کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روستائیان سوری یک تروریست آمریکایی را کشتند

29 بهمن 1398 ساعت 23:17

شیخ عشیره‌ای که هفته گذشته با نیروهای آمریکایی در شرق سوریه درگیر شدند، از کشته و زخمی شدن 2 نیروی آمریکایی خبر داد.


به گزارش جهان نیوز،  شیخ «فیصل الیوسف» شیخ عشیره «الغنامه» در حومه شهر «الحسکه» سوریه گفت که در جریان درگیری که هفته گذشته اهالی چند روستا با نیروهای آمریکایی در این منطقه داشتند، یک نیروی آمریکایی کشته و یک تن دیگر زخمی شده‌ است.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها جلوی چشم آن‌ها، جسد یک سرباز و یک زخمی را به داخل خودروهای نظامیشان انتقال داده‌اند و پس از آن بود که جنگنده‌های آمریکایی به پرواز در آمده و سه مرتبه روستای «خربه عمو» را بمباران کردند.

در تاریخ ۲۳ بهمن ماه زمانی که گشتی‌های آمریکایی قصد عبور از روستای «خربه عمو» در حومه شهر حسکه را داشتند، با ممانعت ارتش سوریه مواجه شدند و پس از آن نیز اهالی روستاهای «خربه عمو»، «بویر عاصی»، «خراب عسکر» و «القصیر» به کمک ارتش سوریه آمده و با آمریکایی‌ها درگیر شدند که در این اثنا یک غیر نظامی سوری کشته شد و جنگنده‌های آمریکایی نیز روستای «خربه عمو» را بمباران کردند.

ائتلاف آمریکایی پس از این درگیری در بیانیه‌ای مدعی شده بود که هیچ نیروی آمریکایی آسیب ندیده‌اند.

شیخ «فیصل الیوسف» امروز در خصوص این ماجرا گفت که حادثه رخ داده تازه اولین شراره‌های مقاومت علیه آمریکایی‌هاست و دیگر عشایر عربی سوریه نیز باید برای بیرون انداختن آمریکایی‌ها از سوریه وارد عمل شوند.

او همچنین از نقش گشتی‌های روسیه که برای میانجیگری وارد محل درگیری شده بودند تمجید کرد و گفت که آن‌ها مانع تیراندازی بیشتر آمریکایی‌ها به سمت مردم شدند.

این مقام عشیره‌ای سوریه افزود: «آن‌چه اهالی عشیره الغنامه و دیگر عشایر انجام دادند، نشانه بزرگی مبنی بر روج میهن‌دوستی و شجاعت عشایر سوریه است که به زودی در عرصه عمل به مقاومت مردمی علیه اشغالگری و حفظ حاکمیت ملی در کنار ارتش سوریه بدل خواهد شد.»

او تأکید کرد که در حال حاضر بسیاری از جوانان عشایر سوری به فکر درگیری مسلحانه با آمریکایی‌ها و جدایی از نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) هستند.
  
در همین حال «خالد المحمد» پدر «فیصل» فردی که بر اثر تیراندازی آمریکایی‌ها کشته شد نیز به اسپوتنیک گفت: «من افتخار می‌کنم که فرزندم در حالی که بلند شده و به سمت خودروهای زرهی آمریکایی ینگ پرتاب می‌کرد، شهید شد و در حالی که بدون سلاح بود، سربازان اشغالگر آمریکایی به سوی او تیراندازی کردند.»

او همچنین گفت که از تمامی استان‌های سوریه پیام تبریک و تسلیت برای کشته شدن فرزندنش دریافت کرده و به «شهادت» او افتخار می‌کند و در مجلس عزای فرزندش شاهد حضور بسیاری از عشایر و نهادهای سوری بوده و به یک کنگره ضد آمریکایی تبدیل شده بود.
  
این نخستین باری نبود که مردم این منطقه جلوی خودروهای نظامی آمریکا را گرفتند و به حضور آن‌ها در این منطقه سرشار از نفت اعتراض می‌کنند.

ایست و بازرسی ارتش سوریه در بزرگراه «ام ۴» در مجاورت روستای «اللبن» (در ۱۴ کیلومتری شمال غرب الحسکه) ششم بهمن مانع از عبور گشتی‌های آمریکایی شد. نظامیان آمریکایی اصرار داشتند که پرچم روسیه از بالای این مرکز ایست و بازرسی پایین کشیده شود، اما نیروهای ارتش سوریه نپذیرفتند و علاوه بر آمریکایی‌ها را مجبور کردند تا از راهی که آمده بودند بازگردند.


کد مطلب: 719105

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/719105/روستائیان-سوری-یک-تروریست-آمریکایی-کشتند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com