پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

خبر خوب رئیس بانک مرکزی به مردم

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 718956
رئیس کل بانک مرکزی گفت: ما در ۱۱ ماهه امسال خوشبختانه موفق شدیم ۳۵.۵ میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری و مواد اولیه انجام دهیم.
خبر خوب رئیس بانک مرکزی به مردم
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پیامی ویدئویی گفت: خوشحالم خدمت مردم عرض کنم علیرغم فشار حداکثری دولت امریکا و اقداماتی که برای ایجاد محدودیت در نقل و انتقالات پولی و تجاری کشور انجام شده، ما در ۱۱ ماهه امسال خوشبختانه موفق شدیم ۳۵.۵ میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری و مواد اولیه انجام دهیم.

همتی افزود: از این ۳۵.۵ میلیارد دلار، ۱۴ میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی بوده است و از این نظر فراوانی خوبی در کشور وجود دارد.

وی گفت: خوشحالم عرض کنم که در ۱۱ ماه امسال حدود ۲۲ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است و حدود ۳۰ درصد آن بصورت واردات در برابر صادرات بوده که با راهبری بانک مرکزی و توسط فعالان اقتصادی محقق شده است.

همتی ادامه داد: بنابراین می توانم عرض کنم که با کمک فعالان اقتصادی و همکارانم در بانک مرکزی و همچنین تلاش هایی که در وزارت نفت انجام می شود، ما امسال با قدرت توانستیم منابع مورد نیاز کشور را تامین کنیم و انشالله این روند را در آینده هم ادامه خواهیم داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *