کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کدام فیلم‌ها شانس‌ اصلی اکران نوروز هستند؟

29 بهمن 1398 ساعت 15:14

با اتمام سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و آرام شدن تب و تاب مهمترین رویداد سینمایی کشور، گمانه زنی‌ها پیرامون آثار اکران نوروزی آغاز شده و بسیاری از فیلمسازان عزم خود را برای اکران در بهترین زمان سال جزم می‌کنند.


به گزارش جهان نیوز، با اتمام سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و آرام شدن تب و تاب مهمترین رویداد سینمایی کشور، گمانه زنی‌ها پیرامون آثار اکران نوروزی آغاز شده و بسیاری از فیلمسازان عزم خود را برای اکران در بهترین زمان سال جزم می‌کنند. 
البته تاکنون اکران فیلم «خوب بد جلف: ارتش سری» در میان آثار اکران نوروز قطعی شده است، هرچند اکران نوروز سال ۹۸ از لحاظ آمار فروش از سال پیشین خود بیشتر بود، اما از لحاظ تعداد مخاطب با افت روبرو شده بود، اما با این وجود همچنان اکران نوروزی برای اکثریت اهالی سینما جذاب بوده و به نوعی مبارزه میان پخش کنندگان و تهیه کنندگان محسوب می‌شود.

به همین مناسبت به مهمترین شانس‌های اکران نوروز نگاهی انداخته و آنها را معرفی کرده ایم. 



درخت گردو
فیلم سینمایی «درخت گردو» پنجمین فیلم محمدحسین مهدویان کارگردان جوان، اما صاحب سبک سینمای ایران در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و توانست دو سیمرغ بهترین کارگردانی و بازیگر نقش اول مرد را از آن خود نماید.

هرچند این فیلم در فضایی تلخ و تراژیک ساخته شده اما مهدویان طی سالهای گذشته نشان داده که علاقه ویژه ای به اکران نوروزی دارد، فیلم سینمایی «درخت گردو» ساختار تازه‌ای را برای مهدویان رقم زده است، از چیدمان بازیگران که نسبت به گذشته تغییرات فراوانی داشته تا روال داستان اثر کاملاً متفاوت از آثاری همچون ماجرای نیمروز است، وی در این فیلم چالش متفاوتی یعنی به تصویر کشیدن سه دوره تاریخی را پشت سر گذاشته است.

درخت گردو از همان ابتدا جنجالی آغاز شد، حضور همزمان پیمان معادی و مهران مدیری در کنار یکدیگر شوک بزرگی به سینمای ایران بود، ترکیب این دو بازیگر در کنار مهدویان که همیشه ترکیب بازیگران مشخصی را داشته نشان دهنده متفاوت بودن درخت گردو با آثاری همچون ماجرای نیمروز و لاتاری است.

درخت گردو نخستین تجربه همکاری مینا ساداتی با مهدویان به شمار می‌رود، انتخاب ساداتی برای این فیلم بار دیگر نشان از تغییر در ترکیب بازیگران مهدویان دارد، کارگردانی که در چهار فیلم قبلی خود از بازیگران نسبتاً یکسانی استفاده کرده بود.

مهدویان در فیلم جدید خود تغییرات فراوانی داشته و انتخاب معادی برای بازیگر نقش اول مرد نشان دهنده تغییر در شیوه انتخاب بازیگر این کارگردان است. حضور مهران مدیری دیگر بازیگر سینما در فیلم درخت گردو ترکیب تازه و جالب فیلم کارگردان ماجرای نیمروز را کامل کرده است.

مهدویان همواره در آثار قبلی خود به مسائل و اتفاقات جذابی پرداخته و به نوعی امضاء مضمونی برای آثارش پیدا کرده و در فیلم «درخت گردو» هم بار دیگر سراغ واقعه‌ای معاصر یعنی بمباران شیمیایی سردشت رفته است.

https://banifilm.ir/app/uploads/2018/10/32-1024x578.jpg

دوزیست
فیلم سینمایی «دوزیست» به کارگردانی «برزو نیک‌نژاد» نیز یکی دیگر از آثار دارای شانس برای اکران نوروزی است، این فیلم هرچند در جشنواره فیلم فجر به موفقیت چندانی نرسید اما به واسطه بازیگران پرتعداد خود می تواند گزینه خوبی برای گیشه عید باشد.

نیک نژاد تاکنون علاوه بر فیلم سینمایی ناخواسته، لونه زنبور و زاپاس را در سابقه کارگردانی سینمایی خود می بیند، وی در اکران نوروزی سال گذشته فیلم لونه زنبور را داشت که در آخر فروشی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان ثبت کرد.

جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی، الهام اخوان و پژمان جمشیدی، با حضور؛ مانی حقیقی و سعیدپورصمیمی جمع بازیگران «دوزیست» را تشکیل می‌دهند.«دوزیست» یک فیلم اجتماعی متفاوت است که برای نمایش در جشنواره فجر آماده می شود.

این فیلم دومین همکاری سعید خانی و برزو نیک‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان بعد از فیلم «لونه زنبور» است. خلاصه داستان: دوزیسته دیگه، نره زیر آب که، میره زیر دست و پا له میشه.


خورشید
فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به شدت مورد تحسین اهالی رسانه و منتقدین قرار گرفت و توانست جوایزی همچون فیلمنامه و بهترین فیلم را نیز از آن خود نماید، این فیلم مهمترین شانس اکران نوروزی امسال است. 

علی نصیریان، طناز طباطبایی، جواد عزتی بازیگرانی هستند که در فیلم جدید مجید مجیدی به ایفای نقش پرداخته اند. 

مجید مجیدی به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلمسازان ایرانی در جهان، پیش از این با فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان» در میان نامزد‌های نهایی دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان حضور داشت و با فیلم‌های «پدر»، «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «باران»، «بید مجنون» و «آواز گنجشک‌ها»، جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر جهانی دریافت کرده است.

بازگشت حامد بهداد به سینما در سال ۹۸/احتمال ظهور دو کارگردان صاحب سبک/////////////////////یکشنبه

شنای پروانه
فیلم سینمایی «شنای پروانه» نخستین فیلم سینمایی «محمد کارت» به عنوان یکی از پرافتخارترین آثار جشنواره فیلم فجر به احتمال فراوان گزینه قطعی اکران نوروز است، این فیلم در بخش سیمرغ مردمی برگزیده بهترین فیلم از سوی جشنواره شد. 

‌فیلم‌های مستند سینمایی و کوتاه داستانی، چون «خون‌مردگی»، «بختک»، «معلق» «آوانتاژ»، «بچه‌خور» از جمله آثاری هستند که کارت در کارنامه کاری خود می بیند.
جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری به ایفای نقش می‌پردازند.

از جمله نکات جالب توجه این فیلم می‌توان به همکاری محمد کارت با کارگردانان فیلم سینمایی «جان‌دار» اشاره کرد، فیلمنامه «شنای پروانه» با مضمونی اجتماعی توسط محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری نوشته شده است، در خلاصه داستان آن آمده است: «در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند».

«روز صفر» روایتی ملتهب از عملیات دستگیری «عبدالمالک ریگی»////////دوشنبه

روز صفر
فیلم سینمایی «روز صفر» نخستین تجربه کارگردانی سعید ملکان نیز به واسطه ژانر خود می تواند تنوعی جذاب در اکران نوروز ایجاد کرده و به احتمال فراوان جزو گزینه ای اصلی عید امسال است. 

روز صفر روایتی متفاوت از یک اتفاق ملتهب معاصر است. این تنها خلاصه‌ای از فیلم سینمایی «روز صفر» اولین ساخته سینمایی سعید ملکان است که امیر جدیدی در کنار ساعد سهیلی در آن به ایفای نقش می‌پردازد. 

فیلمنامه «روز صفر» با همکاری مشترک بهرام توکلی و سعید ملکان روی کاغذ آمده است، ترکیب امیر جدیدی، سعید ملکان و بهرام توکلی همان ترکیب موفق فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» است، مشارکتی که به خوبی مورد استقبال هواداران قرار گرفت. 

امیر جدیدی و ساعد سهیلی ۲ نقش اصلی فیلم «روز صفر» هستند و در کنار آنها چند بازیگر خارجی و ده‌ها بازیگر تئاتر هنرنمایی می کنند و بنا بر آخرین اخبار «روز صفر» برای نمایش در جشنواره‌ فیلم فجر سی و هشتم آماده می‌شود.

ملکان سال گذشته در تهیه پروژه بزرگ غلامرضا تختی وارد صحنه شد، اما با شکست سنگینی در گیشه روبرو شد. ملکان این بار و بعد از موفقیت چشمگیر «شبی که ماه کامل شد» به سراغ فیلمی درباره عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی رفته است، فیلمی که می تواند یکی از آثار پر سر و صدای جشنواره فیلم فجر امسال باشد. 
 
https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1397/6/3/1761768_109.jpg
 
لامینور
داریوش مهرجویی کارگردان صاحب سبک سینمای ایران، برای اکران نوروزی فیلم تازه اش «لامینور» متقاضی اکران نوروزی شد تا پس از شش سال دوری از سینما شاهد نمایش فیلم تازه اش در نوروز ۱۳۹۹ باشیم.

«لامینور» بیست و هفتمین فیلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی کارگردان موج نوی سینمای ایران و‌ خالق ماندگارترین فیلم های سینمای ایران است، فیلمی که امسال نتوانست در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. 

مهرجویی «لامینور» را پس از شش سال دوری از سینما جلوی دوربین برده و حال با ترکیب بازیگران پیشکسوت و جدید به دنبال بازگرداندن محبوبیت از دست رفته خود در سینما طی سالهای گذشته است. 

علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق، امرالله صابری، رضا داودنژاد، دیبا زاهدی، سیامک ادیب، و فریماه فرجامی بازیگران فیلم «لامینور» هستند.

این فیلم نخستین همکاری سیامک انصاری با داریوش مهرجویی است، بازیگری که امسال بسیار کم کار بود و تنها فیلم سینمایی «زهر مار» را در چرخه اکران می دید. 
آخرین همکاری علی نصیریان با داریوش مهرجویی به سال ۱۳۵۹ و بازی در فیلم «مدرسه‌ای که می‌رفتیم» بر می گردد. حال بعد از ۴۰ سال نصیریان قرار است در فیلم تازه داریوش مهرجویی با عنوان «لامینور» ایفای نقش کند.

منبع:میزان


کد مطلب: 719087

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/719087/کدام-فیلم-ها-شانس-اصلی-اکران-نوروز-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com