جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

نزدیک شدن پهپاد ناشناس به هواپیمای وزیر دفاع روسیه

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 719260
یک فروند پهپاد ناشناس حین پرواز هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه بر فراز حریم هوایی کوزوو به آن نزدیک شد اما لحظاتی بعد با اقدام به موقع جنگنده‌های «میگ-29» ارتش صربستان مواجه شد.
پرواز پهپاد ناشناس نزدیک هواپیمای وزیر دفاع روسیه
به گزارش جهان نيوز، یک رسانه روس زبان با استناد به منابع نظامی و دیپلماتیک صربستان گزارش داد که یک فروند پهپاد ناشناس به هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه حین پرواز بر فراز اروپا نزدیک شد.

به نوشته وبگاه «یوکرین وایر» به نقل از روزنامه «ایزوستیا» در حالی که هواپیمای حامل «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در زمان این حادثه در حریم هوایی کوزوو در حال پرواز بود، این پهپاد به فاصله 150 کیلومتری این هواپیما نزدیک شد.

به دنبال این حادثه، نیروی هوایی صربستان چند فروند جنگنده «میگ-29» خود را برای رهگیری این  پهپاد  مزاحم به پرواز درآورد. این پهپاد در امتداد مرز بین صربستان و کوزوو پرواز کرد.

به نوشته ایزوستیا، این پهپاد احتمالا از نوع  «ام کیو- 9» یا «آرکیو -4 گلوبال هاوک» بود. چنین هواپیماهای بدون سرنشین به ویژه در حریم هوایی اوکراین و بر فراز دریای بالتیک، نزدیک مرزهای روسیه دیده می‌شوند. پهپادهای آرکیو-4 گلوبال هاوک در اروپا متعلق به ارتش آمریکا هستند. این هواپیماهای بدون سرنشین تا 400 کیلومتر برد پروازی دارند و قادر به رهگیری ارتباطات هوایی هستند.

چندی قبل نیز یک فروند جنگنده «اف-18» نیروی هوایی سوئیس به شکلی خطرناک به هواپیمای حامل مقامات پارلمانی روسیه نزدیک شد و آن‌ها را در معرض خطر قرار داد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تروریسم در افغانستان باید ریشه کن شود.
تروریسم در پاکستان باید ریشه کن شود.
تروریسم در عراق باید ریشه کن شود.
تروریسم در سوریه باید ریشه کن شود.
تروریسم در یمن باید ریشه کن شود.
تروریسم در منطقه خاورمیانه باید ریشه کن شود.
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان است.