جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بلیط هواپیما رو باید از کجا تهیه کرد

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 719290
بلیط هواپیما رو باید از کجا تهیه کرد
امروزه هزینه‌های سفر روز به روز در حال افزایش است. همان طور که می‌دانید بخش قابل توجهی از هزینه سفر در مسافرت‌های هوایی صرف خرید بلیط هواپیما می‌شود. در این نوشته قصد داریم علاوه بر معرفی بهترین راه‌های خرید بلیط پرواز، با روش خرید ارزان ترین بلیط هواپیما نیز آشنا شویم.

انواع راه‌های خرید بلیط برای هواپیما
برای خرید بلیط راه‌های مختلفی وجود دارد. اگرچه با افزایش قابل توجه سایت‌های فروش بلیط در سال‌های اخیر فروش اینترنتی بلیط برای انواع سفرها جایگاه خود را بین مسافران باز کرده اما هنوز برای انواع خاصی از بلیط باید به دفاتر مسافرتی مراجعه کرد. منظور بلیط‌هایی هستند که مسافر شرایط خاصی دارد به عنوان مثال مسافر به ویلچر، مراقبت ویژه پزشکی، همراه یا شرایط خاص برای انتقال نیاز دارد. به جز این در هر زمان و مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید به راحتی می‌توانید بلیط خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

خرید بلیط ارزان هنر است!
همان‌طور که می‌دانید سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی هستند که خدمات فروش بلیط هواپیما را ارائه می‌دهند. این مساله به همان مقدار که می‌تواند یک مزیت برای خریداران به شمار بیاید از طرفی ممکن است به عنوان یک تهدید نیز شناخته شود.

نکته مهمی که در خریدهای اینترنتی حائز اهمیت است، توجه به اعتبار فروشنده بلیط است. بلیط خریدن کمی با سایر خریدهای اینترنتی متفاوت است. قیمت بلیط در زمان‌های مختلف متفاوت است. بسته به میزان عرضه و تقاضا برای بلیط قیمت بلیط افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. از طرفی مدت زمان باقی مانده تا زمان پرواز نیز می‌تواند روی قیمت بلیط تاثیر بگذارد.
اگر مشتری ثابت خرید بلیط‌های هواپیما باشید می‌توانید با توجه به تجربه خریدهای قبلی بلیط را در بهترین زمان ممکن بخرید. خرید ارزان بلیط برای سفر با هواپیما از وبسایت علی بابا زیاد کار سختی نیست. فقط کافیست با گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ به سایت علی بابا بروید و با انتخاب مبدا و مقصد و تاریخ سفر به لیست کاملی از پروازها دسترسی داشته باشید.

با استفاده از فیلترهای موجود در سایت یا اپلیکیشن علی بابا پروازها را از ارزان به گران مرتب کنید و یک بلیط ارزان هواپیما در علی بابا رزرو کنید.
 
 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما
طبق تجربه مسافران به طور کلی گفته می‌شود بهترین زمان برای خرید بلیط ۴۰ تا ۵۰ روز قبل از پرواز است. اما این مساله همیشه درست نیست و جواب نمی‌دهد. شاید بهتر باشد پروازهای خارجی را ۵ تا ۶ ماه قبل از پرواز رزرو کنید. اما گزینه پرواز لحظه آخری و چارتر همواره روی میز است.

در برخی مواقع برای مسیرهایی که مسافر زیادی دارند موکول کردن خرید بلیط به لحظات آخر قبل از پرواز ممکن است منجر به از دست دادن پرواز شود. در برخی مواقع نیز ممکن است مجبور شوید بلیط را با قیمتی بسیار بالاتر بخرید. بنابراین اگر برنامه سفرتان را به طور دقیق مشخص کرده‌اید و می‌خواهید با مناسب‌ترین قیمت بلیط بخرید حتما چند ماه زودتر به فکر خرید بلیط پرواز خود باشید.

تعداد هواپیماهای مسافربری آمریکا چقدر است؟

چرا بعضی بلیط‌ها خیلی ارزان است؟
از قدیم و ندیم گفته‌اند که هیچ گرانی بی علت نیست و هیچ ارزانی بی حکمت نیست! قیمت بلیط پروازها همواره افت و خیز دارد و گاهی بسیار گران است و گاهی به طور باور نکردنی ارزان! اما علت این گرانی و حکمت ارزان بودن برخی بلیط‌ها چیست؟ قبل از هر چیز باید بگویم گول تبلیغات دروغین و پر رنگ و لعاب را نخورید. خرید بلیط‌های لحظه آخری و چارتری از جاهایی که اعتبار کافی ندارند می‌تواند دردسرهای بزرگی به وجود بیاورد. تنها چیزی که هیچ کس دوست ندارد در آستانه تعطیلات و سفر برایش پیش بیاید کنسل شدن پرواز و روزبرو شدن با مشکلات مربوط به بلیط هواپیماست. خرید بلیط با عجله و با تکیه بر تبلیغات کذب با قیمت‌های پایین همواره مخاطره‌امیز است.

ارزان بودن بلیط چند دلیل دارد که بهترین آنها کم بودن مسافران در مسیر انتخابی شما و پر نشدن هواپیما است. از جمله دلایل دیگری که می‌تواند قیمت بلیط را کاهش دهد نامناسب بودن ساعت پرواز و بی کیفیت بودن هواپیما و خدمات حین پرواز است. البته این موارد در مسیرهای کوتاه قابل چشم‌پوشی است، اما در مسیرهای طولانی سفر را به کام شما تلخ می‌کند.

در برخی مواقع هم در مسیرهای دوطرفه، زمانی که مسافر برای مسیر رفت یا برگشت کم است ممکن است قیمت بلیط تا حد زیادی کاهش پیدا کند. به عنوان مثال در پایان تعطیلات نوروز بلیط سفر به کیش تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند چرا که اکثر مسافران متقاضی بازگشت از جزیره کیش هستند و هواپیماها غالبا مجبورند خالی به کیش رفته و بازگردند. در این مواقع باید حواستان به خرید بلیط برگشت نیز باشد چرا که در این گونه مسیرها شرکت‌های هواپیمایی قیمت با افزایش قیمت مسیرهایی که متقاضی بیشتری دارند این ضرر را جبران می‌کنند. بهترین کار این است که برنامه‌ریزی کنید و عجولانه تصمیم نگیرید.

بهترین سایت برای خرید بلیط هواپیما کدام است؟

خرید ارزان ترین بلیط هواپیما در علی بابا
شرکت علی بابا به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های فروش بلیط در ایران شناخته شده است. شما می‌توانید با استفاده از سایت یا اپلیکیشن بلیط ارزان هواپیما در علی بابا را بخرید.

نکته مهمی که در خرید بلیط‌های ارزان باید به آن دقت کنید این است که متوجه این مساله باشید که بلیط درخواستی شما به چه دلیلی با قیمت پایین‌تری ارائه می‌شود.

همانطور که پیش از این گفتیم بلیط‌ها ممکن است به دلایل مختلفی با قیمت‌های پایین‌تر به مشتری ارائه شوند. پس دقت کنید آیا این اختلاف قیمت به نفع شماست یا نه.

همچنین شما می‌توانید با عضویت در خبرنامه علی بابا از آخرین تخفیف‌های ارائه شده برای فروش بلیط هواپیما مطلع شوید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *