جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵
وزارت بهداشت اعلام کرد:

تایید ابتلای سه مورد جدید به کرونا در قم و اراک

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 719302
رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کرووید19 تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند.
تایید ابتلای سه مورد جدید به کرونا در قم و اراک
به گزارش جهان نيوز، دکتر کیانوش جهانپور رییس کمیته روابط عمومی قرارگاه مقابله با کروناویروس گفت: تا صبح امروز(پنجشنبه 1 اسفند 98) آزمایشات از  ابتلای دو مورد جدید در قم و یک مورد در اراک به کرووید19 حکایت دارد، هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ما است.با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید19 تایید شده در کشور به پنج نفر می رسد.

وی افزود: در این رابطه امروز صبح نشست قرارگاه مقابله با کروناویروس با حضور وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه و ارتباط ویدیویی با روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و موضوعاتی همچون ساختار پیشگیری، شناسایی و مدیریت این بیماری و هم‌چنین آمادگی مراکز فوریت های پزشکی و تیم های واکنش سریع، آمادگی تخت های بیمارستانی، آموزش همگانی و پروتکل بهداشتی پیشنهادی برگزاری انتخابات دوم اسفند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس کمیته روابط عمومی قرارگاه مقابله با کروناویروس یادآور شد: با دستور وزیر بهداشت، مرخصی تمامی روسا و معاونین دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور تا اطلاع ثانوی لغو و مقرر شد که تمامی ماموریت های خارج از کشور نیز از دستور کار، خارج شود.

دکتر جهانپور اضافه کرد: پیشنهاد محدود کردن موقت رفت و آمد به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد جمکران و سایر اماکن زیارتی و محال تجمع در شهر قم، ارائه شده و امیدواریم که با پیگیری و ابلاغ استانداری قم، این موضوع عملیاتی شود.

بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، وی تاکید کرد: توصیه وزارت بهداشت، لغو اردوهای سیاحتی و زیارتی دانشجویی و دانش آموزی و همچنین لغو تمامی سمینارها و همایش ها در شهر قم تا اطلاع ثانوی است و این موضوع به اطلاع نهادهای ذیربط رسیده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مورد انتخابات دوم اسفند و برگزاری شکوهمند آن در سراسر کشور، گفت: ملاحظه خاصی در این زمینه وجود ندارد و پیشنهادات و توصیه های پیشگیرانه و بهداشتی برای برگزاری انتخابات در سراسر کشور و به ویژه حوزه انتخابیه قم، به اطلاع ستاد انتخابات کشور رسیده و وزارت کشور ضمن استقبال، این موارد را در دستور کار خود قرار داده است.
 
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کرونا اسم رمز شکست خوردگان برای دلسرد کردن مردم و نیامدن مردم پای صندوق رای و موج سواری های بعدی...
چرا پاکستان، افغانستان، عراق، و... کرونا ندارند؟
Iran, Islamic Republic of
آخ آخ جهان
این کرونا الکیه ها
ضد کرونا
Iran, Islamic Republic of
عسل مطمئن بخورید.عالیه
Iran, Islamic Republic of
نکنه عسل فروش هستی میخواهی در این آشفته بازار کرونایی جنس بنجل خودت را به عنوان عسل ناب به ما قالب کنی؟!!!!
United States
از ووهان چطور سرایت کرده به سووهان؟؟!!!