کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبر خوش محقق شد

اصولگرایان برای انتخابات مجلس به لیست واحد رسیدند + اسامی/ نامه مشترک آقایان حدادعادل و آقاتهرانی خطاب به مردم تهران درخصوص لیست واحد

29 بهمن 1398 ساعت 1:48

ساعاتی پیش نمایندگان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری پس از مذاکراتی فشرده بر روی انتشار یک لیست مشترک به توافق رسیدند.


به گزارش جهان نیوز، ساعاتی پیش نمایندگان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پایداری پس از مذاکراتی فشرده بر روی انتشار یک لیست مشترک به توافق رسیدند.

برپایه گزارش فارس، این خبر حاکی است در این جلسه مشکل اصلی اختلافی، حل و طرفین روی کلیات به توافق رسیدند.

قرار است در نشست صبح امروز (سه‌شنبه) توافق نهایی درباره مصادیق نیز صورت گیرد.

سید یاسرجبرائیلی نوشته است: «الحمدلله خبرهای خوبی از وحدت برای تغییر به گوش می‌رسد. ان‌شاءالله همه با هم برای یک مجلس قوی بپا خواهیم خاست.»



در همین باره، وحید یامین پور، عضو لیست جبهه پایداری با انتشار توئیتی نوشت: «خبر مسرت بخش وحدت منتشر شده، روشن است که اگر نام بنده در این فهرست نباشد انصراف خود را به احترام همگرایی و همدلی نیروهای انقلاب اعلام کرده و ظرفیت اندک رسانه‌ای خود را در اختیار دوستانم قرار خواهم داد.»


مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی هم در این باره نوشت: « به لطف خداوند و به برکت خون سردار سلیمانی، جریان انقلاب روی وحدت کامل و ارائه یک لیست مشترک توافق کرد».
 


جزئیاتی از جلسه مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری/ در جلسه وحدت اصولگرایان چه گذشت؟

به گزارش جهان نيوز، به دنبال توافق شب گذشته جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (متشکل از ۱۱ حزب و نمایندگان اقشار و چهره های شاخص اصولگرا) برای ارائه لیست واحد، صبح امروز جلسه مشترکی برای تعیین مصادیق با حضور نمایندگان طرفین برگزار شد.

 فارس در گفتگو با چند عضو جلسه به جزئیاتی از این مذاکرات دسترسی پیدا کرد.

در این جلسه صادق محصولی و آقاتهرانی و ۲ نفر دیگر از اعضای جبهه پایداری به عنوان نمایندگان این حزب سیاسی و آقایان حدادعادل، قالیباف و نادران به نمایندگی از شورای ائتلاف به همراه چند فرد دیگر حضور داشتند.

اعضای جبهه پایداری بعد از قبول سرلیستی قالیباف، در کنار ۳ عضو مشترک فعلی، ۱۳ نفر از اعضای این حزب را برای قرار گرفتن در لیست مشترک پیشنهاد می کنند که در ادامه مذاکرات این پیشنهاد به ۸ نفر تقلیل پیدا کرد.

طبق اطلاع فارس به ترتیب اولویت حجت‌الاسلام آقاتهرانی، تقی پور، رضوانی، خضریان، ابطحی، آلیا، لاجوردی، جعفری، عفت نژاد، صرامی، ایزدخواه، نوباوه و کلاته اسامی ۱۳ نفر پیشنهادی جبهه پایداری برای حضور در لیست وحدت بودند.

یکی از حاضرین در جلسه گفت: پیشنهاد ۸ تا ۱۳ نفره جبهه پایداری مورد توافق قرار نگرفت و اعلام شد با توجه به حضور سایر احزاب و گروه ها نهایتا ۶ نفر قابلیت تخصیص به جبهه پایداری وجود دارد.

این پیشنهاد مورد موافقت جبهه پایداری قرار نگرفت و جلسه صبح بدون نتیجه پایان یافت.

گفته می شود هنوز تلاش‌هایی برای وحدت از سوی برخی اصولگرایان ادامه دارد.

آقاتهرانی: مذاکرات ادامه دارد/ امیدواریم به لیست واحد برسیم

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل  جبهه پایداری دقایقی پیش در گفتگو با تسنیم ضمن تایید ادامه رایزنی‌ها با شورای ائتلاف برای رسیدن به لیست واحد، گفت: ما با دوستان خود در شورای ائتلاف در حال رایزنی هستیم تا ان‌شاالله به یک لیست واحد برسیم چون واقعاً همانطور که پیش از این گفته بودیم دلمان می‌خواهد جبهه انقلاب یک لیست واحد داشته باشد.

وی ادامه داد: شب گذشته جلسه خوبی با دوستان داشتیم، امروز صبح این جلسات پیگیری شد و حالا نیز امشب جلسات ادامه دارد. یکی از بحث‌های پیشین (قبل از جلسه دیشب) درباره حضور آقای قالیباف در لیست واحد بود که این موضوع دیشب حل شده و آن را پذیرفته شده تلقی کرده‌ایم و وارد موضوعات بعدی شده‌ایم. امیدواریم نهایتاً بتوانیم لیست واحد مورد تایید جبهه انقلاب را تنظیم کنیم.

وی با بیان اینکه بحث‌ها به صورت خیلی جدی ادامه دارد،‌گفت: متاسفانه برخی برخی اخبار غیردقیق منتشر می‌کنند، این در حالی است که ما همچنان در حال تلاشیم تا ان‌شاالله به یک نتیجه مطلوب که برای انقلاب مفید باشد برسیم.
 
حدادعادل: تلاش‌ها برای رسیدن به وحدت ادامه دارد/ چند ساعت دیگر صبر کنید

غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با فارس، در مورد وحدت نیروهای انقلاب برای انتخابات مجلس، گفت: چند ساعت دیگر صبر کنید، (این موضوع) ادامه دارد. 

وی اضافه کرد: تلاش ما برای وحدت ادامه دارد و بهتر است صبر کنید چون نمی‌توانم پیش بینی کنم.
 
اصولگرایان برای انتخابات مجلس به لیست واحد رسیدند + اسامی

اصولگرایان پس از چند دور مذاکرات فشرده به لیست نهایی رسیدند.

این مذاکرات از شب گذشته (دوشنبه) با حضور نمایندگان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پایداری دنبال شد و پس از حل مشکل اصلی اختلافی، طرفین روی کلیات به توافق رسیده و در نهایت در نشست امشب (سه‌شنبه) لیست نهایی تهیه و تدوین شد.


اسامی فهرست نهایی به این شرح است:

محمدباقر قالیباف

 زهره الهیان

فاطمه رهبر

سمیه رفیعی

فاطمه قاسم پور

زهره لاجوردی

بیژن نوباوه 

سیدرضا تقوی

سیدمحمود نبویان

مرتضی آقاتهرانی

سیدمصطفی میرسلیم

رضا تقی‌پور

غلامحسین رضوانی

الیاس نادران

سیدمحسن دهنوی

سیدنظام الدین موسوی 

علی خضریان

مالک شریعتی

روح‌الله ایزدخواه

مجتبی توانگر

مجتبی رضاخواه

مهدی شریفیان

سیداحسان خاندوزی

ابوالفضل عمویی

احمد نادری

اقبال شاکری

محسن روح الامینی

عزت‌الله اکبری تالارپشتی

محسن پیرهادی

سیدعلی یزدی‌خواه

نامه مشترک آقایان حدادعادل و آقاتهرانی خطاب به مردم تهران درخصوص لیست واحد
 

 
 
فردا؛ نشست خبری مشترک قالیباف،‌ آقاتهرانی و حداد عادل

نشست خبری مشترک محمدباقر قالیباف،‌ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی و غلامعلی حداد عادل فردا چهارشنبه برگزار خواهد شد.

محل برگزاری این نشست، متعاقبا اعلام خواهد شد. 

همچنین 30 عضو فهرست نهایی اصولگرایان بعد از ظهر فردا در نشست خبری مشترک برنامه‌های خود را اعلام خواهند کرد. 


کد مطلب: 718978

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/718978/اصولگرایان-انتخابات-مجلس-لیست-واحد-رسیدند-اسامی-نامه-مشترک-آقایان-حدادعادل-آقاتهرانی-خطاب-مردم-تهران-درخصوص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com