چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۵۳
زاکانی:

اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دیگر کشش ندارد/ دولتمردان با مردم صادق و امانت‌دار نیستند/ لاریجانی ظلم بزرگی در حق مجلس و نظام کرد

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 719020
باید در دسته‌بندی سیاسی کشور، اصلاح جدی صورت بگیرد و اصلاح‌طلب و اصولگرا، دیگر کشش و ظرفیت ندارد و نمی‌تواند ادامه‌دهنده نسل آینده باشد؛ باید یک دسته انقلابی و غیرانقلابی ملاک قرار بگیرد.
اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دیگر کشش ندارد/ دولتمردان با مردم صادق و امانت‌دار نیستند/ لاریجانی ظلم بزرگی در حق مجلس و نظام کرد
گروه سیاسی جهان نيوز: دکتر علیرضا زاکانی، نمیانده ادوار هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی و کاندیدای نمایندگی مجلس از حوزه قم معتقد است که لاریجانی مجلس را به مجلس یک نفره تبدیل کرده بود. زاکانی می گوید: «آقای لاریجانی ظلم بزرگی در حق مجلس شورای اسلامی و نظام کشور کردند و مجلس را از حیز انتفاع انداختند، مجلس را به سمتی بردند که به اراده ایشان تصمیم‌گیری‌ها صورت بگیرد لذا تعبیری داشتم ناظر به اینکه لاریجانی مجلس یک‌نفری بود.»
 
به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم گفتگوی دکتر علیرضا زاکانی با خبرگزاری دانشجو را در ادامه خواهید خواند:

*باید اهداف انقلاب اسلامی محقق شود و جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی عقب‌افتاده و نتوانسته الگوی کاملی برای انقلاب اسلامی باشد، دلایل مختلفی دارم.
 
*از سال ۹۱ قائل به یک تغییر و تحول جدی در کشور بودم تا انقلاب را به اهداف مختلف خود نزدیک کند. چارچوبی تحت عنوان انقلاب سوم طراحی کردم و با نخبگان و مجموعه‌های مختلف به اشتراک گذاشته‌ام و سه سال اخیر به یک جمع‌بندی رسیدم که تنها راهش ایجاد یک شبکه گسترده نخبگانی است. گام دوم یک هدیه‌ای برای ما بود و یک منشوری برای این کار شد که این اتفاق رقم بخورد و لذا عمده تلاشم معطوف به ساماندهی نخبگانی با یک زمینه تولید فکر و اندیشه است.

*بعد از ارزیابی‌ها به این نتیجه رسیدم که می‌توان علاوه بر حرکت نخبگانی و شبکه‌ای گسترده، در غالب نامزدی از یک نقطه‌ای که ویژگی‌های ممتازی دارد می‌توان بهتر به آن اهداف نیل کرد. لذا قم را انتخاب کردم. قم کانون معنویت و انقلاب اسلامی است و اگر مشهد و حرم امام رضا (ع) را به‌عنوان خورشید تعبیر کنم، قم به‌عنوان یک ماه و قمر به معنای واقعی خودش نورافشانی می‌کند.

*دسته‌بندی سیاسی کشور، اصلاح جدی صورت بگیرد و اصلاح‌طلب و اصولگرا، دیگر کشش و ظرفیت ندارد و نمی‌تواند ادامه‌دهنده نسل آینده باشد؛ باید یک دسته انقلابی و غیرانقلابی ملاک قرار بگیرد و خارج دایره حاکمیت هم ضدانقلاب است. فعالیت‌های سیاسی علی‌القاعده میان انقلابیون و غیر انقلابیون است و باهم رقابت می‌کنند؛ انقلابیون دنبال تحقق اهداف انقلاب هستند که آزادی، استقلال، عدالت، پیشرفت معنوی و مادی از ثمرات آن است.

*حضرت امام خامنه‌ای می‌فرمایند که غیر از معصومین کسی را نداریم که اشکالی نداشته باشد. از خیلی از آدم‌های خوب هم انتظار کم‌لطفی است لذا با دیدن یک اشکالی، انسان نباید خودش را ببازد بلکه باید آن مشکل را در جریان و فرد اصلاح کند. نباید با اشکال کنار بیاید، اما نباید خودش سقوط کند.

*به نظرم یک کار هماهنگ در سال ۹۲ و ۹۶ انجام شد و من نیز برخی نکات را برای سال ۹۲ مطرح کردم. سال ۹۶ با چندنفری صحبت کرده بودم و انتظار می‌رفت که تأییدم قطعی است، اما ساعت دو بعدازظهر، حکم یک سال زندان برای بنده آورده بودند که حکم بدوی بود؛ آقای کدخدایی گفت که برای شما، دو بار رأی‌گیری شد و برخی آقایان گفتند حکم زندان دارد؛ درحالی‌که حکم بدوی بود و هیئت منصفه نیز، نظر بنده را تائید کرده بود. بعداً حکم شکسته شد و بنده تبرئه شدم و این‌یک تبانی بود.

بیشتر بخوانید:
چرا زاکانی سال ۹۶ احراز صلاحیت نشد؟

*دو باری که عدم احراز شدم، نامه زدم و از شورای نگهبان تشکر کردم؛ گفتم وظیفه‌ای داشتم که شما این را برداشتید و اگر کسی نگاه درستی به موضع خدمتگزاری داشته باشد، برای موضع خدمتگزاری آتش به پا نمی‌کند. اگر کسی که نگاه الهی داشته باشد، می‌فهمد که موضع خدمت یعنی انسان باید در مسیر خدا خودش را قرار بدهد، اما اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد، با یک دستمال، قیصریه را به آتش نکشد. من به شورای نگهبان منتقد هستم و دلیلش این است که شورای نگهبان، حق مصلحت سنجی ندارد و با بی‌سلامتی و فساد باید برخورد کند.

*فردی که می‌خواهد نماینده مجلس شود، باید چند معیار سلامت در حوزه‌های مختلف داشته باشد، فردی که دو تابعیتی است و نوع نگاه وی به ضدانقلاب برمی‌گردد، باید عدم احراز صلاحیت شود. سلامت اعتقادی یعنی فرد به قانون اساسی معتقد باشد، در کجای دنیا کسی که اعتقاد به قانون اساسی ندارد، نماینده مجلس می‌شود. سلامت سوم سیاسی است، کسی که قانون‌شکنی می‌کند، نباید نماینده و رئیس‌جمهور باشد. سلامت چهارم، سلامت اخلاقی است و به‌سلامت مالی و اقتصادی اشاره دارد.
 
بیشتر بخوانید:
ماشین زاکانی چیست؟ منزل کجاست؟ درآمد از کجا؟ +تصاویر

*جبهه اصلاحات دائماً از موضع طلبکاری با موضوع برخورد می‌کند و هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد. دو دوره از روحانی حمایت کردند و با حمایت این‌ها روحانی سرکار آمده، تمام سرمایه‌های مردم را به آتش کشیده شد، ولی باز طلبکارند. این «تکرار» می‌کنم خاتمی، سبب شد جمعی داخل مجلس شوند و کارنامه‌ای دارند که باید نسبت به آن پاسخ بدهند. اصلاحات به دنبال فرار روبه‌جلو و احساسی کردن جامعه است و اغواگری می‌کنند. ازنظر این‌ها مرگ برای همسایه خوب است.
 
*اصلاحات اساساً با هر چیزی که مخالف با حضورش در قدرت، مخالف باشد ضدیت دارد و ممکن است، قانون باشد.
 
*ما در کشور یک مافیای پنهانی داریم که شامل سه ضلع است، ضلع قدرت پرستی، دنیاپرستی و ضلع بیگانه‌پرستی از اضلاع آن هستند.

*محصول این نگاه، تخلفات بزرگ انتخابات ۹۶ است و بسیاری از استانداران و فرمانداران به دستگاه قضایی احضار شدند. این‌ها نگاهشان برای مردم، قیم مآبانه است. هاشمی حداقل دو بار بیان داشت که من یک تفاوتی با رهبر انقلاب دارم، من می‌گویم حداقل مردم شرکت کنند و آن‌کسی که از صندوق رأی درمی‌آید آدم ما باشد، ولی آقا می‌فرمایند همه شرکت کنند هرکسی درآمد، با او کار می‌کنیم.

*من در مورد قم اظهارنظری نمی‌کنم، اما در مورد مجلس، آقای لاریجانی ظلم بزرگی در حق مجلس شورای اسلامی، نظام و کشور کردند و مجلس را از حیز انتفاع انداختند، مجلس را به سمتی بردند که به اراده ایشان تصمیم‌گیری‌ها صورت بگیرد لذا تعبیری داشتم ناظر به اینکه لاریجانی مجلس یک‌نفری بود. یک روزی بنا بود که رئیس مجلس شود، خودش را به جریان اصولگرا می‌چسباند و یک روز لازم بود که برجام تصویب کند، به دوستان روحانی می‌چسبد؛ ازاین‌جهت کارنامه بدی دارد.

*عقل و دین هم چیزی خوبی هستند. اتکا به یک مطلب حضرت آقا است. جمعی از نمایندگان خدمت حضرت آقا رفتند و از لاریجانی و احمدی‌نژاد شکایت کردند، حضرت آقا در پاسخ به این‌ها این مطالب را فرمودند که خب اشکالاتی که ذکر شد چه به رئیس این قوه و آن قوه این درد دل‌هایی است که ممکن است بعضی مورد تائید بنده هم باشد و بعضی هم نباشد.

*ما برعکس اصلاح‌طلبان نگاه قبیله‌ای نداریم و اگر هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی عملکرد مناسبی داشته باشد، حمایت می‌کنیم. من به لاریجانی هیچ‌وقت رأی ندادم، احساس می‌کردم به درد ریاست مجلس نمی‌خورد و نقدهایم را نیز به خودش گفته‌ام. مشکل جریان اصلاح‌طلب این است که قبیله‌ای نگاه می‌کند و در خطای آدم‌ها خودش را شریک می‌کند لذا رفتار‌های لاریجانی را مخالف اصول می‌دانستیم و مخالفت کردیم.

*بودجه ۱۵۰ میلیارد کسری دارد، از نماینده دولت در کمیسیون تلفیق سؤال شد که چرا این بودجه را بستید که محقق نمی‌شود، خبرنگاران را بیرون کردند و گفت که تصمیم به این است که اگر با ترامپ مذاکره کنیم و تحریم‌ها را برداشته شود، این بودجه محقق می‌شود، ولی اگر برنداشت نشود، رئیس‌جمهور تصمیم دارند که استعفا بدهند و همه مسئولیت‌ها را به گردن بگیرند. این‌ها به‌شدت به قدرت چسبیده‌اند و از این بلوف‌ها زیاد می‌زنند. هر ثانیه از عملشان در جهت تحت‌فشار گذاشتن نظام و مردم است

*یکی از ویژگی‌های دولتمردان این است که با مردم صادق و امانت‌دار نیستند لذا به مردم خدمت نمی‌کنند. مثل‌اینکه شما بگویید ما با صدام می‌جنگیم و یک اتوبان ۴ بانده تا تهران در اختیار نیرو‌های نظامی صدام قرار بدهیم که رفت‌وآمد کنند. وقتی شما تمام اطلاعات بانکی خود را به دشمن می‌دهید، از این خیلی بدتر است که شما ده اتوبان چهار بانده در اختیار صدام قرار دهید. آدم باید بتواند از اطلاعات خود صیانت کند و دولت توجهی به آن ندارد؛ آدم خواب را می‌شود بیدار کرد، ولی فردی که خودش را به خواب‌زده نمی‌شود، بیدار کرد.

*اگر اسنادی باشد که تخلف کرده‌اند، حتماً باید برخورد شود. یک کارمند پاک، جلوی خلافکاری را گرفته و نماینده متخلف شروع کرده به فحش دادن و مجلس که باید عصاره فضایل ملت باشد، بعضی مواقع رذایل در او موج می‌زند، این فیلم در فضای مجازی منتشر شد و من این را فاجعه می‌دانم، ولی فاجعه بزرگ‌تر وقتی است که در مجلس جلسه می‌گذارند و برای حمایت از تخلف می‌گویند فردی که این فیلم را گرفته با او باید برخورد شود.
برچسب ها: علیرضا زاکانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
خداوند اموات شما را رحمت کنه راستی ودرستی جواب می دهد که در حال حاضر خیلی هم کمرنگه؟؟
وکیل
Iran, Islamic Republic of
قطعا"یک مجلس انقلابی و کارآمد می تواند دولت ناکارآمد و منفعل را بکار وادار نماید.
Iran, Islamic Republic of
با حضور امثال دکتر زاکانی قطعا مجلس از حالت انفعالی در می آید
Luxembourg
بله مجلس اینده قدرتمند و اصولگرا خواهد بود اما بعد از انتخابات تعداد طرفداران مشخص و قضاوت خواهد شد.
Romania
علت افزایش قیمت آپارتمان و خودرو چیست؟
آپارتمان در سراسر کشور به صورت غیر قانونی گران شده است؟
قیمت آپارتمان ازسال 1397 تاکنون در سراسر کشور غیر قانونی است.
قیمت خودرو داخلی ازسال 1397 تاکنون به صورت غیرقانونی افزایش یافته است.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
.....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
چند دوره مجلس بودید؟بگو چیکار کردین؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
یکیش مخالفت شدید با موافقت نامه زیانبار و یکجانبه و بدون ضمانت برجام.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
سرور جان یک بشکه نفت بفروشی بهتره یا یک بشکه کیک زرد تولید کنی؟....
Iran, Islamic Republic of
فعلا که برجامتون ،هم فروش نفت رو نابود کرد وهم هسته ای رو وهم سفره مردم رو.
سرور
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم مازندرانی.
کاه را با باسکول وزن می کنند و طلا را با ترازوی زرگری.دقت واحد وزن کیک زرد میلی گرم است نه بشکه!
درضمن برجام باعث شد بشکه های نفت هم به سختی فروش روند.
Iran, Islamic Republic of
این حرکت دکتر زاکانی یک سابقه درخشان برای ایشان است
Iran, Islamic Republic of
بالاخره ایشان علت رد صلاحیتشان در دور قبلی را نگفتند
دانیال
Iran, Islamic Republic of
مجلس پیر دگر باره جوان خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
دلیل رد صلاحیت ایشان در دو دوره قبل توسط شورای نگهبان این بود که مصداق رجل سیاسی نبودند
Iran, Islamic Republic of
زحمت بکش متن رو بخون تا بفهمی .هلو برو تو گلو ،زندگی نکن.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
دنبال چی میگردی نگرد نیست گشتیم نبود
مطلع
Iran, Islamic Republic of
دکتر زاکانی مفاسد کرسنت و حسین فریدون و دانیال زاده را بر ملاء کرد.
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
باید درست بخونند در باره دکتر زاکانی هیچ چیزی پیدا نکردند گیر می دن به مدرکش خنده دار نیست؟
Iran, Islamic Republic of
باشه ولی یکم عقلت رو بکار بنداز...کی بود تو مجلس که داد میزد برجام را باید مشروط و مرحله به مرحله اجرا کنیم؟!!!
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب نمایدگان باید اموال خورا شفاف کنند و از تمام کسانی که اموال نا مشروع جمع کردند بگیرند .
تامردم باور کنند که دولت مردان با مردم صادق هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Romania
ملت های منطقه برده آمریکا نیستند
Romania
کاخ سفید با ترور سردار سلیمانی اقدام پر خطری انجام داد...
Romania
علت گرانی خودروهای داخلی اخیر چیست؟
Iran, Islamic Republic of
....
دلداده
Iran, Islamic Republic of
عبور از وضعیت کنونی وبسط همگرایی ملی فقط وفقط با احمدی نژاد
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
خرابیهای احمدی نژاد تا سالیان دیگه درست نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
ورود رئیس‌جمهور به موضوع سهمیه بنزین نوروزی، هیچ فایده ای، سودی و ارزشی برای مردم ندارد....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
همیشه افزایش حاملهای انرژی در رشد تورم کمتر از 5 درصد است به آمارها توجه کنید.تاکی باید بابنزین 1000 تونی میرفتیم سرکوچه نون 200 تومنی میخریدیم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.. ..
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت ارز ارتباطی با FATF ندارد
Iran, Islamic Republic of
قیمت دلار در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود؟
Iran, Islamic Republic of
هزاران نفر از مردم تاکنون یارانه معیشتی را دریافت نکردند/ متاسفانه دولت، دولتمردان و مسئولان هم تاکنون پاسخگو نیستند چگونه پیگیری کنیم؟
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
دولت مجری قوانین مجلسه
Iran, Islamic Republic of
هزاران نفر از مردم تاکنون یارانه معیشتی را دریافت نکردند....
Iran, Islamic Republic of
بخداماخسته شدیم ازدعواسیاسی ٬....
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای مثل حاج قاسم میخایم باتفکرانقلابی ومدیریت جهادی ٬انقلابی تخریب نمیکنه تهمت نمیزنه صادق باشه اشتباه کرد عذرخواهی میکنه تقصیردیگران نمیندازه مشکل ازمن نیست ازدیگران
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
مثل سردار سلیمانی دیگر نخواهیم داشت.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکن خیلی ها هستن مثل حاج قاسم٬ناامیدی مال شیطان است ٬...
Iran, Islamic Republic of
.....
صدای ایران
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نماینده بایدمنافع ملی برمنافع حزب وجناح ترجیح بدهد.
alireza
Iran, Islamic Republic of
زنده باد زاکانی
Iran, Islamic Republic of
دکتر انسان پاکیه و مردم قم خوشبحالشونه نمازینده ای پاک دست و خوب
Luxembourg
قضاوت باید صادقانه باشد ...
Romania
...
شریف مهاجر
Iran, Islamic Republic of
بااین اوصافی که آقای زاکانی درخصوص لاریجانی گفت چطور لاریجانی دردوره های مختلف رئیس مجلس شد ؟! ...