبری در اولین انتخابات گام دوم انقلاب، در آستانه‌ی خلق حماسه‌ی دیگری هستند و با عنایت به گزارشهای دریافتی از حوزه‌­های انتخابیه سراسر کشورمبنی بر حضور مردم در شعب اخذ رأی و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزیر محترم کشور، به استناد تبصره یک ماده 8 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره 4 ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت 20 (8 شب) در سراسر کشور به جز استان چهارمحال و بختیاری  تمدید می‌گردد.
قابل ذکر آن که پایان زمان اخذ رأی در حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا اعلام و در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ وکیار به مدت یک ساعت یعنی تا ساعت 19 ( 7شب ) تمدید می‌گردد .

18:00‌ انتخابات در برخی حوزه‌های از جمله تهران تا ساعت 20 تمدید شد.
موسوی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: در چهارمحال بختیاری حوزه لردگان رای گیری به پایان رسید. در حوزه اردل و فارسان رای‌گیری تا ساعت 19 تمدید شد و بقیه حوزه‌ها تا ساعت 20 تمدید شد.

17:40 رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از ستاد انتخابات کشور: همه امروز در برابر اسلام کمر بستند و تنها کشوری که می‌گوید لااله الا الله ایران است. در برابر کفر سر خم نمی‌کنیم. هر برگ رای که به صندوق انداخته می‌شود بیعت با نظام است. بیعت از طریق صندوق رای بسیار مهم است هرچند آمریکا این موضوع را نمی‌تواند تحمل‌کند و با همه ابزارش مخالفت می‌کند. شما ببینید جنگ خندق یک‌ روز بوده اما این جنگ 40 سال است که ادامه دارد. از اول ‌انقلاب تا به امروز یک‌روز هم نبوده دست از شیطنت و آزار بردارند. به جایی نرسیدند و‌ نخواهند هم رسید چون مردم ما بصیرت فوق العاده‌ای دارد.

17:36 بازدید وزیر اطلاعات از ستاد انتخابات وزارت کشور

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

17:30 ساعتی قبل با گذشت بیش از 8 ساعت از آغاز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مسئولان برگزاری انتخابات در حوزه حسینیه جماران اعلام کردند که فرمانداری در طی نامه‌ای به این حوزه اسامی تعدادی از کاندیداهایی که از حضور در انتخابات انصراف داده اند را اعلام کرده و آنان نیز بر روی نام آنان خط کشیدند. این افراد بیش از 90 نفر بودند و همین اقدام دیرهنگام برای خط زدن نام این افراد از تابلوهای نصب شده در شعبه، می‌توانست موجب شود تا برخی از رای دهندگان به اشتباه به افراد انصراف داده نیز رای بدهند.

17:30 براساس گزارش خبرنگاران تسنیم مستقر در شعب اخذ رای، در ساعات پایانی رای گیری دوباره مشارکت بالا  رفته و صندوق‌ها رای‌گیری شاهد حضور پرشور مردم است.

17:25 اطلاعیه شماره 32 ستاد انتخابات کشور: با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می‌گردد تعرفه‌ها و برگهای رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.

17:20 سه هزار تعرفه مسجد جامع ابوذر محله فلاح تمام شده و از تعرفه های جدید استفاده می‌شود. مسجد ابوذر از صبح امروز شاهد صفوف گسترده مردم بود.

17:15  اطلاعیه شماره  31 ستاد انتخابات کشور: به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌رساند: برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رأی بیندازند. ضمناً مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیأت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.

17:15 رییس دفتر مقام معظم رهبری از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

17:00 فرزند شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور در یکی از شعب اخذ رای در رای گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

16:30  علیرضا نیلچی مدیر کل انتخابات شورای نگهبان: با روند مطلوبی روبرو بودیم و با حضور اعضای اجرایی و نظارت‌ها گزارش خاصی تا این ساعت گزارش نشده است.  
وی افزود: تخلفات جزئی و در رده های  مختلف حوزه های انتخابیه است که رسیدگی می‌شود. آنچه که بنده عرض می‌کنم این است که گزارشهای مهمی اتفاق افتاده باشد که در صلاحیت شورای نگهبان و هیئت مرکزی باشد، تا این لحظه گزارشی نداشتیم.

16:08 دادستان پاکدشت گفت که در راستای عزم جدی دستگاه قضایی مبنی بر حفاظت و صیانت از آرا مردمی و هم چنین مبارزه با خرید و فروش رای تاکنون نزدیک به 30 نفر از متخلفین دستگیر شده‌اند. برخورد با متخلفین تا آخرین ساعات رای گیری ادامه داشته و توصیه می‌کنم مردم تخلف‌های احتمالی را سریعا گزارش کنند.

16:00 اطلاعیه شماره (30) ستاد انتخابات کشور: به آگاهی هموطنان عزیز می‌رساند با عنایت به ماده 20 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.

15:57 اطلاعیه شماره 10 هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات: با توجه به اهمیت نظارت بر انتخابات و نقش تعیین کننده گزارش‌های مردمی در حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آراء ملت، بدینوسیله هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مستند و مستدل عموم مردم از طرق زیر اعلام می‌نماید:

1) شماره تلفن های 64363535 ـ 64363636 ـ 64363737 ـ 64363838
2) تلفن گویا به شماره 66401012 جهت دریافت پیام‌های صوتی و نمابر.
3) سامانه «مردم ناظر» به نشانی: mardomnazer.shora-gc.ir
4) پست الکترونیکی به نشانی: info@shora-gc.ir
5) نشانی پستی: تهران، خیابان امام خمینی، روبروی دانشکده افسری امام علی، خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان.
 
15:55 حاشیه‌نگاری از انتخابات/ لباس جالب یک کودک در روز رای‌گیری در مسجد ابوذر.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

15:50 سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی:  تاکنون هیچ مشکل امنیتی در شعب اخذ رأی در سراسر کشور گزارش نشده است،. انتخابات در حال حاضر با امنیت و آرامش در حال برگزاری است و قطعاً این روند تا پایان برگزاری انتخابات ادامه دارد.

15:30 حسینعلی امیری معاون پارلمانی روحانی در مسجد جامع ارشاد شهرری در انتخابات شرکت کرد.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

15:05 رئیس ستاد انتخابات کشور: تاکنون حدود 11 میلیون نفر در سراسر کشور در انتخابات رای داده‌اند.

15:05 اطلاعیه شماره 9 هیات مرکزی نظارت بر انتخابات: ضمن حمد و سپاس الهی و ارج نهادن به حضور پرشور ملت قهرمان ایران اسلامی به اطلاع میرساند از آنجا که نظارت بر انتخابات صرفا برعهده شورای نگهبان می باشد، لذا هیچ شخص یا مجموعه‌ای تحت عنوان نظارت و یاهر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

15:05 رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: معاون سیاسی فرماندار جاجرم، به علت ورود غیرمجاز به فعالیت‌های انتخاباتی برکنار شد.

15:00 اطلاعیه شماره 29 ستاد انتخابات کشور:  براساس ماده 55 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده 63 آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی  هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می توانند تا پایان زمان اخذ رأی  و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند. نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأتهای اجرایی یا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمایند.

14:25 اطلاعیه شماره  (28) ستاد انتخابات کشور: به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند، براساس بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رأی 18 سال تمام  می باشد. یعنی کلیه متولدین روز 2 اسفند ماه سال 1380 و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند.

14:20 اطلاعیه شماره (27) ستاد انتخابات کشور:  به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای ایشان، اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی، متولدین 2/12/1380 وماقبل آن، استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت می‌باشند. ضمناً یادآور می‌شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

14:10 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از شعبه حسینیه ارشاد که جزو شعب شلوغ اخذ رای است بازدید کرد.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

14:00 آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران با حضور در یکی از شعب اخذ رای در انتخابات شرکت کرد.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

13:30 اطلاعیه شماره (26): به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می رساند با توجه به احراز هویت رأی دهندگان بوسیله دستگاه های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و به منظور تسهیل فرآیند اخذ رأی با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است.

13:10 حاشیه‌نگاری انتخابات/ حضور پرشور و گسترده مردم در مسجدالرسول محله نازی آباد.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی , ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

13:00 سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با حضور در یکی از شعب اخذ رای در تهران، آرای خود را به صندوق انداخت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی , ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

12:51 آیت‌الله شیخ حسن صانعی برای شرکت در انتخابات در حسینیه جماران حضور یافت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

12:30 علی مطهری نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در حسینیه ارشاد: مردم باید در انتخابات شرکت کنند و در همین دوره هم نمایندگان خوش‌فکری حضور دارند؛ هر مقدار مشارکت بالاتر باشد، مجلس واقعی‌تر خواهد بود و این مشارکت پیام مقاومت خوبی دارد برای اسرائیل و آمریکا.

12:28 حضور آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات.

12:19 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان:  از ابتدای ساعت شروع رای گیری حضور پرشور مردم را در سر صندوق و در شهرستانها شاهد هستیم.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای شیوع ویروس کرونا تدبیری اندیشیده شده و آیا استفاده از اثر انگشت اختیاری است، گفت: بله اثر انگشت الزامی نیست و اختیاری است. دوستان وزارت کشور اعلام کردند، بنده هم اعلام می‌کنم که اثر انگشت به هیچ وجه الزامی نبوده و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.

12:15 اطلاعیه شماره (25) ستاد انتخابات کشور: هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب 9-3-1380 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند. همچنین از کلیه هموطنان گرامی درخواست می‌شود جهت تسهیل در امر رأی گیری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

12:05 محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور: مردم با یک شوقی به پای صندوق می آیند و از 8 صبح تاکنون درصد مشارکت نسبت به دوره قبل و حتی در برخی از حوزه‌ها بیشتر از دوره قبل اعلام شده است. تشکیل مجلس قوی با حضور پررنگ مردم نشان دهنده انسجام و وحدت داخلی است و صرفا به معنای تشکیل یک مجلس نیست. 

رئیس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه اگر اصولگرایان برنده انتخابات باشند تاثیری بر سیاست خارجی کشور خواهد داشت؟ عنوان کرد: سیاست دولت همواره بر این بوده است که با هر مجلسی تعامل داشته باشد. همین مجلسی که اکنون با آن کار می کنیم این طور نیست که مجلس یکدست باشد. مجلس یک فراکسیون دارد که در موضوعات مختلف نظر دارند. باید هم ما به عنوان دولت مجلسی که برخواسته از آرای ملت است را درک کنیم و با آنها تعامل کنیم.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

12:00 اطلاعیه شماره (24)     
به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد 11 و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد.

چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات می‌بایست در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب شود.

11:56 اطلاعیه شماره(23) ستاد انتخابات وزارت کشور: با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند، لذا از هم‌میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رأی مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند.

11:53  یک منبع آگاه در ستاد انتخابات به خبرنگار تسنیم گفت که علی‌رغم شایعات مربوط به ویروس کرونا در  شهر قم، مشارکت مردم در این حوزه انتخابیه بالاست.

11:45  حاشیه‌نگاری از انتخابات/ صفوف رای گیری در مسجد جامع ارشاد شهرری به بیرون از فضای مسجد کشیده شد.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی , ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

11:40 محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,
 
11:37 پیش‌بینی نیویورک تایمز از انتخابات ایران: انتظار می‌رود پارلمان موضع سختی علیه ایالات متحده اتخاذ کند و بعید است برای یک توافق جدید هسته‌ای از مذاکره حمایت کنند و یا به خواسته‌های آمریکا همانند پایان دادن به حمایت از متحدان در سرتاسر منطقه پاسخ مثبت دهند.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

11:27 پیروز حناچی شهردار تهران به‌همراه پدر و مادر خود برای رای دادن حضور یافت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

11:20 اطلاعیه شماره 22 ستاد انتخابات وزارت کشور: به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رأی از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی و ساخت برنامه‌ای در بستر تلفن همراه نموده است. براین اساس عموم واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی "www.moi.ir "و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه نمایند.

11:07 روحانی بعد از رای دادن در جمع خبرنگاران: خوشحالیم امروز روز افتخارآفرین دیگری در تاریخ انقلاب و کشورمان است. ارتباط مستقیمی بین ستاد انتخابات و‌همه حوزه‌ها بصورت آنلاین برقرار است. در کل 98 درصد صندوق‌های سراسر کشور آنلاین به ستاد انتخابات متصل هستند. اینکه در لحظه چند نفر رای دادند و چقدر مشارکت بوده کار خوب و ارزشمندی است. امیدواریم وزیر کشور با رایزنی‌هایی‌هایی که انجام می‌هد انتخابات 1400 را بصورت کامل دیجیتال برگزار کند.

11:05 اطلاعیه شماره 21 ستاد انتخابات وزارت کشور: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم که همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را برگزار می‌نمایند می‌رساند: به رأی‌دهندگان تذکر دهند که نام نامزد موردنظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند و توجه داشته باشند که برگ‌های رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری درصندوق‌های مربوط به آن انتخابات انداخته شود.

11:04  کنایه جالب آیت‌الله جنتی درباره تحریم خود و 4 عضو شورای نگهبان توسط آمریکا: ما را تحریم کردند، حالا من فکر می‌کنم که این همه پول که در صندوق‌های آمریکایی داریم را چه کنیم، بعد هم ما نمی‌توانیم دیگر به جشن‌های کریسمس به آمریکا برویم!

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

11:03 غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

11:00 حاشیه‌نگاری از انتخابات/ حضور مردم پای صندوق رای به عشق حاج قاسم سلیمانی

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,
ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

10:55 مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در شعبه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

10:46 آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان دقایقی پیش رای خود را به صندوق شماره 1794 مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره  مجلس خبرگان رهبری  انداخت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

10:35 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

10:29 اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور پس از رای دادن در وزارت کشور: خبرهایی که شنیده شده حضور مردم بالاست. مجلس شورای اسلامی نقش سازنده‌ای دارد و می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت مردم داشته باشد.
وی گفت: آمریکایی ها در چهل سال گذشته همواره علیه ایران اقدامات متعددی انجام دادند مثل هدف قراردادن هواپیمای مسافری ایران، طبس و در آخر ترور سردار سلیمانی اما مردم ایران جواب آنها را دادند.  صندوق رای جایی است که مردم ایران با آن حرف خود را به جهان اعلام می‌کنند و ما باید پیام مردم را بگیرم و به نظر آنها احترام بگذاریم.

10:27 حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با حضور در مسجد شیشه در محله شیخ هادی رای خود را به صندوق انداخت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

10:21 با گذشت نزدیک به دوساعت و نیم از آغاز فرآیند اخذ رای در یازدهمین دوره انتخابات مجلس و میاندوره‌ خبرگان، شعب اخذ رای در پایتخت شاهد صفوف گسترده مردم است.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

10:16 سید حسن خمینی صبح امروز با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

10:10عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دقایقی پیش رای خود را به صندوق شماره 1794 مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره  مجلس خبرگان رهبری  انداخت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

10:08 حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  در صندوق رای حاضر در وزارت کشور و بازدید از طی مراحل رای دهی

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

10:01 محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مسجد خاتم واوان حضور یافت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران , یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ,

10:00 آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  رای خود را به صندوق شماره 1794 مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره  مجلس خبرگان رهبری  انداخت.

9:51 جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور:  ثبت اثر  انگشت در  مراحل رای‌دهی الزامی نیست و اختیاری است. صبح وزارت بهداشت در  نامه‌ای به ستاد انتخابات کشور اعلام کرد به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیماری های واگیر دار خوب است این مسئله رعایت شود که ما نیز در ابلاغیه از این موضوع را به عوامل  اجرایی اعلام کردیم.

 9:46 حاشیه‌نگاری از انتخابات/ حضور جانبازان سرفراز دوران دفاع مقدس برای شرکت در انتخابات در حوزه حسینیه ارشاد

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,

9:35 الیاس حضرتی عضو فراکسیون امید با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,

9:34 در استان کرمان رأی‌گیری انتخابات مجلس در  جوار مزار حاج قاسم با حضور پرشور و گسترده کرمانی‌ها آغاز شد.

9:32 خبرگزاری فرانسه: انتخابات مجلس ایران در حالی آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود به دلیل مشکلات اقتصادی، جناح رقیب دولت آقای روحانی پیروز انتخابات باشد.
 
9:28 به دلیل استقبال زیاد مردم، صندوق سیار در مسجد حضرت امیر علیه السلام خیابان کارگر مستقر شد.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,

9:17 علی القاصی مهر دادستان تهران در مسجد امام صادق ستارخان رای خود را به صندوق انداخت.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,

9:13 اطلاعیه شماره 19 ستاد انتخابات کشور: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد را در دستور کار قرار دهند.

9:09 محمدجواد ظریف بعد از شرکت در انتخابات: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجه و دیپلماسی را دارم پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند، حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌هایی که داریم، علیرغم  برخی گفتگوهای خانوادگی که داریم، برای جامعه بین‌‌المللی نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می‌خواهند خودشان سرنوشت  خودشان را تعیین کنند.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,

9:00 محمدرضا عارف بعد از شرکت در انتخابات: انتخابات یک حماسه و جشن ملی است که امیدواریم با حضور باشکوه مردم پاسخی روشن به دشمنان انقلاب اسلامی داشته باشد.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,

9:00 محمد تقی‌زاده رییس هیئت بازرسی انتخابات استان تهران: بر اساس هماهنگی‌هایی که به عمل آمده در مجموع استان و شهر تهران حدود شش هزار و 659 صندوق اخذ رای مستقر است که حدود چهار هزار صندوق در شهر تهران است.

8:53 سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ بعد از شرکت در انتخابات: در پایتخت 4 هزار و‌ 552 شعبه اخذ رای داریم و بالغ بر 14 هزار نفر از همکاران ما در کنار هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت مشغول فعالیت هستند و در کنار آن امروز 10 هزار نفر از همکاران‌مان مشغول ارائه سایر خدمات در بخش‌های ترافیکی و کلانتری‌ها هستند.

8:52 اطلاعیه شماره 18 ستاد انتخابات کشور: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

8:50 در مسجد امام حسین (ع)، به علت حضور پرشور مردم در ساعت اولیه رای گیری، و نظم دهی و سرعت در اخذ رای چهار صف مجزا تشکیل شده است.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,

8:39 اطلاعیه شماره 17 ستاد انتخابات کشور: جهت اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نیز ضروری می باشد لذا از هموطنان عزیز درخواست می شود با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی خود، ضمن مراجعه به یکی از شعب اخذ رأی، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران اسلامی افزوده و مجریان انتخابات را در هرچه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمایند.

8:30 با شروع نیم‌ساعت از آغاز رای‌گیری برخی شعب اخذ رای شاهد صف‌های طولانی و حضور پرشور مردم است.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,
مسجد حضرت امیر(ع) خیابان کارگر شمالی
ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,
مسجد امام حسین در میدان امام حسین(ع)
ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,
مسجد حضرت امیر(ع) خیابان کارگر شمالی
ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,
مسجد امام حسین در میدان امام حسین(ع)
ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,
حسینیه ارشاد
ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,
مسجد جامع ارشاد شهرری واقع در میدان نماز
ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,
حسینیه ارشاد
ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,
مسجد امام صادق ستارخان
ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,
مسجد قبا
 
8:22 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبانصبح امروز: ما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که امانت دار خوبی باشیم و از آرای یکایک مردم مردم صیانت کنیم. اقدامات نظارتی خوبی برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده است. همزمان به موازات فعالیت همکاران ما در هیات‌های اجرایی ناظران ما در کنار صندوقهای رای حاضر و بین 3 تا 7 ناظر داریم. تعداد کل ناظران را در کشور حدود 200 هزار نفر است و  تا دیروز تعدادی هم بازرس ویژه در قالب گروه‌های سه نفره از تهران به برخی استانها اعزام کردیم تا نظارت ویژه ای داشته باشند.

8:20 محمدجواد ظریف، محمدرضا عارف و محسن هاشمی رفسنجانی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداختند.

8:15 با حضور صادقی مقدم عضو حقوقدان شورای نگهبان عملیات رسمی ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات همزمان با آغاز رای گیری در سراسر کشور شروع به کار کرد

8:11 رهبر معظم انقلاب بعد از شرکت در انتخابات: روز انتخابات روز جشن ملی است‌؛ این جشن را به همه هم‌میهنان عزیز در سراسر کشور تبریک می‌گویم. ثانیاً روز احقاق حق مدنی ملت است. آنها که میخواهند رای دهند و شرکت خود در اداره امور کشور که حق آنهاست را به دست بیاورند. ثالثاً یک تکلیف شرعی است که قبلاً هم اینها را عرض کردیم.

انتخابات متضمن منافع ملی کشور است هر کس به منافع ملی کشور علاقمند است در انتخابات شرکت کند. توصیه من این است که همه با همت حرکت کنند و بیایند و به اشخاصی که به آن رسیدند رای دهند و این کار را هرچه زودتر انجام دهند. نگذارند برای آخر وقت. این توصیه همیشگی ماست. و بعد هم در هر شهری به تعداد نامزدهای آن شهر رای بدهند. مثلاً در تهران اسم 30 نفر را بنویسند  این خیلی کمک می کند که ان‌شاالله مجلس مجلس قوی باشد. از خداوند متعال میخواهیم به مردم خیر بدهد و رحمت خود را نازل کند و این انتخابات را مایه خیر و برکت قرار دهد. از شما دوستان رسانه ای که زحمت کشیدید و باز هم زحمت خواهید کشید تشکر می‌کنم

8:06 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دقایق اولیه رای‌گیری رای خود را در حسینیه امام خمینی به صندوق 110 انداختند.

ستاد انتخابات وزارت کشور , مجلس شورای اسلامی ایران ,

8:00 وزیر کشور: مردم با مراجعه به صندوقهای آرا ظرف 10 ساعت مدت اولیه اقدام کنند. ناگزیر خواهیم بود 12 امشب صندوقها را برای شمارش تعطیل کنیم. امیدوارم همه مردم با حضور به موقع باعث شوند بتوانیم رای‌ها را در موعد قانونی اخذ کنیم.

8:00 آغاز برگزاری انتخابات در تهران و 207 حوزه انتخابیه سراسر کشور
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
علیرغم خبر انتشار کرونا در قم ،حضور مردم تحسین برانگیز بود.آفرین به مردم انقلابی قم.پیش به سوی مجلسی قوی..
دولتی ها تلاش کردن با طرح کردن موضوع کرونا در قم و اینکه مجریان انتخابات (اعضای هیئت اجرایی کلیه صندوق ها) اعلام کرده اند ما در محل صندوق ها حاضر نخواهیم شد بنا داشتند از شورای عالی امنیت ملی مجوز تعویق انتخابات قم به مرحله دوم را بگیرند ولی خوشبختانه تیرشان به سنگ خورد....
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
....
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر احمدی نژاد و دیگر هیچ
Iran, Islamic Republic of
فقط مردم و دیگر پوچ... پوچ
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
⭕️ عزیزان دقت کنید که👇

✅حتما تعرفه مهر داشته باشه اونم 2تا مهر شورای نگهبان و مهر هیات اجرایی

✅حتما اثر انگشت بزنید

✅حتما کد کاندیداها با نام ایشان معتبر و درست باشه
✅هر گونه تخلف مستندی که با چشم خود دیدید
تماس با
۱۳۶ سازمان بازرسی کل کشور و همین امروز قبل از اتمام رای گیری نذارید برا فردا که دیره وقوانین دیگه ایی داره

انشاءالله زحمت میکشید و به وظیفه تون عمل میکنید تمام و کمال باشه.
سرباز حاج قاسم سلیمانی ام
Iran, Islamic Republic of
وزارت کشور گفته ، لازم نیست انگشت مهر زده بشه در حالیکه یکی از فیلتر‌های جلوگیری از تقلب در انتخابات همین انگشت مهره زدنه.!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اما مردمی که به لیست اصلاحات دوره قبل رای داده بودند چون از اصلاحاتیها نا راضی هستند احتمالا اصلا رای نمیدهند . اما مردمی که به اصولگراها رای دادند کمافی السابق تکلیفشان در رای دادن معلوم است. اصلاحاتیها با وضعی که ایجاد کردند طرفداران خود را از پای صندوقها دور کردند و این یک امر بدیهی است . البته موضوع شیوع کرونا را نیز نباید نادیده گرفت . در یک شعبه خودم دیدم که یک آقایی پیاپی سرفه میکرد و همین امر موجب شد افرادی محل رای گیری را ترک کنند . اگر خودتان جای آن افراد بودید همین کار را می کردید.
Iran, Islamic Republic of
احسنت درود بر این مردم
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سلام
من خدا رو شکر الان وظیفه شرعی‌ام را با تاسی از رهبر عزیزم با رای دادن به افراد صالح و مذهبی و انقلابی انجام دادم امیدوارم اونها هم اگر انتخاب شدند وظیفه شرعی‌شون‌ رو انجام بدن
Iran, Islamic Republic of
......
کنجکاو
Iran, Islamic Republic of
.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوباره همون کسایی میان که توی ۴۰ ساله اخیر اومدن رفتن. پس هیچ اتفاق خاصی نمیفته..!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
به نظر من رای دادن تو استان های کوچک و کم جمعیت اشتباهه غیر از اینکه از نزدیکان کاندیدا باشی تا بلکه چیزی بهت برسه استان هایی که ۴ یا ۵ نماینده دارند که کلا داخل بازی نیستند وزیر و معاون وزیر هم از این مناطق انتخاب نمیشه فقط منابع و فرصت های شغلی شان به استان های قوی و پرجمعیت میرسه
Iran, Islamic Republic of
تمام استانداران و کسانی که طرفداران احمدی نژاد بودن بدون حمایت احمدی نژاد به مجلس راه یافتن
Iran, Islamic Republic of
به حول قوه الهی مجلسی کارامد و قوی بر سر کار بیاید تا کارهای مملکت کمی به جلو رانده شود انشاالله
باوی
Iran, Islamic Republic of
....
احسان
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
سامان
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته و احسنت. درود بر حزب الله
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
......
امیر
Iran, Islamic Republic of
مشارکت 40درصدی به نظر شما حماسه است؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
بله....اول به عملکرد دولت فخیمه و مجلس حامیان وضعیت موجود و و تکرارچی و هنر دوست خداوند رنگین کمان بنگرید......
حمید
Iran, Islamic Republic of
به هرچی که بنگریم و هرجور که بنگریم، اسمش حماسه نیست
Iran, Islamic Republic of
حماسه 40%
امیر
Iran, Islamic Republic of
...