چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ویزای ایتالیا بهترین انتخاب برای گرفتن ویزای شینگن

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 719032
ایتالیا یکی از کشورهای عضو شینگن می باشد. این سخن به این معنی است که تمام شرایط و ضوابط حاکم بر ویزای شینگن برای ویزای ایتالیا نیز حاکم است. بنابراین در این مقاله قرار نیست قوانین حاکم بر ویزای ایتالیا را بررسی کنیم. در اینجا می خواهیم به صورت کاملا کلی نگاهی به شرایط و ضوابط لازم جهت گرفتن ویزای ایتالیا بیاندازیم
ویزای ایتالیا چیست؟ ایتالیا یکی از کشورهای عضو شینگن می باشد. این سخن به این معنی است که تمام شرایط و ضوابط حاکم بر ویزای شینگن برای ویزای ایتالیا نیز حاکم است. بنابراین در این مقاله قرار نیست قوانین حاکم بر روادید ایتالیا را بررسی کنیم. در اینجا می خواهیم به صورت کاملا کلی نگاهی به شرایط و ضوابط لازم جهت گرفتن ویزا بیاندازیم. ویزایی که به دلیل سهولت و قوانین راحت تر نسبت به سایر ویزاهای حوزه شینگن محبوبیت خاصی دارد. همانطور که میدانید اگر ویزای یکی از کشورهای حوزه شینگن را داشته باشید شما می توانید به راحتی وارد سایر کشورهای این حوزه شوید. همین یک ویژگی خاص باعث می شود ویزا محبوبیت بیشتری پیدا کند.
 
 
شرایط اخذ ویزای ایتالیا
یکی از مهمترین شرایط اخذ ویزای ایتالیا داشتن گردش حساب مناسب است که نشان دهنده تمکن مالی او می باشد. این تمکن مالی عمدتا به خاطر این است که کشور ایتالیا بداند که شما توانایی داشتن یک زندگی مناسب در آن کشور را دارید و به نوعی سر بارشان نخواهید بود. البته یک اشتباه رایج در مورد این شرط این است که گردش حساب به عنوان تمکن مالی مهم است و نه دارایی کنونی شما. گاهی پیش می آید کسی برای گرفتن ویزا چیزی حدود 200 تا 300 میلیون تومان داخل حساب خود می کند. اما افسران بررسی، تا برایشان مسلم نشود این پول از نظر کارکرد مالی وارد حساب شما شده، ویزای شما را تایید نمی کنند. بنابراین گاهی لازم است ترجمه سندی که نشان دهنده انجام معامله یا کاری که درآمد شما ناشی از آن بوده را به سفارت ایتالیا ارائه بدهید. اما با این حال این تمام کار نیست. ویزا به چند دسته مختلف تقسیم می شوند. این شرایط گفته شده به عنوان ویزای گردشگری ایتالیا محسوب می شود. این ویزای گردشگری دقیقا شرایط همان ویزای توریستی شینگن نوع c را دارد. یعنی می توان با در اختیار داشتن آن به مدت 90 روز هر 6 ماه یک بار به عنوان گردشگر در کشور ایتالیا و تمام کشورهای عضو حوزه شینگن حضور داشت. اما در ادامه قصد داریم به دو نوع ویزای دیگر اشاره کنیم.
 
 
انواع ویزای ایتالیا
نوع دیگری از ویزا، ویزای تحصیلی محسوب می شود. اصولا ویزای تحصیلی یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای رفتن و مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی محسوب می شود. چرا که این ویزا برای مدت مشخص تحصیلی و یا برای مدت تحقیقات داده می شود که بعد از اتمام مدت تحصیل و تحقیقات احتمال این که بتوان اقامت دائم گرفت بسیار بالاست. ایتالیا مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دارای دانشگاه ها و مراکز تحقیقات متعدد و قوی است که می تواند به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان و محققان تبدیل شود.

به جز این، دیگر ویزا، ویزای سرمایه گذاری محسوب میشود. این نوع ویزا اصولا مورد علاقه مند ترین نوع ویزا برای کشورهایی است که ویزا می دهند. ایتالیا نیز مانند هر کشور دیگر دوست دارد سرمایه گذاران را به سمت خود بکشد تا از این طریق اقتصاد کشور خود را تقویت کند. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری داشته باشید ویزا به راحتی در اختیار شما قرار می گیرد. البته باید دقت داشته باشید که عمده پولی که برای سرمایه گذاری اعلام میکنید متعلق به خود شما باشد و وجه حقیقی داشته باشد.
یک نکته جذاب دیگر در مورد ویزا این است که این ویزا در بین کشورهای حوزه شینگن و حتی در بین کشورهای اروپایی، کم ریجکت ترین نوع ویزا محسوب می شود. در حقیقت نداشتن مشکلات سیاسی خاص با ایران و همچنین عدم حساسیت های بالای امنیتی باعث شده است که ویزا در بین ایرانیان به کم ریجکت ترین نوع ویزا معروف شود. با این حال نمی توان به شکل صد در صد تضمینی برای گرفتن این ویزا به کسی داد. آن چیزی که می تواند تعیین کننده اصلی باشد، تنها خود افسران مسئول این امر است. در صورتی که این افسران ویزای شما را ریجکت کنند تنها راه شما این است که از طریق یک وکیل در شهر رم ایتالیا اقدام به اعتراض و پیگیری بکنید. یک مورد دیگر در مورد ویزای فوری است. توجه داشته باشید که ویزای فوری به معنی ارائه سریع مدارک به سفارت است و این فوری بودن به معنی تسریع کار سفارت نمی باشد.

وقت سفارت ایتالیا
برای اخذ هر یک از انواع ویزای گفته شده باید وقت سفارت ایتالیا آنلاین را اخذ کرده باشید. برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا باید تاریخ سفر خود را تعیین کرده باشید. در صورتی که برای سفر خود وقت سفارت فوری و مناسب خود را نیافتید میتوانید از شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری مانند ویزاگردی استفاده کنید. برای مشاوره اخذ ویزای شینگن ایتالیا با شماره های 8-02122360894 تماس گرفته و یا از وب سایت www.visagardi.com  دیدن کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *