شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۳

سخنگوی دولت خاتمی: اصلاح‌طلبی ارج و قربی برای مردم ندارد

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 719082
رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات معتقد است مردم درست فکر می‌کنند که اصلاح‌طلبان در یک سیکل معیوب گرفتار شده‌اند و همین باعث شده که اصلاح‌طلبی برایشان ارج و قربی نداشته باشند.
اعتراف جالب سخنگوی دولت خاتمی
به گزارش جهان نيوز، عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات و از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب در گفتگو با اعتماد به بررسی وضعیت کنونی جریان اصلاح‌طلبی در ایران و آسیب‌شناسی آن پرداخته است. 

رمضان‌‌زاده در بخشی از این گفتگو با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نبض جامعه را در دست ندارند و همه خواسته‌هایی که مطرح می‌کنند با جامعه و اقشار مختلف هماهنگی ندارد، گفت: خواسته‌های جامعه بصورت سینوسی تغییر می‌کند و هرگز ثابت نیست.

یک روز خواسته‌های فرهنگی مقدم است، یک روز خواسته‌های سیاسی و یک روز خواسته‌های اقتصادی و... که اصلاح‌طلبان باید خود را را با آن تطبیق بدهند و البته نیازمند محیط امن، آزاد، مبتنی بر مذاکره و گفت‌وگوی جمعی حتی بین اصلاح طلبان است. این محیط وجود ندارد. شما جای امنی برای نقد پیدا نمی‌کنید که مطمئن باشید دو روز بعد با همه برخورد نمی‌کنند. حتما عامل امنیتی و نبود و کمبود آزادی برای تشکیل تجمعات و برقراری ارتباط با مردم در شرایط امروز اصلاح‌طلبان موثر است. 

سخنگوی دولت اصلاحات درباره اینکه چه کسی را می‌توان اصلاح‌طلب نامید نیز صحبت کرده و می‌گوید: زمانی سعید حجاریان در مورد اصلاح‌طلبی گفته بود "اصلاح طلبی بین‌العباسین است" که مقصود مرحوم عباس دوزدوزانی و عباس عبدی بود. آن زمان عباس عبدی در طیف رادیکال قرار داشت که البته امروز اینگونه نیست. اصلاح‌طلبان باید به انسجام برسند که تاکنون در این زمینه موفق نبوده‌اند. هم نفوذی‌ها و دخالت امنیتی‌ها موثر بوده  و هم کم‌کاری و کم‌توانی اندیشه‌ای اصلاح‌طلبان و اختلافات.
 
وی با تصریح بر اینکه قطعا در جریان اصلا‌طلب هم نفوذ صورت گرفته است، اظهار داشت: هرکسی از راه می‌رسد خود را اصلاح‌طلب معرفی می‌کند. چه کسی را باید اصلاح طلب دانست و چه کسی را نباید اصلاح‌طلب دانست؟ مصطفی تاجزاده اصلاح‌طلب است؟ زارعی فومنی اصلاح‌‌طلب است یا عباس عبدی؟ کدام را اصلاح‌طلب می‌دانید. برای این سوالات جوابی نداریم. تا زمانی که  اصلاحات یک جبهه است، احزاب قدرتمند نداریم، تابلوها و تریبون‌های روشن رسانه‌ای نداریم، این مشکلات وجود دارد. بنابراین می‌پذیرم که اصلاح‌طلبان کم‌کاری کرده‌اند اما شرایط بیرونی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت و خواسته‌های جامعه را نیز باید دید. 

رمضان‌زاده در این مصاحبه افزود: مردم درست فکر می‌کنند که اصلاح‌طلبان در یک سیکل معیوب گرفتار شده‌اند و همین باعث شده که اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان برایشان ارج و قربی نداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
....
Canada
اصولا تعریف اصلاح طلبی چیه؟
رهبر اصلاح طلبان کیه و با چه مکانیسمی انتخاب شده؟
چه کسی و یا کسانی او زا انتخاب کرده اند؟ آیا آنها نیز توسط مردم برگزیده شده و رای آورده اند؟ کجا و چه زمانی؟
کارنامه اصلاح طلبان و برنامه آنها برای اصلاحات کدامند؟
اصلا چه چیزی را اصلاح کرده اند و یا میخواهند اصلاح کنند؟
سید مهدی
Russian Federation
اصلاح طلبان به دلیل تمایل برای گسترش هر چه بیشتر دامنه طرفداران خود و حداکثر جذب، حاضر به شفاف سازی گفتمان خود نشدند و رویه تساهل و تسامح با انحرافات را در پیش گرفتند و همین حفره باعث شد تا جریان نفوذ با سوء استفاده از آن تا عمق این جریان رخنه کند...
Iran, Islamic Republic of
فاتحه همتون خونده است.....
Iran, Islamic Republic of
فاتحه اصلاح طلبانی که برای جیب خودشون کار می کردند و می کنند تمام است حداقل مردم بثقول خودوتون اگر به اصولگراها رای ندن اما دیگه به اصلاح طلبا هم رای نخواهند داد
Iran, Islamic Republic of
ارج و قربی دارند چرا ندارند علتش چیه که شما این برداشت رو کردیدئ
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - بذر بد را اصلاح طلب ها در گذشته کاشتند حالا توقع برداشت خوب دارند .
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
باز خوبه خودتون قبول دارین این اصولگرایان که معصوم میدونن خودشون و وظیفه بردن به زور بهشت مردم رو دارن
Iran, Islamic Republic of
اقای رمضانزاده ایبن صحبت شما دیر شده و کارهایی جریان شما کرده اند که جبرانش برای هر دولتی مشکله
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
طبل تو خالي هستند هزار نفر هم طرفدار نداره جيب طلبي
Iran, Islamic Republic of
محاكمه عادلانه
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند پدر و مدرت که حرف راست رو گفتی.