جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴

آزمایش مثبت دو مورد کرونا در ایران

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 719192
ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک ابتلاء به کروناویروس در شهر قم مشاهده شده است.
آزمایش مثبت دو مورد کرونا در ایران
به گزارش جهان نيوز، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید خبر داد.

کیانوش جهانپور گفت: ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک ابتلاء به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم‌های شناسایی و مدیریت بیماری‌های واگیر و تیم‌های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل‌های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه‌های ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلاء به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوانزای تیپ B اعلام شده است.
 
وی افزود: مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

جهانپور تاکید کرد: تیم‌های مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیر در شهر قم مستقر شده اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارائه خدمت است و همگی هموطنان به ویژه شهروندان قم، توصیه‌های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن (پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علائم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند.

منبع: مهر
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنظرم اين شگرد اصلاح طلبانه كه ديدند دارند مي بازند سر صندوق ميخواهند مشاركت مردمو كم كنند
Iran, Islamic Republic of
روي قيمت دلار تاثير داره
United States
قم همیشه در مبارزه در صف اول قرار داره!! قمی ها حتما حضور پرشور در انتخابات خواهند داشت و ویروس کرونا آنها را نمی ترساند...!!!( چون اصولا نمی دانند که چیست!!!!)
Iran, Islamic Republic of
دوستان ممکن است خبر ویروس کرونا در قم برای این باشد کسی تهران نرود برای رای دادن در تهران
این احتمالشم حتی اگر ضعیف باشه باید بررسی شود