پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۲۲
رحیم پور در دانشگاه تربیت مدرس:

برخی تا ایران را کَت بسته تحویل دشمن ندهند بیخیال نمی‌شوند/ چه کسانی باعث قهر حاج قاسم از جلسه برجام شدند؟/ تحریم‌ها ترک برداشته بود یا جای دیگر؟

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 719116
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه بسیج دانشجویی گفت: هنوز برخی از این‌ها مدام می‌گویند نگذاشتند، داشت انجام می‌شد، ولی نگذاشتند، یا اینکه دنبال این هستند که غرب از آنها مایوس نشود. اینها تا ایران را کت بسته تحویل دشمن ندهند بیخیال نمی‌شوند.
برخی تا ایران را کَت بسته تحویل دشمن ندهند بیخیال نمی‌شوند/ چه کسانی باعث قهر حاج قاسم از جلسه برجام شدند؟/ تحریم‌ها ترک برداشته بود یا جای دیگر؟
به گزارش جهان نيوز، عصر سه شنبه بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس میزبان حسن رحیم پور ازغدی و دانشجویان این دانشگاه در جلسه‌ای با عنوان شاخص‌های نمایندگان تراز انقلاب بود.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه برخی درباره منطق دموکراسی صحبت می‌کنند گفت: دموکراسی باید منطقی باشد و عادلانه باشد. این همان چیزی است که به آن جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی گفته می‌شود.

وی ادامه داد: غربی‌ها آمدند چپ‌ها را توده خواندند و راست‌ها و لیبرال‌ها را اکثریت مردم دانستند. آنها مظهر خوبی شدند، چون در اکثریت بودند این درحالی است که اسلام اگر رای اکثریت، خلاف عقل و شرع و اخلاق نباشد آن را درست می‌داند و اگر خلاف عقل و شرع باشد درست نیست.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اینکه می‌گویند هرچه عدد بیشتر حاکمیت درست تر؛ از نظام‌های توتالیته چگونه بیرون آمد؟ از طریق افکار عمومی و کارکردن بر روی افکار عمومی این موضوع را جا انداختند. یک نگاه قراردادی به پدیده‌های طبیعی وجود دارد و یک نگاه توحیدی، نگاه دینی و توحیدی به شروع تمدن الهی است، اینجاست که می‌گوید پدیده‌های طبیعی همانقدر که طبیعی هستند الهی هستند.

ازغدی افزود: ما در یک تمدن همه چیز را از علوم اجتماعی شروع می‌کنیم و بعد می‌رسیم به پایان نامه و سمینار و... در واقع می‌خواهیم مشکلات خود را با مشارکت دانشجویان و اساتید علوم اجتماعی حل کنیم و این بدین معناست که ما مبداء و معاد را قبول نداریم و همه چیز را از وسط می‌بینیم و قراردادی که نه اول دارد و نه آخر و آن را ساختاری حاصل عمل جمعی بشر می‌بینیم. همه چیز را معلول علت‌های اجتماعی خاص می‌بینیم که ریشه هرچیزی را در بشر می‌داند نه در توحید و نسبت آدم با این عالم در آن مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان کارآیی لازم را در دهه‌های اخیر نداشته‌اند گفت: انتخابات پشت انتخابات می‌شود و باز می‌بینیم که هیچ چیزی تغییر نمی‌کند. این لیست و آن لیست می‌آید و چیزی عوض نمی‌شود و همچنان قاچاق انجام می‌شود و نظام بانکی تغییری نمی‌کند، البته این نگاه که می‌گوید، چون نماینگان این مجلس یا مجلس قبل کاری نکرده‌اند دیگر رای نمی‌دهیم غلط است. در واقع ما به یک مجلس و پارلمانی نیاز داریم که کار قوی انجام دهد و الا عوام فریبی فایده‌ای ندارد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: زمان انتخابات زمان شکار است و برخی سرمایه داران (تیپ‌هایی که یکباره پولدار شده‌اند) با پول خرج کردن سعی می‌کنند وارد پارلمان‌ها شوند در حالی که در جامعه اسلامی نباید اینگونه بود کما اینکه سابق بر این در انتخابات برخی پارلمان‌ها دیدیم افراد می‌گفتند از ما خواسته دومیلیارد بدهیم تا وارد لیست شویم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه اغلب این‌هایی که نامزد می‌شوند و رای هم بعضا می‌آورند از بسیاری مشکلات مردم خبر ندارند و راه حلی برای آن ندارند در حالی که شرط حضور در مجلس هم رای مردم هست و هم عقل! نماینده باید بداند که مشکل مردم چیست و راه حل آن را بداند. مثلا بداند ثبات اقتصادی چگونه بودجود می‌آید، خصوصی سازی چطور است و چگونه باید آن را مدیریت کرد نه اینکه وقتی از او سوال می‌کنند راه حل این مشکلات چیست هیچ جوابی ندارد که بدهد.

ازغدی گفت:چهارسال پیش برخی می‌گفتند امروز تحریم‌ها ترک برداشته و حالا مشخص است که جای دیگری ترک برداشته است. برخی می‌گفتند چرخ سانتریفیوژ بچرخد و چرخ اقتصاد مردم هم بچرخد. الان باید بپرسیم کو؟ کدام اقتصاد؟ این‌ها افرادی هستند که هرچیزی را تقصیر نظام می‌اندازند مثلا می‌گویند روی موشک مرگ بر آمریکا نوشته بودیم و بد شد برایمان یا اینکه در برجام کم آوردیم تقصیر خودمان بوده است و امثالهم.

این اسناد دانشگاه اظهار کرد:همه حرف‌هایی که الان علیه آمریکا می‌زنند را اگر کسی ۴.۵سال پیش به آنها می‌گفت آن را کاسب تحریم می‌خواندند. در عالی‌ترین مذاکرات دیپلماسی، در تیم مذاکره کنندگان هسته‌ای یک جاسوس بیرون آمد که هم از آمریکا پول می‌گرفت و هم از انگلیس. این‌هایی که امروز قاسم سلیمانی را از خود می‌دانند همان‌هایی هستند که قاسم سلیمانی را در جلسه برای برجام ناراحت کردند، حرف‌های او را درست ندانستند و منجر به قهر او از جلسه شدند. هنوز برخی از این‌ها مدام می‌گویند نگذاشتند، داشت انجام می‌شد، ولی نگذاشتند، یا اینکه دنبال این هستند که غرب از آنها مایوس نشود. اینها تا ایران را کت بسته تحویل دشمن ندهند بیخیال نمی‌شوند.

وی درباره لیستی رای دادن گفت: به وظیفه عمل کردن به این معنا است که اگر کسانی افرادی را می‌شناسند از لیست‌های مختلف رای بدهند و الا لیستی می‌توانند رای بدهند. در چارچوب شایستگان رای اکثریت باید رعایت شود. یکی از اعتراضات حضرت امیر به خلیفه سوم این بود چرا فردی که مردم از او راضی نیستند را به عنوان حاکم بخشی می‌گذاری؟ رضایت مردم در انتخاب حکام مهم است.

وی ادامه داد: اختلاف نظر با رهبری هم جایز است، شرعا و قانونا، اشکالی ندارد فردی نظری دیگری داشته باشد، ولی یک روزی مثل زمان جنگ رهبری نظر می‌دهد که این کار را باید انجام دهیم در این صورت نباید تخریب کرد. اینکه نظرات با نظرات رهبری مخالف باشد ایرادی ندارد، حتی خود رهبری هم در این باره گفته‌اند. اما قوانین حسابش فرق می کند و شما هرجای دنیا بروی خلاف قانون نمی‌نوانی اقدام کنید.در هیچ کشور و نطام سیاسی‌ مخالفان قانون اساسی را اجازه نمی‌دهند که در رای گیری شرکت کنند.مصونیت قضایی معنی این نیست که هر نماینده هرکاری را دوست دارد انجام دهد
 
رحیم پور ازغدی در پاسخ به یکی از دانشجویان پیرامون دلایل اینکه چرا شورای نگهبان عده‌ای را تایید صلاحیت نکرده است گفت:این را از خود آنها بپرسید من در شورای عالی انقلاب فرهنگی فقط بودم که آنجا هم گفتند دیگر نیا.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا مخفيانه و خودسر با سناتورهاي دمكراتها مذاكره ميكنند
Iran, Islamic Republic of
....
هشیار
Iran, Islamic Republic of
رهبر معظم انقلاب: جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند.
Iran, Islamic Republic of
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی را رهبر مشخص می کنه. اگر کسی گفت نیا حرفش ارزشی ندارد. شما باید به دستور ولی امر عمل کنی و در جلسات شرکت کنید
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خون حاج قاسم عزیز تاوان افتضاح برجام است.
Iran, Islamic Republic of
باز این آقای همه چیزدان!
وکیل
Iran, Islamic Republic of
قطعا"یک مجلس کارآمد و متعهد می تواند دولت ناکارآمد و منفعل را بکار وادار نماید.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این دولت هر چه بتواند خواهد کرد تا راهی بسوی مذاکره بی فرجام به پیش ببرد!!!
مثه کسی می مونه که کار نکنه و بگه خدایا پول بده ماشین بده!!!!
مگر رئیس جمهور میتواند کسانی را که رهبری به شورا معرفی کرده است اجازه ندهد؟ ..
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
تبلیغات انتخابات مجلس درکشور هیچ فایده ای، سودی و ارزشی مردم ایران و کشور ندارد/ متاسفانه مجلس تاکنون ثابت کرد که مانند دولت روحانی هیچ کاری برای مردم ایران و کشور نکرده است و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
امروز باید به روحانی، ظریف و عراقچی بگوییم سیاست‌های شما در قبال برجام شکست خورده است
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
برجام یکی از بدترین قراردادهای تاریخ ایران است
تاوان این برجامچای خون سردار سلیمانی عزیز بود
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نفست از جای گرم بلند میشه دوست عزیز ...