پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

دیدار سناتور دموکرات با ظریف، پامپئو را نگران کرد

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 719222
وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از دیدار سناتور دموکرات با وزیر خارجه ایران، از احتمال تضعیف سیاست خارجی واشنگتن ضد تهران ابراز نگرانی کرد.
دیدار سناتور دموکرات با ظریف، پامپئو را نگران کرد
به گزارش جهان نيوز، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از دیدار برخی سیاستمداران دموکرات از جمله سناتور «کریس مورفی» با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.
به نوشته وبگاه نشریه «نیویورک‌پست»، پامپئو که به آفریقا سفر کرده، در گفت‌وگو با خبرنگاران از احتمال تضعیف استراتژی خارجی آمریکا علیه ایران در پی دیدار دموکرات‌ها با ظریف، به دلیل قرار داشتن نام وی در لیست تحریم‌های واشنگتن، ابراز نگرانی کرد.

وی با لحنی غیرمحترمانه و غیردیپلماتیک علیه ظریف و ایران، مدعی شد: «این (ظریف) وزیر خارجه کشوری است که یک آمریکایی را در بیست‌وهفتم دسامبر به قتل رساند. این (ظریف) وزیر خارجه کشوری است که بزرگترین حامی دولتی تروریسم و بزرگترین حامی تفکر ضد یهودی در جهان است».

وزیر خارجه آمریکا سپس درباره دیدار مورفی و ظریف ادعا کرد:‌«اگر آنها دیدار کرده باشند، نمی‌دانم به هم چه گفته‌اند، امیدوارم آنها (دموکرات‌ها) سیاست خارجی آمریکا را تقویت کرده باشند نه [سیاست خارجی] خودشان را!»

پیش از این نیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار سناتور دموکرات با وزیر خارجه ایران را را نقض «قانون لوگان» دانست.

قانون موسوم به  لوگان که ترامپ مدعی نقض آن توسط سناتور مورفی شده، می‌گوید: «هر شهروند ایالات متحده، صرف نظر از مکان سکونت و منصبی که دارد، در صورتی که بدون اجازه ایالات متحده، به طور مستقیم یا غیرمستقیم اقدام به آغاز یا انجام مکاتبه یا گفت‌وگو با  هر دولت خارجی یا مقام خارجی یا مأموران آنها بکند و هدف از این ارتباطات و مکالمات، اثرگذاری بر اقدامات یا رفتار هر دولت خارجی یا مقام خارجی و مسئولان آنها در یکی از مناقشات یا مجادلات مرتبط با دولت آمریکا و یا به شکست کشاندن تدابیر دولت ایالات متحده باشد، بایستی به موجب این قانون به پرداخت جریمه یا حبس تا حداکثر سه سال و یا هر دو محکوم شود.»

پایگاه خبری The Federalist آمریکا روز گذشته خبر داد که کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیداری محرمانه با ظریف داشته است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترامپ استعفای معاون وزیر دفاع آمریکا را تایید کرد
Iran, Islamic Republic of
ایران می تواند اموال ترامپ را توقیف کند؟ / پرونده ترور سردار سلیمانی به کجا رسید؟