کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرلیست ائتلاف اصلاح طلبان:

قانون شفافیت هزینه‌های انتخاباتی محدودیت ایجاد می‌کند!/ شفافیت آرای نمایندگان هم مشروط قبول دارم!

30 بهمن 1398 ساعت 9:00

عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه قانون شفافیت هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها در مجلس دهم فقط محدودیتی برای کاندیداها ایجاد کرده است، گفت: با این طرح موافقم، اما به شرطی که برای نمایندگان مجلس مصونیت ایجاد کند.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام مجید انصاری، کاندیدای اصلاح طلب مجلس یازدهم و سرلیست ائتلاف اصلاح طلبان در گفتگو با آنا، با اشاره به لزوم اجرای قانون شفافیت مالی تبلیغات انتخابات اظهار کرد: شفافیت را امری مهم می‌دانم و زمانی که در معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسئولیت داشتم، چند لایحه درباره شفافیت در همه عرصه‌ها تدوین کردم و معتقدم شفافیت خاص یک موضوع نیست و باید در همه عرصه‌ها به آن توجه شود.

وی افزود: قانون شفافیت هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها در مجلس دهم با عجله تصویب شده و ناقص است.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه همه مسائل مربوط به انتخابات در قانون شفافیت هزینه‌های انتخاباتی به خوبی دیده نشده است، تصریح کرد: شاید در روش‌ها ابزاری دیده شده باشد، اما در نهایت کمکی به شفافیت نخواهد کرد و فقط محدودیتی برای کاندیداها ایجاد کرده است.

انصاری اظهار کرد: نفس تصویب قانون در زمینه شفافیت مالی انتخابات را گامی رو به جلو و خوب می‌دانم که باید نواقصش را رفع و آن را کامل کرد و به همه عرصه‌ها سرایت داد.

بیشتر بخوانید:
تلاش مجید انصاری برای وحشت مردم!
قهقهه روحانی در نیویورک اقتضای ادب و تمدن ایرانی‌ها بود!


عضو مجمع روحانیون مبارز به شفافیت آرای نمایندگان هم اشاره و خاطرنشان کرد: شفافیت آرای نمایندگان را با در نظر گرفتن دو شرط قبول دارم. یکی مصونیت نمایندگان و اینکه شفافیت به مجلس شورای اسلامی منحصر نباشد.

سرلیست ائتلاف اصلاح طلبان تأکید کرد: اینگونه نباشد که با تصویب قانون شفافیت آرای نمایندگان در مجلس نماینده به خاطر رأیی که به طرح‌ها و لوایح می‌دهد با مشکل مواجه شود و اصل ۸۶ قانون اساسی که مصونیت نمایندگان در قبال اظهارات و رأی آنهاست در عمل تضمین شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شفافیت رأی را مختص مجلس نمی‌دانم، گفت: معتقدم نهادهای دیگر هم که رأی آنها در سرنوشت مردم مؤثر است تا جایی که طبقه‌بندی اطلاعات اجازه می‌دهد شفاف باشد.


کد مطلب: 719122

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/719122/قانون-شفافیت-هزینه-های-انتخاباتی-محدودیت-ایجاد-می-کند-آرای-نمایندگان-هم-مشروط-قبول-دارم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com