پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۶

ایجاد ۴ خط جدید مترو در تهران

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 719301
رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از تصویب طرح جامع ریلی شهر تهران با هدف خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به شهروندان تهرانی در صد و پنجاهمین جلسه این شورا خبر داد.
ایجاد ۴ خط جدید مترو در تهران
به گزارش جهان نيوز، مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه مطالعات به روزرسانی طرح جامع ریلی تهران از سال ۱۳۹۵ با هدف افزایش سهم حمل و نقل همگانی و یکپارچگی و کارآیی شبکه‌ای سیستم ریلی، مدیریت تقاضا، تأمین دسترسی مناسب ریلی با استفاده از امکانات و ارتقا زیرساخت‌های موجود در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت گفت: در این راستا علاوه بر بهینه‌سازی شبکه ریلی موجود، خطوط دیگری از جمله ۴ خط مترو درون شهری (خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱) و همراه با توسعه و ارتقای خطوط حومه‌ای و ایجاد دو خط اکسپرس (A و B) پیشنهاد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به بهینه‌سازی ۷ خط موجود مترو تهران در این طرح گفت: مقرر شد شهرداری تهران به عنوان اولویت اول و در کوتاه‌مدت به منظور دستیابی به سرفاصله زمانی و ظرفیت مقرر در مصوبه خطوط مذکور، اقداماتی را به منظور افزایش دو برابری جا به جایی مسافر در وضع موجود را عملیاتی کند.

جمالی نژاد، تکمیل کلیه اجزای خطوط هفتگانه متروی تهران از قبیل ایستگاه‌ها، پارکینگ، پایانه، پست برق، مرکز فرمان، تونل‌های ارتباطی، ایستگاه‌های تبادلی و سامانه‌های تجهیزاتی جهت دستیابی به اهداف طرح جامع ریلی تهران و تأمین ناوگان مورد نیاز و کارآمد به همراه تکمیل تسهیلات دسترسی به ایستگاه‌ها را از جمله این اقدامات برشمرد.

رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به برنامه طراحی و احداث خطوط جدید متروی درون شهری با توجه به افق زمانی سال ۱۴۲۰ افزود: در مطالعات انجام شده برای شهر تهران ۴ خط متروی درون شهری در نظر گرفته شده است که خط ۸ مترو از مسعودیه تا سرسبز به طول تقریبی ۳۷ کیلومتر است.

وی افزود: خط ۹ مترو از دولت آباد تا چیتگر به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر و خط ۱۰ مترو از حکیمیه تا وردآورد به طول تقریبی ۴۱ کیلومتر و خط ۱۱ مترو از چیتگر تا سه راه تقی‌آباد به طول تقریبی ۲۸ کیلومتر خواهد بود.

جمالی نژاد ضمن تاکید بر لزوم ارتقا و احداث خطوط حومه‌ای با توجه به ضرورت یکپارچگی عملکرد شبکه ریلی تهران، مراکز و سکونت‌گاه‌های اطراف آن، افزود: تا افق ۱۴۲۰، ۴ خط حومه‌ای توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی با هماهنگی شهرداری تهران احداث خواهد شد که مسیر اول در حریم راه‌آهن تهران – تبریز از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا هشتگرد با انشعاب شهر قدس تا مارلیک خواهد بود.

وی در ادامه از اجرای مسیر دوم در حریم راه‌آهن تهران – اهواز از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا پرند با انشعاب رباط کریم تا فرودگاه امام خمینی و مسیر سوم در حریم راه‌آهن تهران – مشهد از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا پیشوا با انشعاب ایستگاه بهرام تا پاکدشت و مسیر چهارم از ترمینال شرق جدید تا رودهن خبر داد.

رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین از احداث خطوط اکسپرس از طریق اتصال خطوط حومه‌ای توسط شهرداری تهران بعد از ارتقای آن خطوط خبر داد.

وی در این زمینه توضیح داد: خط اکسپرس A حد فاصل هشتگرد تا ورامین با اتصال ایستگاه صادقیه به ایستگاه میدان راه‌آهن جهت ارتباط خط حومه‌ای تهران - کرج به خط حومه‌ای تهران – پیشوا و خط اکسپرس B حد فاصل پرند تا پردیس با اتصال ایستگاه آزادگان به ایستگاه ترمینال شرق جدید جهت ارتباط خط حومه‌ای تهران - پرند به خط حومه‌ای تهران – رودهن نیز در این جلسه به تصویب اعضا شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور رسید.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا برای اهالی مشیریه (منطقه15) هیچکاری نمی کنید؟
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب همه دیگر از شعار خسته شدند ؟
همین ۷ خط را که قالیباف راه اندازی کرده
شما حضرات تعطیل نکنید؟
یا لا اقل تکمیل کنید ایجاد خط جدید پیش کش؟
Iran, Islamic Republic of
دوستان تکرار کنید خط ۶ چی شد؟؟؟
United States
چرا در مسیر خیابان ولی عصر از راه آهن تا تجریش و مسیر شرق به غرب شمال تهران به موازات صدر و همت و سلیمانی هیچ خط مترو وجود ندارد؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما پس از چند سال که آمده اید همان خط 6 و 7 را تکمیل کنید خطهای جدید پیش کشتان باشد. طرف عرضه کارمعمولی خود را ندارد ادعای بزرگ بزرگ می کند
Iran, Islamic Republic of
پس برای شهر پردیس هیچ برنامه ای ندارند؟